• Wyszukiwanie zaawansowane
  • Kategorie
  • Kategorie BISAC
  • Książki na zamówienie
  • Promocje
  • Granty
  • Książka na prezent
  • Opinie
  • Pomoc
  • Załóż konto
  • Zaloguj się

Online Arab Spring: Social Media and Fundamental Change » książka

zaloguj się | załóż konto
Logo Krainaksiazek.pl

koszyk

konto

szukaj
topmenu
Księgarnia internetowa
Szukaj
Książki na zamówienie
Promocje
Granty
Książka na prezent
Moje konto
Pomoc
 
 
Wyszukiwanie zaawansowane
Pusty koszyk
Bezpłatna dostawa dla zamówień powyżej 20 złBezpłatna dostawa dla zamówień powyżej 20 zł

Kategorie główne

• Nauka
 [2950560]
• Literatura piękna
 [1849509]

  więcej...
• Turystyka
 [71097]
• Informatyka
 [151150]
• Komiksy
 [35848]
• Encyklopedie
 [23178]
• Dziecięca
 [617388]
• Hobby
 [139064]
• AudioBooki
 [1657]
• Literatura faktu
 [228597]
• Muzyka CD
 [383]
• Słowniki
 [2855]
• Inne
 [445295]
• Kalendarze
 [1464]
• Podręczniki
 [167547]
• Poradniki
 [480102]
• Religia
 [510749]
• Czasopisma
 [516]
• Sport
 [61293]
• Sztuka
 [243352]
• CD, DVD, Video
 [3414]
• Technologie
 [219456]
• Zdrowie
 [101002]
• Książkowe Klimaty
 [124]
• Zabawki
 [2311]
• Puzzle, gry
 [3459]
• Literatura w języku ukraińskim
 [254]
• Art. papiernicze i szkolne
 [8079]
Kategorie szczegółowe BISAC

Online Arab Spring: Social Media and Fundamental Change

ISBN-13: 9781843347576 / Angielski / Miękka / 2014 / 200 str.

Reza Jamali
Online Arab Spring: Social Media and Fundamental Change Jamali, Reza 9781843347576 Elsevier Science & Technology - książkaWidoczna okładka, to zdjęcie poglądowe, a rzeczywista szata graficzna może różnić się od prezentowanej.

Online Arab Spring: Social Media and Fundamental Change

ISBN-13: 9781843347576 / Angielski / Miękka / 2014 / 200 str.

Reza Jamali
cena 266,58
(netto: 253,89 VAT:  5%)

Najniższa cena z 30 dni: 265,48
Termin realizacji zamówienia:
ok. 30 dni roboczych
Dostawa w 2026 r.

Darmowa dostawa!

What is the role of social media on fundamental change in Arab countries in the Middle East and North Africa? Online Arab Spring responds to this question, considering five countries: Egypt, Libya, Jordan, Yemen, and Tunisia, along with additional examples. The book asks why the penetration rate for social media differs in different countries: are psychological and social factors at play? Each chapter considers national identity, the legitimacy crisis, social capital, information and media literacy, and socialization. Religious attitudes are introduced as a key factor in social media, with Arabic countries in the Middle East and North Africa being characterized by Islamic trends. The insight gained will be helpful for analysing online social media effects internationally, and predicting future movements in a social context.

  • provides innovative interdisciplinary research, incorporating media studies, cultural aspects, identity and psychology
  • presents a detailed study of factors such as national heritage, cultural homogeneity, belief system and consumer ethnocentrism
  • focuses on religious attitudes in the context of online media

Kategorie:
Nauka, Socjologia i społeczeństwo
Kategorie BISAC:
Business & Economics > Information Management
Computers > Internet - Social Media
Wydawca:
Elsevier Science & Technology
Język:
Angielski
ISBN-13:
9781843347576
Rok wydania:
2014
Ilość stron:
200
Waga:
0.20 kg
Wymiary:
22.61 x 14.99 x 1.02
Oprawa:
Miękka
Wolumenów:
01

  • List of figures
  • List of tables
  • About the author
  • Acknowledgements
  • Introduction
  • 1. The origin of social media effects on countries' fundamental changes
    • Factors promoting social media penetration
    • Information literacy and media literacy
    • Mono-nationality and cultural exchanges
    • Soft war
    • References
    • Further reading
  • 2. National identity, crises of legitimacy and penetration of social networks
    • Socialisation and national identity
    • Dimensions of national identity
    • References
    • Notes
  • 3. Social media and social capital (with an emphasis on security)
    • Security and social capital
    • The role of political factors in social security
    • Factors in individual decision-making at the national level
    • Factors in participation in the security of society
    • Actual extent of the rule of law
    • References
  • 4. Effects of information and media literacy in social movements
    • The complexity of the media
    • Literacy and political knowledge
    • Information literacy education in developing countries
    • Media literacy and critical thinking
    • References
    • Further reading
  • 5. Religious attitudes in the cyber world
    • Religion and media
    • Islam, media and fighting oppression
    • Religion and social media: a mutual relationship
    • Religious democracy from a new viewpoint
    • Religious meritocracy
    • Islamic political parties
    • References
    • Notes
  • 6. Country-social media intelligence: Towards a new index
    • Social media intelligence
    • Political market segmentation in the social media
    • Message design, media selection and message sending
    • Feedback and improvement on the message
    • References
    • Further reading
  • 7. Strategic analysis and future strategies
    • Introduction
    • Analysis of political factors
    • Analysis of economic factors
    • Analysis of social factors
    • Analysis of technological and technical factors
    • Analysis of legal factors
    • Analysis of ethical factors
    • Strategies for the future
    • Overall conclusion
    • References
  • Index

Reza Jamali is a PhD candidate in Strategic Management at Tarbiat Modares University (TMU) Iran, Visiting Researcher at Radboud University Nijmegen (The Netherlands) and Selected Researcher at Yazd University (2009). He has published widely on issues of strategic management specifically focusing on science and technology ethics, social media and service excellence. His publications include articles in the Business Strategy Series, Performance Measurement and Metrics, Journal of Academic Ethics, Journal of Information Ethics and several international conferences. He is a reviewer of the Journal of Intellectual Capital, Gender in Management: An International Journal and Science & technology Policy. Now, he is conducting a research about How we can develop an ethical behavior index in social media and internet to rank websites based on ethical behavior, rather than number of visitors.



Udostępnij

Facebook - konto krainaksiazek.pl



Opinie o Krainaksiazek.pl na Opineo.pl

Partner Mybenefit

Krainaksiazek.pl w programie rzetelna firma Krainaksiaze.pl - płatności przez paypal

Czytaj nas na:

Facebook - krainaksiazek.pl
  • książki na zamówienie
  • granty
  • książka na prezent
  • kontakt
  • pomoc
  • opinie
  • regulamin
  • polityka prywatności

Zobacz:

  • Księgarnia czeska

  • Wydawnictwo Książkowe Klimaty

1997-2025 DolnySlask.com Agencja Internetowa

© 1997-2022 krainaksiazek.pl
     
KONTAKT | REGULAMIN | POLITYKA PRYWATNOŚCI | USTAWIENIA PRYWATNOŚCI
Zobacz: Księgarnia Czeska | Wydawnictwo Książkowe Klimaty | Mapa strony | Lista autorów
KrainaKsiazek.PL - Księgarnia Internetowa
Polityka prywatnosci - link
Krainaksiazek.pl - płatnośc Przelewy24
Przechowalnia Przechowalnia