• Wyszukiwanie zaawansowane
  • Kategorie
  • Kategorie BISAC
  • Książki na zamówienie
  • Promocje
  • Granty
  • Książka na prezent
  • Opinie
  • Pomoc
  • Załóż konto
  • Zaloguj się

Nothing to Read: Newspapers and Elections in a Social Experiment » książka

zaloguj się | załóż konto
Logo Krainaksiazek.pl

koszyk

konto

szukaj
topmenu
Księgarnia internetowa
Szukaj
Książki na zamówienie
Promocje
Granty
Książka na prezent
Moje konto
Pomoc
 
 
Wyszukiwanie zaawansowane
Pusty koszyk
Bezpłatna dostawa dla zamówień powyżej 20 złBezpłatna dostawa dla zamówień powyżej 20 zł

Kategorie główne

• Nauka
 [2946600]
• Literatura piękna
 [1856966]

  więcej...
• Turystyka
 [72221]
• Informatyka
 [151456]
• Komiksy
 [35826]
• Encyklopedie
 [23190]
• Dziecięca
 [619653]
• Hobby
 [140543]
• AudioBooki
 [1577]
• Literatura faktu
 [228355]
• Muzyka CD
 [410]
• Słowniki
 [2874]
• Inne
 [445822]
• Kalendarze
 [1744]
• Podręczniki
 [167141]
• Poradniki
 [482898]
• Religia
 [510455]
• Czasopisma
 [526]
• Sport
 [61590]
• Sztuka
 [243598]
• CD, DVD, Video
 [3423]
• Technologie
 [219201]
• Zdrowie
 [101638]
• Książkowe Klimaty
 [124]
• Zabawki
 [2473]
• Puzzle, gry
 [3898]
• Literatura w języku ukraińskim
 [254]
• Art. papiernicze i szkolne
 [8170]
Kategorie szczegółowe BISAC

Nothing to Read: Newspapers and Elections in a Social Experiment

ISBN-13: 9780472065998 / Angielski / Miękka / 1995 / 200 str.

Jeffery J. Mondak
Nothing to Read: Newspapers and Elections in a Social Experiment Jeffery J. Mondak 9780472065998 University of Michigan Press - książkaWidoczna okładka, to zdjęcie poglądowe, a rzeczywista szata graficzna może różnić się od prezentowanej.

Nothing to Read: Newspapers and Elections in a Social Experiment

ISBN-13: 9780472065998 / Angielski / Miękka / 1995 / 200 str.

Jeffery J. Mondak
cena 128,11 zł
(netto: 122,01 VAT:  5%)

Najniższa cena z 30 dni: 126,80 zł
Termin realizacji zamówienia:
ok. 30 dni roboczych
Bez gwarancji dostawy przed świętami

Darmowa dostawa!

How important are local newspapers for disseminating information during election campaigns? A large body of literature theorizes that they should have very little effect on political behavior since the electorate is largely immune to any media influence. To what lengths would the average citizen go to obtain information about candidates should a media source suddenly be suspended during an election? Most of the literature argues that the average citizen would not seek out any additional information to supplement what they passively acquire. A newspaper strike in Pittsburgh during the 1992 elections afforded Jeffery J. Mondak an unparalleled opportunity to test these assumptions--and to prove them both wrong.
Nothing to Read compares the information gathering and voting behavior of residents in Pittsburgh and Cleveland during the 1992 campaign season. Comparable in demographics and political behavior, the only significant difference between the two cities was the availability of local newspapers. Using a research design that combines elements of the opinion survey and the laboratory experiment, the author exploited this situation to produce an unusually sound and thorough examination of media effects on voters.
The results are startling. First and foremost, Nothing to Read reasserts the role of the newspaper in the dissemination of information acquisition. It is the only media source that can rival television in the electoral arena, and it is often more important to voters as a source for local information, including information about U.S. House races. Nothing to Read also shows that voters are more active in seeking out information than typically postulated. Indeed, many voters even differentiate between media sources for information about Senate and House contests and sources for the presidential campaign. Within limits, the electorate is clearly not a passive news audience. Nothing to Read provides a wealth of information on such related topics as the relationship between partisanship and media influence, the interplay between media exposure and interpersonal political conversations and other social interaction, and newspapers' effect on coattail voting. A unique book, Mondak's important study lays a solid foundation for all future work on the relationship between American media and politics.
Jeffery J. Mondak is Associate Professor of Political Science, University of Pittsburgh.

Kategorie:
Nauka, Socjologia i społeczeństwo
Kategorie BISAC:
Social Science > Socjologia
Political Science > Political Process - Campaigns & Elections
Social Science > Media Studies
Wydawca:
University of Michigan Press
Język:
Angielski
ISBN-13:
9780472065998
Rok wydania:
1995
Ilość stron:
200
Waga:
0.32 kg
Wymiary:
22.81 x 15.29 x 1.65
Oprawa:
Miękka
Wolumenów:
01
Dodatkowe informacje:
Bibliografia
Wydanie ilustrowane
Mondak, Jeffery J. Jeffery J. Mondak is James M. Benson Chair in Publ... więcej >


Udostępnij

Facebook - konto krainaksiazek.pl



Opinie o Krainaksiazek.pl na Opineo.pl

Partner Mybenefit

Krainaksiazek.pl w programie rzetelna firma Krainaksiaze.pl - płatności przez paypal

Czytaj nas na:

Facebook - krainaksiazek.pl
  • książki na zamówienie
  • granty
  • książka na prezent
  • kontakt
  • pomoc
  • opinie
  • regulamin
  • polityka prywatności

Zobacz:

  • Księgarnia czeska

  • Wydawnictwo Książkowe Klimaty

1997-2025 DolnySlask.com Agencja Internetowa

© 1997-2022 krainaksiazek.pl
     
KONTAKT | REGULAMIN | POLITYKA PRYWATNOŚCI | USTAWIENIA PRYWATNOŚCI
Zobacz: Księgarnia Czeska | Wydawnictwo Książkowe Klimaty | Mapa strony | Lista autorów
KrainaKsiazek.PL - Księgarnia Internetowa
Polityka prywatnosci - link
Krainaksiazek.pl - płatnośc Przelewy24
Przechowalnia Przechowalnia