ISBN-13: 9788383095370 / Polski / broszurowa / 2024 / 62 str.
Zadawanie pytań to niezwykle istotna umiejętność komunikacyjna: umożliwia wymianę myśli, bliższe wzajemne poznanie, stanowi ważny aspekt procesu nauczania. Publikacja powstała z myślą o uczniach z niepełnosprawnością intelektualną i problemami w porozumiewaniu się. Jej podstawowym celem jest zachęcenie dziecka do inicjowania oraz jak najaktywniejszego udziału w dialogu.Karty pracy zostały podzielone na 6 kategorii tematycznych:Jak się czujesz? Co lubisz?Wydarzenia z życiaWażne dni w rokuZwierzętaSzkołaDziałamy razem.Po wybraniu kategorii uczeń przechodzi do danej części i decyduje, czego konkretnie chce się dowiedzieć. Za pomocą kart zadaje pytania nauczycielowi lub koleżankom i kolegom. Dzięki tak pomyślanym zadaniom uczniowie uzyskują poczucie sprawstwa, a typowe szkolne sprawdzanie wiedzy przez odpytywanie może zamienić się w prawdziwy dialog.
Zadawanie pytań to niezwykle istotna umiejętność komunikacyjna: umożliwia wymianę myśli, bliższe wzajemne poznanie, stanowi ważny aspekt procesu nauczania. Publikacja powstała z myślą o uczniach z niepełnosprawnością intelektualną i problemami w porozumiewaniu się. Jej podstawowym celem jest zachęcenie dziecka do inicjowania oraz jak najaktywniejszego udziału w dialogu.Karty pracy zostały podzielone na 6 kategorii tematycznych:Jak się czujesz? Co lubisz?Wydarzenia z życiaWażne dni w rokuZwierzętaSzkołaDziałamy razem.Po wybraniu kategorii uczeń przechodzi do danej części i decyduje, czego konkretnie chce się dowiedzieć. Za pomocą kart zadaje pytania nauczycielowi lub koleżankom i kolegom. Dzięki tak pomyślanym zadaniom uczniowie uzyskują poczucie sprawstwa, a typowe szkolne sprawdzanie wiedzy przez odpytywanie może zamienić się w prawdziwy dialog.