• Wyszukiwanie zaawansowane
  • Kategorie
  • Kategorie BISAC
  • Książki na zamówienie
  • Promocje
  • Granty
  • Książka na prezent
  • Opinie
  • Pomoc
  • Załóż konto
  • Zaloguj się

Neoconstructivism: The New Science of Cognitive Development » książka

zaloguj się | załóż konto
Logo Krainaksiazek.pl

koszyk

konto

szukaj
topmenu
Księgarnia internetowa
Szukaj
Książki na zamówienie
Promocje
Granty
Książka na prezent
Moje konto
Pomoc
 
 
Wyszukiwanie zaawansowane
Pusty koszyk
Bezpłatna dostawa dla zamówień powyżej 20 złBezpłatna dostawa dla zamówień powyżej 20 zł

Kategorie główne

• Nauka
 [2949965]
• Literatura piękna
 [1857847]

  więcej...
• Turystyka
 [70818]
• Informatyka
 [151303]
• Komiksy
 [35733]
• Encyklopedie
 [23180]
• Dziecięca
 [617748]
• Hobby
 [139972]
• AudioBooki
 [1650]
• Literatura faktu
 [228361]
• Muzyka CD
 [398]
• Słowniki
 [2862]
• Inne
 [444732]
• Kalendarze
 [1620]
• Podręczniki
 [167233]
• Poradniki
 [482388]
• Religia
 [509867]
• Czasopisma
 [533]
• Sport
 [61361]
• Sztuka
 [243125]
• CD, DVD, Video
 [3451]
• Technologie
 [219309]
• Zdrowie
 [101347]
• Książkowe Klimaty
 [123]
• Zabawki
 [2362]
• Puzzle, gry
 [3791]
• Literatura w języku ukraińskim
 [253]
• Art. papiernicze i szkolne
 [7933]
Kategorie szczegółowe BISAC

Neoconstructivism: The New Science of Cognitive Development

ISBN-13: 9780195331059 / Angielski / Twarda / 2009 / 384 str.

Scott Johnson
Neoconstructivism: The New Science of Cognitive Development Johnson, Scott 9780195331059 Oxford University Press, USA - książkaWidoczna okładka, to zdjęcie poglądowe, a rzeczywista szata graficzna może różnić się od prezentowanej.

Neoconstructivism: The New Science of Cognitive Development

ISBN-13: 9780195331059 / Angielski / Twarda / 2009 / 384 str.

Scott Johnson
cena 366,01
(netto: 348,58 VAT:  5%)

Najniższa cena z 30 dni: 358,55
Termin realizacji zamówienia:
ok. 30 dni roboczych
Bez gwarancji dostawy przed świętami

Darmowa dostawa!

Arguments over the developmental origins of human knowledge are ancient, founded in the writings of Plato, Aristotle, Descartes, Hume, and Kant. They have also persisted long enough to become a core area of inquiry in cognitive and developmental science. Empirical contributions to these debates, however, appeared only in the last century, when Jean Piaget offered the first viable theory of knowledge acquisition that centered on the great themes discussed by Kant: object, space, time, and causality. The essence of Piaget's theory is constructivism: The building of concepts from simpler perceptual and cognitive precursors, in particular from experience gained through manual behaviors and observation.

The constructivist view was disputed by a generation of researchers dedicated to the idea of the "competent infant," endowed with knowledge (say, of permanent objects) that emerged prior to facile manual behaviors. Taking this possibility further, it has been proposed that many fundamental cognitive mechanisms -- reasoning, event prediction, decision-making, hypothesis testing, and deduction -- operate independently of all experience, and are, in this sense, innate. The competent-infant view has an intuitive appeal, attested to by its widespread popularity, and it enjoys a kind of parsimony: It avoids the supposed philosophical pitfall posed by having to account for novel forms of knowledge in inductive learners. But this view leaves unaddressed a vital challenge: to understand the mechanisms by which new knowledge arises.

This challenge has now been met. The neoconstructivist approach is rooted in Piaget's constructivist emphasis on developmental mechanisms, yet also reflects modern advances in our understanding of learning mechanisms, cortical development, and modeling. This book brings together, for the first time, theoretical views that embrace computational models and developmental neurobiology, and emphasize the interplay of time, experience, and cortical architecture to explain emergent knowledge, with an empirical line of research identifying a set of general-purpose sensory, perceptual, and learning mechanisms that guide knowledge acquisition across different domains and through development.

Kategorie:
Nauka, Psychologia
Kategorie BISAC:
Psychology > Cognitive Psychology & Cognition
Medical > Neuroscience
Wydawca:
Oxford University Press, USA
Język:
Angielski
ISBN-13:
9780195331059
Rok wydania:
2009
Ilość stron:
384
Waga:
1.10 kg
Wymiary:
25.4 x 18.29 x 2.79
Oprawa:
Twarda
Wolumenów:
01
Dodatkowe informacje:
Bibliografia
Obwoluta
Wydanie ilustrowane

Professor of Developmental Psychology, University of California at Los Angeles

Johnson, Scott <b>Donald R. Evans</b> is the senior E... więcej >


Udostępnij

Facebook - konto krainaksiazek.pl



Opinie o Krainaksiazek.pl na Opineo.pl

Partner Mybenefit

Krainaksiazek.pl w programie rzetelna firma Krainaksiaze.pl - płatności przez paypal

Czytaj nas na:

Facebook - krainaksiazek.pl
  • książki na zamówienie
  • granty
  • książka na prezent
  • kontakt
  • pomoc
  • opinie
  • regulamin
  • polityka prywatności

Zobacz:

  • Księgarnia czeska

  • Wydawnictwo Książkowe Klimaty

1997-2025 DolnySlask.com Agencja Internetowa

© 1997-2022 krainaksiazek.pl
     
KONTAKT | REGULAMIN | POLITYKA PRYWATNOŚCI | USTAWIENIA PRYWATNOŚCI
Zobacz: Księgarnia Czeska | Wydawnictwo Książkowe Klimaty | Mapa strony | Lista autorów
KrainaKsiazek.PL - Księgarnia Internetowa
Polityka prywatnosci - link
Krainaksiazek.pl - płatnośc Przelewy24
Przechowalnia Przechowalnia