• Wyszukiwanie zaawansowane
  • Kategorie
  • Kategorie BISAC
  • Książki na zamówienie
  • Promocje
  • Granty
  • Książka na prezent
  • Opinie
  • Pomoc
  • Załóż konto
  • Zaloguj się

Nonmarket Strategy in Business Organizations: A Global Assessment » książka

zaloguj się | załóż konto
Logo Krainaksiazek.pl

koszyk

konto

szukaj
topmenu
Księgarnia internetowa
Szukaj
Książki na zamówienie
Promocje
Granty
Książka na prezent
Moje konto
Pomoc
 
 
Wyszukiwanie zaawansowane
Pusty koszyk
Bezpłatna dostawa dla zamówień powyżej 20 złBezpłatna dostawa dla zamówień powyżej 20 zł

Kategorie główne

• Nauka
 [2946912]
• Literatura piękna
 [1852311]

  więcej...
• Turystyka
 [71421]
• Informatyka
 [150889]
• Komiksy
 [35717]
• Encyklopedie
 [23177]
• Dziecięca
 [617324]
• Hobby
 [138808]
• AudioBooki
 [1671]
• Literatura faktu
 [228371]
• Muzyka CD
 [400]
• Słowniki
 [2841]
• Inne
 [445428]
• Kalendarze
 [1545]
• Podręczniki
 [166819]
• Poradniki
 [480180]
• Religia
 [510412]
• Czasopisma
 [525]
• Sport
 [61271]
• Sztuka
 [242929]
• CD, DVD, Video
 [3371]
• Technologie
 [219258]
• Zdrowie
 [100961]
• Książkowe Klimaty
 [124]
• Zabawki
 [2341]
• Puzzle, gry
 [3766]
• Literatura w języku ukraińskim
 [255]
• Art. papiernicze i szkolne
 [7810]
Kategorie szczegółowe BISAC

Nonmarket Strategy in Business Organizations: A Global Assessment

ISBN-13: 9783030066192 / Angielski / Miękka / 2018 / 205 str.

John A. Parnell
Nonmarket Strategy in Business Organizations: A Global Assessment Parnell, John A. 9783030066192 Springer - książkaWidoczna okładka, to zdjęcie poglądowe, a rzeczywista szata graficzna może różnić się od prezentowanej.

Nonmarket Strategy in Business Organizations: A Global Assessment

ISBN-13: 9783030066192 / Angielski / Miękka / 2018 / 205 str.

John A. Parnell
cena 481,91
(netto: 458,96 VAT:  5%)

Najniższa cena z 30 dni: 462,63
Termin realizacji zamówienia:
ok. 22 dni roboczych
Dostawa w 2026 r.

Darmowa dostawa!
Kategorie:
Nauka, Ekonomia i biznes
Kategorie BISAC:
Business & Economics > Zarządzenie i techniki zarządzania
Business & Economics > International - General
Business & Economics > Marketing - Research
Wydawca:
Springer
Język:
Angielski
ISBN-13:
9783030066192
Rok wydania:
2018
Dostępne języki:
Ilość stron:
205
Waga:
0.32 kg
Wymiary:
23.39 x 15.6 x 1.19
Oprawa:
Miękka
Dodatkowe informacje:
Wydanie ilustrowane

Preface.- Acknowledgements.- Chapter 1 Introduction.-  Chapter 2 NMS FAQ-  Chapter 3 Data Collection and Analysis.- Chapter 4 Nonmarket Strategy in the United States.- Chapter 5 Nonmarket Strategy in the United Kingdom.- Chapter 6 Nonmarket Strategy in India.- Chapter 7 Nonmarket Strategy in Mexico.- Chapter 8 Nonmarket Strategy in Venezuela.- Chapter 9 Nonmarket Strategy in Egypt.- Chapter 10 Nonmarket Strategy in China.- Chapter 11 Nonmarket Strategy in Turkey.- Chapter 12: Nonmarket Strategy in Poland.- Chapter 13 Nonmarket Strategy in Ghana.- Chapter 14 Conclusions.- References. 

John A. Parnell is the William Henry Belk Professor of Management at the University of North Carolina at Pembroke. Dr. Parnell has over 20 years of college teaching and administrative experience, serving for five years as Professor and Head of the Department of Marketing and Management at Texas A&M University-Commerce before moving to Pembroke. He served as Interim Dean of the UNCP School of Business during the 2014-15 academic year.

Dr. Parnell is the author of over 200 basic and applied research articles, published presentations, and cases.  His present research is focused on business strategy and performance, business ethics, and crisis management. Recent publications have appeared in the Journal of Business Ethics, International Journal of Organizational Analysis, Academy of Management Learning & Education, Management Decision, Journal of Management Education, the European Journal of Management, Journal of Strategy & Management, and Strategic Change. He is the author of Strategic Management: Theory and Practice (2016, Academic Media Solutions, 5e), a co-editor of Business English (2010, Higher Education Press-Beijing), and co-author of Crisis Management in the New Strategy Landscape (2013, Sage Publications, 2e). Dr. Parnell has conducted lectures and executive development workshops in a number of countries, including Egypt, Mexico, Peru and China.

This book explores nonmarket strategy (NMS) in firms by invoking economic, political and philosophical perspectives. Featuring data from the USA, the UK, India, China, Mexico and other countries, the author links NMS to economic freedom, regional development, corruption and other national factors.

Nonmarket strategy (NMS) refers to any part of a firm’s strategy that seeks to generate superior performance through means not directly associated with market activity, such as lobbying legislators, colluding with rivals to erect industry entry barriers and pursuing direct business-government partnerships. Decades ago, nonmarket factors comprised a minor, peripheral consideration in organizational strategy. Today, NMS is central to strategy development and execution. This phenomenon is driven by both corruption in emerging economies and cronyism in the developed world. Scholarly interest in NMS continues to increase and while much is known about the topic, some core questions still remain such as: Are there different drivers for and implications of proactive NMS versus defensive NMS? How do national environments influence firm decisions to pursue NMS? The data presented in the book explores many of these questions.

Providing a comprehensive, multidisciplinary analysis that includes elements of management, economics, philosophy and social sciences, this book is beneficial for scholars, practitioners, students, academics and policy makers interested in NMS.



Udostępnij

Facebook - konto krainaksiazek.pl



Opinie o Krainaksiazek.pl na Opineo.pl

Partner Mybenefit

Krainaksiazek.pl w programie rzetelna firma Krainaksiaze.pl - płatności przez paypal

Czytaj nas na:

Facebook - krainaksiazek.pl
  • książki na zamówienie
  • granty
  • książka na prezent
  • kontakt
  • pomoc
  • opinie
  • regulamin
  • polityka prywatności

Zobacz:

  • Księgarnia czeska

  • Wydawnictwo Książkowe Klimaty

1997-2025 DolnySlask.com Agencja Internetowa

© 1997-2022 krainaksiazek.pl
     
KONTAKT | REGULAMIN | POLITYKA PRYWATNOŚCI | USTAWIENIA PRYWATNOŚCI
Zobacz: Księgarnia Czeska | Wydawnictwo Książkowe Klimaty | Mapa strony | Lista autorów
KrainaKsiazek.PL - Księgarnia Internetowa
Polityka prywatnosci - link
Krainaksiazek.pl - płatnośc Przelewy24
Przechowalnia Przechowalnia