• Wyszukiwanie zaawansowane
  • Kategorie
  • Kategorie BISAC
  • Książki na zamówienie
  • Promocje
  • Granty
  • Książka na prezent
  • Opinie
  • Pomoc
  • Załóż konto
  • Zaloguj się

Nonmarket Strategy in Japan: How Foreign Firms Lobby "Inside the Castle" » książka

zaloguj się | załóż konto
Logo Krainaksiazek.pl

koszyk

konto

szukaj
topmenu
Księgarnia internetowa
Szukaj
Książki na zamówienie
Promocje
Granty
Książka na prezent
Moje konto
Pomoc
 
 
Wyszukiwanie zaawansowane
Pusty koszyk
Bezpłatna dostawa dla zamówień powyżej 20 złBezpłatna dostawa dla zamówień powyżej 20 zł

Kategorie główne

• Nauka
 [2946912]
• Literatura piękna
 [1852311]

  więcej...
• Turystyka
 [71421]
• Informatyka
 [150889]
• Komiksy
 [35717]
• Encyklopedie
 [23177]
• Dziecięca
 [617324]
• Hobby
 [138808]
• AudioBooki
 [1671]
• Literatura faktu
 [228371]
• Muzyka CD
 [400]
• Słowniki
 [2841]
• Inne
 [445428]
• Kalendarze
 [1545]
• Podręczniki
 [166819]
• Poradniki
 [480180]
• Religia
 [510412]
• Czasopisma
 [525]
• Sport
 [61271]
• Sztuka
 [242929]
• CD, DVD, Video
 [3371]
• Technologie
 [219258]
• Zdrowie
 [100961]
• Książkowe Klimaty
 [124]
• Zabawki
 [2341]
• Puzzle, gry
 [3766]
• Literatura w języku ukraińskim
 [255]
• Art. papiernicze i szkolne
 [7810]
Kategorie szczegółowe BISAC

Nonmarket Strategy in Japan: How Foreign Firms Lobby "Inside the Castle"

ISBN-13: 9789811573279 / Angielski / Miękka / 2021 / 308 str.

Eric Romann
Nonmarket Strategy in Japan: How Foreign Firms Lobby Widoczna okładka, to zdjęcie poglądowe, a rzeczywista szata graficzna może różnić się od prezentowanej.

Nonmarket Strategy in Japan: How Foreign Firms Lobby "Inside the Castle"

ISBN-13: 9789811573279 / Angielski / Miękka / 2021 / 308 str.

Eric Romann
cena 524,53
(netto: 499,55 VAT:  5%)

Najniższa cena z 30 dni: 501,19
Termin realizacji zamówienia:
ok. 22 dni roboczych
Bez gwarancji dostawy przed świętami

Darmowa dostawa!
inne wydania
Kategorie:
Nauka, Ekonomia i biznes
Kategorie BISAC:
Business & Economics > Zarządzenie i techniki zarządzania
Business & Economics > Economics - Comparative
Business & Economics > International - General
Wydawca:
Springer Verlag, Singapore
Język:
Angielski
ISBN-13:
9789811573279
Rok wydania:
2021
Ilość stron:
308
Waga:
0.40 kg
Wymiary:
21.01 x 14.81 x 1.75
Oprawa:
Miękka
Wolumenów:
01
Dodatkowe informacje:
Wydanie ilustrowane

1. Introduction.- 2. How to Approach Nonmarket Strategy and Corporate Political Activity.- 3. Framework.- 4. General Features of Domestic Lobbying in Japan.- 5. The Context for Foreign Firms: Trade, Investment, and Business Issues.- 6. Case Study.- 7. Implications for Business Strategy and Lessons from Japan in a Global Business Perspective.- 8. General Conclusion.- 9. Annexes.

Eric Romann is a professor at the Japan University of Economics, specializing in international business, strategic management, and international politics with a particular focus in their mutual articulation. He joined the academic world after a career in the Japanese think tank Daiwa lnstitute of Research. As the Paris office's manager, he was in charge of economics and politics in the EU and Euro Area, and also of the banking sector and capital markets.

This book focuses on foreign firms’ nonmarket strategies and lobbying in Japan, in which important readjustments in traditional power configuration have taken place, giving more leeway to various stakeholders.  The author analyzes in-depth how firms deploy their influence in a country that used to be dubbed "the castle" due to its difficulty of access, a theme on which minimal information currently exists. As professionals acknowledge, and contrary to what is usually assumed, similarities with the United States or the European Union outweigh local differences that though must still be addressed are no longer insuperable. With globalization and the rise of economic interdependence, it is now easier for foreign players with valuable assets to be part of the game.  

A significant feature of the country is the weight of collective action and the reluctance towards individual or direct lobbying as reflected in the perceptions and firms’ organization. The consequence for foreign firms is that they are often compelled to circumvent with soft strategies. This book will take the reader over 20 cases that display a striking multiformity and highlight conditions for success for foreign businesses in Japan and will be of interest to scholars as well as practitioners.

Eric Romann is a professor at the Japan University of Economics, specializing in international business, strategic management, and international politics with a particular focus in their mutual articulation. He joined the academic world after a career in the Japanese think tank Daiwa lnstitute of Research. As the Paris office's manager, he was in charge of economics and politics in the EU and Euro Area, and also of the banking sector and capital markets.



Udostępnij

Facebook - konto krainaksiazek.pl



Opinie o Krainaksiazek.pl na Opineo.pl

Partner Mybenefit

Krainaksiazek.pl w programie rzetelna firma Krainaksiaze.pl - płatności przez paypal

Czytaj nas na:

Facebook - krainaksiazek.pl
  • książki na zamówienie
  • granty
  • książka na prezent
  • kontakt
  • pomoc
  • opinie
  • regulamin
  • polityka prywatności

Zobacz:

  • Księgarnia czeska

  • Wydawnictwo Książkowe Klimaty

1997-2025 DolnySlask.com Agencja Internetowa

© 1997-2022 krainaksiazek.pl
     
KONTAKT | REGULAMIN | POLITYKA PRYWATNOŚCI | USTAWIENIA PRYWATNOŚCI
Zobacz: Księgarnia Czeska | Wydawnictwo Książkowe Klimaty | Mapa strony | Lista autorów
KrainaKsiazek.PL - Księgarnia Internetowa
Polityka prywatnosci - link
Krainaksiazek.pl - płatnośc Przelewy24
Przechowalnia Przechowalnia