• Wyszukiwanie zaawansowane
  • Kategorie
  • Kategorie BISAC
  • Książki na zamówienie
  • Promocje
  • Granty
  • Książka na prezent
  • Opinie
  • Pomoc
  • Załóż konto
  • Zaloguj się

Non-Linear Control for Underactuated Mechanical Systems » książka

zaloguj się | załóż konto
Logo Krainaksiazek.pl

koszyk

konto

szukaj
topmenu
Księgarnia internetowa
Szukaj
Książki na zamówienie
Promocje
Granty
Książka na prezent
Moje konto
Pomoc
 
 
Wyszukiwanie zaawansowane
Pusty koszyk
Bezpłatna dostawa dla zamówień powyżej 20 złBezpłatna dostawa dla zamówień powyżej 20 zł

Kategorie główne

• Nauka
 [2946600]
• Literatura piękna
 [1856966]

  więcej...
• Turystyka
 [72221]
• Informatyka
 [151456]
• Komiksy
 [35826]
• Encyklopedie
 [23190]
• Dziecięca
 [619653]
• Hobby
 [140543]
• AudioBooki
 [1577]
• Literatura faktu
 [228355]
• Muzyka CD
 [410]
• Słowniki
 [2874]
• Inne
 [445822]
• Kalendarze
 [1744]
• Podręczniki
 [167141]
• Poradniki
 [482898]
• Religia
 [510455]
• Czasopisma
 [526]
• Sport
 [61590]
• Sztuka
 [243598]
• CD, DVD, Video
 [3423]
• Technologie
 [219201]
• Zdrowie
 [101638]
• Książkowe Klimaty
 [124]
• Zabawki
 [2473]
• Puzzle, gry
 [3898]
• Literatura w języku ukraińskim
 [254]
• Art. papiernicze i szkolne
 [8170]
Kategorie szczegółowe BISAC

Non-Linear Control for Underactuated Mechanical Systems

ISBN-13: 9781447110866 / Angielski / Miękka / 2012 / 295 str.

Isabelle Fantoni; Rogelio Lozano
Non-Linear Control for Underactuated Mechanical Systems Fantoni, Isabelle 9781447110866 Springer - książkaWidoczna okładka, to zdjęcie poglądowe, a rzeczywista szata graficzna może różnić się od prezentowanej.

Non-Linear Control for Underactuated Mechanical Systems

ISBN-13: 9781447110866 / Angielski / Miękka / 2012 / 295 str.

Isabelle Fantoni; Rogelio Lozano
cena 201,72 zł
(netto: 192,11 VAT:  5%)

Najniższa cena z 30 dni: 192,74 zł
Termin realizacji zamówienia:
ok. 22 dni roboczych
Bez gwarancji dostawy przed świętami

Darmowa dostawa!

This book deals with the application of modern control theory to some important underactuated mechanical systems, from the inverted pendulum to the helicopter model. It will help readers gain experience in the modelling of mechanical systems and familiarize with new control methods for non-linear systems.

Kategorie:
Technologie
Kategorie BISAC:
Gardening > General
Computers > Artificial Intelligence - General
Technology & Engineering > Automation
Wydawca:
Springer
Seria wydawnicza:
Communications and Control Engineering (Paperback)
Język:
Angielski
ISBN-13:
9781447110866
Rok wydania:
2012
Wydanie:
Softcover Repri
Numer serii:
000383647
Ilość stron:
295
Waga:
0.46 kg
Wymiary:
23.6 x 15.9 x 1.8
Oprawa:
Miękka
Wolumenów:
01
Dodatkowe informacje:
Bibliografia

From the reviews of the first edition:

"This is an application-oriented book that is intended for engineers, graduate students, and researchers who are interested in the design of nonlinear controllers for underactuated mechanical systems. ... Non-linear Control for Underactuated Mechanical Systems is an excellent source for the development of control strategies for an important class of problems, viz, the underactuated mechanical systems. The book is clearly written, and the ideas are conveyed well by the authors. ... It is strongly recommended for individuals and libraries." (SC Sinha, Applied Mechanics Reviews, Vol. 55 (4), 2002)

