• Wyszukiwanie zaawansowane
  • Kategorie
  • Kategorie BISAC
  • Książki na zamówienie
  • Promocje
  • Granty
  • Książka na prezent
  • Opinie
  • Pomoc
  • Załóż konto
  • Zaloguj się

Persistent Creativity: Making the Case for Art, Culture and the Creative Industries » książka

zaloguj się | załóż konto
Logo Krainaksiazek.pl

koszyk

konto

szukaj
topmenu
Księgarnia internetowa
Szukaj
Książki na zamówienie
Promocje
Granty
Książka na prezent
Moje konto
Pomoc
 
 
Wyszukiwanie zaawansowane
Pusty koszyk
Bezpłatna dostawa dla zamówień powyżej 20 złBezpłatna dostawa dla zamówień powyżej 20 zł

Kategorie główne

• Nauka
 [2949965]
• Literatura piękna
 [1857847]

  więcej...
• Turystyka
 [70818]
• Informatyka
 [151303]
• Komiksy
 [35733]
• Encyklopedie
 [23180]
• Dziecięca
 [617748]
• Hobby
 [139972]
• AudioBooki
 [1650]
• Literatura faktu
 [228361]
• Muzyka CD
 [398]
• Słowniki
 [2862]
• Inne
 [444732]
• Kalendarze
 [1620]
• Podręczniki
 [167233]
• Poradniki
 [482388]
• Religia
 [509867]
• Czasopisma
 [533]
• Sport
 [61361]
• Sztuka
 [243125]
• CD, DVD, Video
 [3451]
• Technologie
 [219309]
• Zdrowie
 [101347]
• Książkowe Klimaty
 [123]
• Zabawki
 [2362]
• Puzzle, gry
 [3791]
• Literatura w języku ukraińskim
 [253]
• Art. papiernicze i szkolne
 [7933]
Kategorie szczegółowe BISAC

Persistent Creativity: Making the Case for Art, Culture and the Creative Industries

ISBN-13: 9783030031183 / Angielski / Twarda / 2019 / 290 str.

Peter Campbell
Persistent Creativity: Making the Case for Art, Culture and the Creative Industries Campbell, Peter 9783030031183 Palgrave MacMillan - książkaWidoczna okładka, to zdjęcie poglądowe, a rzeczywista szata graficzna może różnić się od prezentowanej.

Persistent Creativity: Making the Case for Art, Culture and the Creative Industries

ISBN-13: 9783030031183 / Angielski / Twarda / 2019 / 290 str.

Peter Campbell
cena 342,95
(netto: 326,62 VAT:  5%)

Najniższa cena z 30 dni: 327,68
Termin realizacji zamówienia:
ok. 22 dni roboczych
Bez gwarancji dostawy przed świętami

Darmowa dostawa!
Kategorie:
Nauka, Socjologia i społeczeństwo
Kategorie BISAC:
Social Science > Sociology of Religion
Political Science > Public Policy - Cultural Policy
Social Science > Sociology - Urban
Wydawca:
Palgrave MacMillan
Seria wydawnicza:
Sociology of the Arts
Język:
Angielski
ISBN-13:
9783030031183
Rok wydania:
2019
Wydanie:
2019
Ilość stron:
290
Waga:
0.51 kg
Wymiary:
21.01 x 14.81 x 1.91
Oprawa:
Twarda
Wolumenów:
01
Dodatkowe informacje:
Wydanie ilustrowane

"A book highlighting the positive benefits of creativity that the sector could use for advocacy Purposes. ... This book provides a fascinating context for contemporary cultural and creative policy, and the topics covered are incredibly well researched. It is both challenging and inspirational ... ." (Andrew Garrad, ArtsProfessional, artsprofessional.co.uk, May 15, 2019)

1. Introduction: 'Persistent Creativity'?.- 2. Presages of Persistent Creativity.- 3. The Creativity Agenda(s).- 4. Making the Case for Art and Culture: Persistent Challenges.- 5. The Persistent Case for the Creative Industries. - 6. Liverpool: A Case Study in Persistent Creativity.- 7. Clarifying the Creativity Agenda: More Persistent Challenges. - 8. Epilogue: Ever Decreasing Circles?

Peter Campbell is Senior Lecturer in Sociology and Social Policy at the University of Liverpool, UK. 

“Campbell offers a forensic critique of the rise of creativity as central to economic and urban policy discourses in the UK over recent decades. Persistent Creativity is essential reading for anyone interested in the past and the future of the arts, culture and creativity, and how these can be used as the basis of urban policy.” – Susan Luckman, School of Creative Industries, University of South Australia, Australia

 

“In this punctiliously researched and incisive narrative, Campbell delves into the depths of the ‘Creativity Agenda’. Taking to task a variety of policy documents, statistics and literature, Persistent Creativity offers a unique contribution, questioning 'what exactly is meant by the term creativity?'” - Oli Mould, Royal Holloway, University of London, UK

 

 “Campbell's book offers a lucid and balanced account of creative industries policy, fundamental to scholars and policymakers alike.” - Kate Oakley, University of Glasgow, UK

 

Recent years have seen the increasing valuation and promotion of ‘creativity’. Future success, we are often assured, will rest on the creativity of our endeavours, often aligned specifically with ‘cultural’ activity. This book considers the emergence and persistence of this pattern, particularly with regards to cultural policy, and examines the methods and evidence deployed to make the case for art, culture and the creative industries. The origins of current practices are considered, as is the gradual accretion of a broad range of meanings around the term ‘creative’, and the implications this has for the success of the wider ‘Creativity Agenda’. The specific experience of the city of Liverpool in adopting and furthering this agenda both in the UK and beyond is considered, as is the persistence of a range of problematic, and often contradictory, assumptions and practices relating to this agenda up to the present day.




Udostępnij

Facebook - konto krainaksiazek.pl



Opinie o Krainaksiazek.pl na Opineo.pl

Partner Mybenefit

Krainaksiazek.pl w programie rzetelna firma Krainaksiaze.pl - płatności przez paypal

Czytaj nas na:

Facebook - krainaksiazek.pl
  • książki na zamówienie
  • granty
  • książka na prezent
  • kontakt
  • pomoc
  • opinie
  • regulamin
  • polityka prywatności

Zobacz:

  • Księgarnia czeska

  • Wydawnictwo Książkowe Klimaty

1997-2025 DolnySlask.com Agencja Internetowa

© 1997-2022 krainaksiazek.pl
     
KONTAKT | REGULAMIN | POLITYKA PRYWATNOŚCI | USTAWIENIA PRYWATNOŚCI
Zobacz: Księgarnia Czeska | Wydawnictwo Książkowe Klimaty | Mapa strony | Lista autorów
KrainaKsiazek.PL - Księgarnia Internetowa
Polityka prywatnosci - link
Krainaksiazek.pl - płatnośc Przelewy24
Przechowalnia Przechowalnia