• Wyszukiwanie zaawansowane
  • Kategorie
  • Kategorie BISAC
  • Książki na zamówienie
  • Promocje
  • Granty
  • Książka na prezent
  • Opinie
  • Pomoc
  • Załóż konto
  • Zaloguj się

Pedagogy in Poverty: Lessons from Twenty Years of Curriculum Reform in South Africa » książka

zaloguj się | załóż konto
Logo Krainaksiazek.pl

koszyk

konto

szukaj
topmenu
Księgarnia internetowa
Szukaj
Książki na zamówienie
Promocje
Granty
Książka na prezent
Moje konto
Pomoc
 
 
Wyszukiwanie zaawansowane
Pusty koszyk
Bezpłatna dostawa dla zamówień powyżej 20 złBezpłatna dostawa dla zamówień powyżej 20 zł

Kategorie główne

• Nauka
 [2949965]
• Literatura piękna
 [1857847]

  więcej...
• Turystyka
 [70818]
• Informatyka
 [151303]
• Komiksy
 [35733]
• Encyklopedie
 [23180]
• Dziecięca
 [617748]
• Hobby
 [139972]
• AudioBooki
 [1650]
• Literatura faktu
 [228361]
• Muzyka CD
 [398]
• Słowniki
 [2862]
• Inne
 [444732]
• Kalendarze
 [1620]
• Podręczniki
 [167233]
• Poradniki
 [482388]
• Religia
 [509867]
• Czasopisma
 [533]
• Sport
 [61361]
• Sztuka
 [243125]
• CD, DVD, Video
 [3451]
• Technologie
 [219309]
• Zdrowie
 [101347]
• Książkowe Klimaty
 [123]
• Zabawki
 [2362]
• Puzzle, gry
 [3791]
• Literatura w języku ukraińskim
 [253]
• Art. papiernicze i szkolne
 [7933]
Kategorie szczegółowe BISAC

Pedagogy in Poverty: Lessons from Twenty Years of Curriculum Reform in South Africa

ISBN-13: 9781138929814 / Angielski / Twarda / 2017 / 240 str.

Ursula Hoadley
Pedagogy in Poverty: Lessons from Twenty Years of Curriculum Reform in South Africa Ursula Hoadley 9781138929814 Routledge - książkaWidoczna okładka, to zdjęcie poglądowe, a rzeczywista szata graficzna może różnić się od prezentowanej.

Pedagogy in Poverty: Lessons from Twenty Years of Curriculum Reform in South Africa

ISBN-13: 9781138929814 / Angielski / Twarda / 2017 / 240 str.

Ursula Hoadley
cena 707,28 zł
(netto: 673,60 VAT:  5%)

Najniższa cena z 30 dni: 654,86 zł
Termin realizacji zamówienia:
ok. 22 dni roboczych
Bez gwarancji dostawy przed świętami

Darmowa dostawa!
inne wydania

As South Africa transitioned from apartheid to democracy, changes in the political landscape, as well as educational agendas and discourse on both a national and international level, shaped successive waves of curriculum reform over a relatively short period of time. Using South Africa as a germane example of how curriculum and pedagogy can interact and affect educational outcomes, Pedagogy in Poverty explores the potential of curricula to improve education in developing and emerging economies worldwide, and, ultimately, to reduce inequality.  Incorporating detailed, empirical accounts of life inside South African classrooms, this book is a much-needed contribution to international debate surrounding optimal curriculum and pedagogic forms for children in poor schools. Classroom-level responses to curriculum policy reforms reveal some implications of the shifts between a radical, progressive approach and traditional curriculum forms. Hoadley focuses on the crucial role of teachers as mediators between curriculum and pedagogy, and explores key issues related to teacher knowledge by examining the teaching of reading and numeracy at the foundational levels of schooling.  Offering a data-rich historical sociology of curriculum and pedagogic change, this book will appeal to academics, researchers and postgraduate students in the fields of education, sociology of education, curriculum studies, educational equality and school reform, and the policy and politics of education.

Kategorie:
Nauka, Pedagogika i oświata
Kategorie BISAC:
Education > Curricula
Education > Educational Policy & Reform
Education > Philosophy, Theory & Social Aspects
Wydawca:
Routledge
Seria wydawnicza:
Routledge Research in Education Policy and Politics
Język:
Angielski
ISBN-13:
9781138929814
Rok wydania:
2017
Numer serii:
000470103
Ilość stron:
240
Oprawa:
Twarda
Wolumenów:
01
Dodatkowe informacje:
Bibliografia

Credits  Acknowledgements  1. Introduction  2. Curriculum and Pedagogy in Developing Country Contexts  3. From Tribalism to Technicism: Curriculum Policy under Apartheid  4. The Formal Frame: Pedagogy under Apartheid  5. Knowledge, Curriculum, Pedagogy: Theoretical Framings  6. Curriculum 2005 and the Dissolution of Boundaries  7. Waiting to Learn: Pedagogy under Curriculum 2005  8. One Step Forward: the Compromise National Curriculum Statement  9. The Communalised Classroom: Pedagogy under the National Curriculum Statement  10. Reclaiming Knowledge: The Curriculum and Assessment Policy Statement  11. Form and Substance: Pedagogy under the CAPS Reform  12. Conclusion: Knowledge in Pedagogy  Appendix A: The 66 Specific Outcomes of Curriculum 2005  Appendix B: Theory into Data

Ursula Hoadley is Associate Professor in the School of Education at the University of Cape Town in South Africa. She has a particular interest in curriculum, teachers’ work and the sociological study of pedagogy.



Udostępnij

Facebook - konto krainaksiazek.pl



Opinie o Krainaksiazek.pl na Opineo.pl

Partner Mybenefit

Krainaksiazek.pl w programie rzetelna firma Krainaksiaze.pl - płatności przez paypal

Czytaj nas na:

Facebook - krainaksiazek.pl
  • książki na zamówienie
  • granty
  • książka na prezent
  • kontakt
  • pomoc
  • opinie
  • regulamin
  • polityka prywatności

Zobacz:

  • Księgarnia czeska

  • Wydawnictwo Książkowe Klimaty

1997-2025 DolnySlask.com Agencja Internetowa

© 1997-2022 krainaksiazek.pl
     
KONTAKT | REGULAMIN | POLITYKA PRYWATNOŚCI | USTAWIENIA PRYWATNOŚCI
Zobacz: Księgarnia Czeska | Wydawnictwo Książkowe Klimaty | Mapa strony | Lista autorów
KrainaKsiazek.PL - Księgarnia Internetowa
Polityka prywatnosci - link
Krainaksiazek.pl - płatnośc Przelewy24
Przechowalnia Przechowalnia