1 Introduction.- 1.1 Motivation.- 1.2 Outline of the book.- 1.2.1 Energy-based control approaches for several underactuated mechanical systems.- 1.2.2 The hovercraft model, the PVTOL aircraft and the helicopter.- 2 Theoretical preliminaries.- 2.1 Lyapunov stability.- 2.2 Lyapunov direct method.- 2.3 Passivity and dissipativity.- 2.4 Stabilization.- 2.5 Non-holonomic systems.- 2.6 Underactuated systems.- 2.7 Homoclinic orbit.- 3 The cart-pole system.- 3.1 Introduction.- 3.2 Model derivation.- 3.2.1 System model using Newton’s second law.- 3.2.2 Euler-Lagrange’s equations.- 3.3 Passivity of the inverted pendulum.- 3.4 Controllability of the linearized model.- 3.5 Stabilizing control law.- 3.5.1 The homoclinic orbit.- 3.5.2 Stabilization around the homoclinic orbit.- 3.5.3 Domain of attraction.- 3.3 Stability analysis.- 3.4 Simulation results.- 3.5 Experimental results.- 3.6 Conclusions.- 4 A convey-crane system.- 4.1 Introduction.- 4.2 Model.- 4.3 Passivity of the system.- 4.4 Damping oscillations control law.- 4.5 Asymptotic stability analysis.- 4.6 Simulation results.- 4.7 Concluding remarks.- 5 The pendubot system.- 5.1 Introduction.- 5.2 System dynamics.- 5.2.1 Equations of motion via Euler-Lagrange formulation.- 5.3 Passivity of the pendubot.- 5.4 Linearization of the system.- 5.5 Control law for the top position.- 5.5.1 The homoclinic orbit.- 5.5.2 Stabilization around the homoclinic orbit.- 5.6 Stability analysis.- 5.7 Simulation results.- 5.8 Experimental results.- 5.9 Conclusions.- 6 The Furuta pendulum.- 6.1 Introduction.- 6.2 Modeling of the system.- 6.2.1 Energy of the system.- 6.2.2 Euler-Lagrange dynamic equations.- 6.3.3 Passivity properties of the Furuta pendulum.- 6.3 Controllability of the linearized model.- 6.4 Stabilization algorithm.- 6.5 Stability analysis.- 6.6 Simulation results.- 6.7 Conclusions.- 7 The reaction wheel pendulum.- 7.1 Introduction.- 7.2 The reaction wheel pendulum.- 7.2.1 Equations of motion.- 7.2.2 Passivity properties of the system.- 7.2.3 Linearization of the system.- 7.2.4 Feedback linearization.- 7.3 First energy-based control design.- 7.4 Second energy-based controller.- 7.5 Simulation results.- 7.6 Conclusions.- 7.7 Generalization for Euler-Lagrange systems.- 8 The planar flexible-joint robot.- 8.1 Introduction.- 8.2 The two-link planar robot.- 8.2.1 Equations of motion.- 8.2.2 Linearization of the system.- 8.2.3 Passivity of the system.- 8.3 Control law for the two-link manipulator.- 8.3.1 Equivalent closed-loop interconnection.- 8.4 Stability analysis.- 8.5 Simulation results.- 8.6 The three-link planar robot.- 8.7 Control law for the three-link robot.- 8.8 Stability analysis.- 8.9 Simulation results.- 8.10 Conclusions.- 9 The PPR planar manipulator.- 9.1 Introduction.- 9.2 System dynamics.- 9.2.1 Equations of motion via Euler-Lagrange formulation.- 9.2.2 Passivity properties of the planar PPR manipulator.- 9.3 Energy-based stabilizing control law.- 9.3.1 Equivalent closed-loop interconnection.