• Wyszukiwanie zaawansowane
  • Kategorie
  • Kategorie BISAC
  • Książki na zamówienie
  • Promocje
  • Granty
  • Książka na prezent
  • Opinie
  • Pomoc
  • Załóż konto
  • Zaloguj się

Part Object Part Sculpture » książka

zaloguj się | załóż konto
Logo Krainaksiazek.pl

koszyk

konto

szukaj
topmenu
Księgarnia internetowa
Szukaj
Książki na zamówienie
Promocje
Granty
Książka na prezent
Moje konto
Pomoc
 
 
Wyszukiwanie zaawansowane
Pusty koszyk
Bezpłatna dostawa dla zamówień powyżej 20 złBezpłatna dostawa dla zamówień powyżej 20 zł

Kategorie główne

• Nauka
 [2946600]
• Literatura piękna
 [1856966]

  więcej...
• Turystyka
 [72221]
• Informatyka
 [151456]
• Komiksy
 [35826]
• Encyklopedie
 [23190]
• Dziecięca
 [619653]
• Hobby
 [140543]
• AudioBooki
 [1577]
• Literatura faktu
 [228355]
• Muzyka CD
 [410]
• Słowniki
 [2874]
• Inne
 [445822]
• Kalendarze
 [1744]
• Podręczniki
 [167141]
• Poradniki
 [482898]
• Religia
 [510455]
• Czasopisma
 [526]
• Sport
 [61590]
• Sztuka
 [243598]
• CD, DVD, Video
 [3423]
• Technologie
 [219201]
• Zdrowie
 [101638]
• Książkowe Klimaty
 [124]
• Zabawki
 [2473]
• Puzzle, gry
 [3898]
• Literatura w języku ukraińskim
 [254]
• Art. papiernicze i szkolne
 [8170]
Kategorie szczegółowe BISAC

Part Object Part Sculpture

ISBN-13: 9780271028552 / Angielski / Miękka / 2005 / 285 str.

Helen Molesworth
Part Object Part Sculpture Helen Molesworth 9780271028552 Pennsylvania State University Press - książkaWidoczna okładka, to zdjęcie poglądowe, a rzeczywista szata graficzna może różnić się od prezentowanej.

Part Object Part Sculpture

ISBN-13: 9780271028552 / Angielski / Miękka / 2005 / 285 str.

Helen Molesworth
cena 170,32 zł
(netto: 162,21 VAT:  5%)

Najniższa cena z 30 dni: 168,92 zł
Termin realizacji zamówienia:
ok. 30 dni roboczych
Bez gwarancji dostawy przed świętami

Darmowa dostawa!

How did you get the concept for Part Object Part Sculpture? I remain fascinated by the tricky nature of Duchamp's readymades--objects transformed into art, but not quite. They always retain their original identity or function. This is why many people refer to Fountain in a casual way as "the urinal." For me this is an acknowledgment that the work is part art, part not--part object, part sculpture. What is new about your interpretation of Duchamp?I insist that we see the readymades produced in the 1960s as quite different from the readymades that were purchased by Duchamp in the teens. They are different objects, with different sets of rules. Hence they behave differently in the gallery and ultimately mean different things. I have also tried to keep Duchamp's readymades in dialogue with his lifelong interest in eros. These two strains of his thought have been kept separate--wrongly, I think--in the American reception of Duchamp. The artists featured in Part Object Part Sculpture come from different generations, different national traditions. Why do you bring them together in this exhibition and book?I am trying to map a genealogy of postwar sculpture that challenges the Minimalist/Post-Minimalist sequence maintained in most accounts of the period. The exhibition begins in the 1950s and comes up to the present. Also, it has become increasingly difficult to narrate postwar art as predominantly or exclusively American. Artists have been engaging in an enormous transatlantic dialogue. Is there any single work in the catalogue that can be singled out as emblematic of your intervention? No, not at all. It is precisely the constellation of figures like Burri, Duchamp, and Bourgeois, and then Duchamp and Hesse and Johns, and then Duchamp and Kusama and Gober, and then Duchamp and McElheney, that makes the exhibition so potentially interesting. How did you and your collaborators develop the scope and aim of the essays in the book?I asked writers who were working on the artists in the show and have won my admiration for the sensitivity of their writing and the unconventional nature of their thought. I then allowed them to write what they pleased. The outcome is a book to be considered as another site where the counter-genealogy is being built and argued for.

Kategorie:
Sztuka, Architektura
Kategorie BISAC:
Art > Sculpture & Installation
Art > History - Modern (Late 19th Century to 1945)
Art > Criticism & Theory
Wydawca:
Pennsylvania State University Press
Język:
Angielski
ISBN-13:
9780271028552
Rok wydania:
2005
Ilość stron:
285
Waga:
1.65 kg
Wymiary:
25.35 x 20.47 x 3.25
Oprawa:
Miękka
Wolumenów:
01
Dodatkowe informacje:
Bibliografia
Molesworth, Helen Helen Molesworth is Chief Curator at the Institute... więcej >


Udostępnij

Facebook - konto krainaksiazek.pl



Opinie o Krainaksiazek.pl na Opineo.pl

Partner Mybenefit

Krainaksiazek.pl w programie rzetelna firma Krainaksiaze.pl - płatności przez paypal

Czytaj nas na:

Facebook - krainaksiazek.pl
  • książki na zamówienie
  • granty
  • książka na prezent
  • kontakt
  • pomoc
  • opinie
  • regulamin
  • polityka prywatności

Zobacz:

  • Księgarnia czeska

  • Wydawnictwo Książkowe Klimaty

1997-2025 DolnySlask.com Agencja Internetowa

© 1997-2022 krainaksiazek.pl
     
KONTAKT | REGULAMIN | POLITYKA PRYWATNOŚCI | USTAWIENIA PRYWATNOŚCI
Zobacz: Księgarnia Czeska | Wydawnictwo Książkowe Klimaty | Mapa strony | Lista autorów
KrainaKsiazek.PL - Księgarnia Internetowa
Polityka prywatnosci - link
Krainaksiazek.pl - płatnośc Przelewy24
Przechowalnia Przechowalnia