• Wyszukiwanie zaawansowane
  • Kategorie
  • Kategorie BISAC
  • Książki na zamówienie
  • Promocje
  • Granty
  • Książka na prezent
  • Opinie
  • Pomoc
  • Załóż konto
  • Zaloguj się

Multinationals, Globalisation and Indigenous Firms in China » książka

zaloguj się | załóż konto
Logo Krainaksiazek.pl

koszyk

konto

szukaj
topmenu
Księgarnia internetowa
Szukaj
Książki na zamówienie
Promocje
Granty
Książka na prezent
Moje konto
Pomoc
 
 
Wyszukiwanie zaawansowane
Pusty koszyk
Bezpłatna dostawa dla zamówień powyżej 20 złBezpłatna dostawa dla zamówień powyżej 20 zł

Kategorie główne

• Nauka
 [2949965]
• Literatura piękna
 [1857847]

  więcej...
• Turystyka
 [70818]
• Informatyka
 [151303]
• Komiksy
 [35733]
• Encyklopedie
 [23180]
• Dziecięca
 [617748]
• Hobby
 [139972]
• AudioBooki
 [1650]
• Literatura faktu
 [228361]
• Muzyka CD
 [398]
• Słowniki
 [2862]
• Inne
 [444732]
• Kalendarze
 [1620]
• Podręczniki
 [167233]
• Poradniki
 [482388]
• Religia
 [509867]
• Czasopisma
 [533]
• Sport
 [61361]
• Sztuka
 [243125]
• CD, DVD, Video
 [3451]
• Technologie
 [219309]
• Zdrowie
 [101347]
• Książkowe Klimaty
 [123]
• Zabawki
 [2362]
• Puzzle, gry
 [3791]
• Literatura w języku ukraińskim
 [253]
• Art. papiernicze i szkolne
 [7933]
Kategorie szczegółowe BISAC

Multinationals, Globalisation and Indigenous Firms in China

ISBN-13: 9780415451901 / Angielski / Twarda / 2008 / 208 str.

Chunhang Liu
Multinationals, Globalisation and Indigenous Firms in China Chunhang Liu   9780415451901 Taylor & Francis - książkaWidoczna okładka, to zdjęcie poglądowe, a rzeczywista szata graficzna może różnić się od prezentowanej.

Multinationals, Globalisation and Indigenous Firms in China

ISBN-13: 9780415451901 / Angielski / Twarda / 2008 / 208 str.

Chunhang Liu
cena 731,67 zł
(netto: 696,83 VAT:  5%)

Najniższa cena z 30 dni: 705,23 zł
Termin realizacji zamówienia:
ok. 22 dni roboczych
Bez gwarancji dostawy przed świętami

Darmowa dostawa!
inne wydania

This book considers the impact of multinational companies in China on the Chinese economy and on indigenous Chinese firms. It includes detailed case studies of Boeing, Wal-Mart and Coca-Cola, considering their activities at the global level and within China, and case studies of the sectors in which these firms operate.

This book considers the impact of multinational companies in China on the Chinese economy and on indigenous firms in China.  It examines the strategies of multinationals, showing how the global business environment has undergone profound changes since the early 1990s, driven by liberalisation of trade and capital flows, rapid advances in information technology, and the trend towards privatisation and deregulation, which have in turn led to an explosion of merger and acquisitions activity and consequent unprecedented degrees of concentration in many industries at a global level.  The book argues that this high level of concentration at the global level allows large economies of scale and scope in activities such as branding, technology investment and systems integration; and it argues that the pressure for consolidation “cascades” down the firms’ supply chains, affecting key partners and the structure of local markets.  It discusses the effects of these developments on value chain structures in China, showing how, as China’s integration into the global economy increases, these new, globalised value chain structures are becoming the established norm across the Chinese economy.  It discusses the effects of these developments for local Chinese firms, where the strategy of “catch-up” has recently been a primary goal, demonstrating how difficult it is for Chinese firms to achieve “catch-up” when the competitors they are chasing are themselves moving forward and evolving so fast.  The book includes detailed case studies of Boeing, Wal-Mart and Coco-Cola, considering their activities both at the global level and within China, and case studies of the sectors in which these forms operate in China.  The book’s profoundly important conclusions concerning the impact of multinationals on the local economy and on indigenous firms are applicable to other developing economies as well as to China.

Kategorie:
Nauka, Socjologia i społeczeństwo
Kategorie BISAC:
Business & Economics > Infrastructure
Wydawca:
Taylor & Francis
Seria wydawnicza:
Routledge Studies on the Chinese Economy
Język:
Angielski
ISBN-13:
9780415451901
Rok wydania:
2008
Numer serii:
000320448
Ilość stron:
208
Waga:
0.43 kg
Wymiary:
23.62 x 15.49 x 1.78
Oprawa:
Twarda
Wolumenów:
01
Dodatkowe informacje:
Bibliografia
Wydanie ilustrowane

1. Introduction  2. The Multinational Corporation and Third World Development  3. Introducing the Context: Recent Changes in Global Business Structure  4. Aerospace  5. Retail  6. Softdrinks  7. Summary Research Findings 



Udostępnij

Facebook - konto krainaksiazek.pl



Opinie o Krainaksiazek.pl na Opineo.pl

Partner Mybenefit

Krainaksiazek.pl w programie rzetelna firma Krainaksiaze.pl - płatności przez paypal

Czytaj nas na:

Facebook - krainaksiazek.pl
  • książki na zamówienie
  • granty
  • książka na prezent
  • kontakt
  • pomoc
  • opinie
  • regulamin
  • polityka prywatności

Zobacz:

  • Księgarnia czeska

  • Wydawnictwo Książkowe Klimaty

1997-2025 DolnySlask.com Agencja Internetowa

© 1997-2022 krainaksiazek.pl
     
KONTAKT | REGULAMIN | POLITYKA PRYWATNOŚCI | USTAWIENIA PRYWATNOŚCI
Zobacz: Księgarnia Czeska | Wydawnictwo Książkowe Klimaty | Mapa strony | Lista autorów
KrainaKsiazek.PL - Księgarnia Internetowa
Polityka prywatnosci - link
Krainaksiazek.pl - płatnośc Przelewy24
Przechowalnia Przechowalnia