- 9.4 Convergence and stability analysis.- 9.5 Simulation results.- 9.6 Conclusions.- 10 The ball and beam acting on the ball.- 10.1 Introduction.- 10.2 Dynamical model.- 10.2.1 Mechanical properties.- 10.3 The control law.- 10.3.1 Stability analysis.- 10.4 Simulation results.- 10.5 Conclusions.- 11 The hovercraft model.- 11.1 Introduction.- 11.2 The hovercraft model.- 11.2.1 System model using Newton’s second law.- 11.2.2 Euler-Lagrange’s equations.- 11.2.3 Controllability of the linearized system.- 11.3 Stabilizing control law for the velocity.- 11.4 Stabilization of the position>.- 11.4.1 First approach.- 11.4.2 Second approach.- 11.4.3 Third approach.- 11.5 Simulation results.- 11.6 Conclusions.- 12 The PVTOL aircraft.- 12.1 Introduction.- 12.2 The PVTOL aircraft model.- 12.3 Input-output linearization of the system.- 12.4 Second stabilization approach.- 12.5 Third stabilization algorithm.- 12.6 Forwarding control law.- 12.6.1 First step: a Lyapunov function for the altitudeangle (y, ?)-subsystem.- 12.6.2 Boundedness of ?(t).- 12.6.3 Second step: forwarding design.- 12.6.4 Third step: last change of coordinates.- 12.7 Simulation results.- 12.8 Conclusions.- 13 Helicopter on a platform.- 13.1 Introduction.- 13.2 General considerations.- 13.2.1 Flight modes.- 13.2.2 Aerodynamic forces and torques.- 13.3.3 Inertia moments and products.- 13.4.4 The general model.- 13.3 The helicopter-platform model.- 13.4 Dissipativity properties of the 3-DOF model.- 13.5 Control design.- 13.5.1 Passivity-based control of the rotational part.- 13.5.2 Take-off.- 13.5.3 Altitude control.- 13.6 Simulation results.- 13.6.1 Simulation 1.- 13.6.2 Simulation 2.- 13.7 Conclusions.- 14 Lagrangian helicopter model.- 14.1 Introduction.- 14.2 Helicopter model.- 14.3 Energy-based control design.- 14.4 Analysis and simulations.- 14.5 Conclusions.- 15 Newtonian helicopter model.- 15.1 Introduction.- 15.2 Modeling a helicopter using Newton’s laws.- 15.3 New dynamic model for control design.- 15.4 Lyapunov-based tracking control design.- 15.5 Analysis.- 15.6 Simulations.- 15.7 Conclusions.

Lozano, Rogelio Lozano, Universite de Technologie de Compeigne.... więcej >


Udostępnij

Facebook - konto krainaksiazek.pl



Opinie o Krainaksiazek.pl na Opineo.pl

Partner Mybenefit

Krainaksiazek.pl w programie rzetelna firma Krainaksiaze.pl - płatności przez paypal

Czytaj nas na:

Facebook - krainaksiazek.pl
  • książki na zamówienie
  • granty
  • książka na prezent
  • kontakt
  • pomoc
  • opinie
  • regulamin
  • polityka prywatności

Zobacz:

  • Księgarnia czeska

  • Wydawnictwo Książkowe Klimaty

1997-2025 DolnySlask.com Agencja Internetowa

© 1997-2022 krainaksiazek.pl
     
KONTAKT | REGULAMIN | POLITYKA PRYWATNOŚCI | USTAWIENIA PRYWATNOŚCI
Zobacz: Księgarnia Czeska | Wydawnictwo Książkowe Klimaty | Mapa strony | Lista autorów
KrainaKsiazek.PL - Księgarnia Internetowa
Polityka prywatnosci - link
Krainaksiazek.pl - płatnośc Przelewy24
Przechowalnia Przechowalnia