• Wyszukiwanie zaawansowane
  • Kategorie
  • Kategorie BISAC
  • Książki na zamówienie
  • Promocje
  • Granty
  • Książka na prezent
  • Opinie
  • Pomoc
  • Załóż konto
  • Zaloguj się

Moscow Prime Time: How the Soviet Union Built the Media Empire That Lost the Cultural Cold War » książka

zaloguj się | załóż konto
Logo Krainaksiazek.pl

koszyk

konto

szukaj
topmenu
Księgarnia internetowa
Szukaj
Książki na zamówienie
Promocje
Granty
Książka na prezent
Moje konto
Pomoc
 
 
Wyszukiwanie zaawansowane
Pusty koszyk
Bezpłatna dostawa dla zamówień powyżej 20 złBezpłatna dostawa dla zamówień powyżej 20 zł

Kategorie główne

• Nauka
 [2946912]
• Literatura piękna
 [1852311]

  więcej...
• Turystyka
 [71421]
• Informatyka
 [150889]
• Komiksy
 [35717]
• Encyklopedie
 [23177]
• Dziecięca
 [617324]
• Hobby
 [138808]
• AudioBooki
 [1671]
• Literatura faktu
 [228371]
• Muzyka CD
 [400]
• Słowniki
 [2841]
• Inne
 [445428]
• Kalendarze
 [1545]
• Podręczniki
 [166819]
• Poradniki
 [480180]
• Religia
 [510412]
• Czasopisma
 [525]
• Sport
 [61271]
• Sztuka
 [242929]
• CD, DVD, Video
 [3371]
• Technologie
 [219258]
• Zdrowie
 [100961]
• Książkowe Klimaty
 [124]
• Zabawki
 [2341]
• Puzzle, gry
 [3766]
• Literatura w języku ukraińskim
 [255]
• Art. papiernicze i szkolne
 [7810]
Kategorie szczegółowe BISAC

Moscow Prime Time: How the Soviet Union Built the Media Empire That Lost the Cultural Cold War

ISBN-13: 9780801479755 / Angielski / Miękka / 2014 / 328 str.

Kristin Roth-Ey
Moscow Prime Time: How the Soviet Union Built the Media Empire That Lost the Cultural Cold War Kristin Roth-Ey 9780801479755 Cornell University Press - książkaWidoczna okładka, to zdjęcie poglądowe, a rzeczywista szata graficzna może różnić się od prezentowanej.

Moscow Prime Time: How the Soviet Union Built the Media Empire That Lost the Cultural Cold War

ISBN-13: 9780801479755 / Angielski / Miękka / 2014 / 328 str.

Kristin Roth-Ey
cena 111,45
(netto: 106,14 VAT:  5%)

Najniższa cena z 30 dni: 111,45
Termin realizacji zamówienia:
ok. 30 dni roboczych
Bez gwarancji dostawy przed świętami

Darmowa dostawa!

When Nikita Khrushchev visited Hollywood in 1959 only to be scandalized by a group of scantily clad actresses, his message was blunt: Soviet culture would soon consign the mass culture of the West, epitomized by Hollywood, to the "dustbin of history." In Moscow Prime Time, a portrait of the Soviet broadcasting and film industries and of everyday Soviet consumers from the end of World War II through the 1970s, Kristin Roth-Ey shows us how and why Khrushchev's ambitious vision ultimately failed to materialize.The USSR surged full force into the modern media age after World War II, building cultural infrastructures and audiences that were among the world's largest. Soviet people were enthusiastic radio listeners, TV watchers, and moviegoers, and the great bulk of what they were consuming was not the dissident culture that made headlines in the West, but orthodox, made-in-the-USSR content. This, then, was Soviet culture's real prime time and a major achievement for a regime that had long touted easy, everyday access to a socialist cultural experience as a birthright. Yet Soviet success also brought complex and unintended consequences.Emphasizing such factors as the rise of the single-family household and of a more sophisticated consumer culture, the long reach and seductive influence of foreign media, and the workings of professional pride and raw ambition in the media industries, Roth-Ey shows a Soviet media empire transformed from within in the postwar era. The result, she finds, was something dynamic and volatile: a new Soviet culture, with its center of gravity shifted from the lecture hall to the living room, and a new brand of cultural experience, at once personal, immediate, and eclectic a new Soviet culture increasingly similar, in fact, to that of its self-defined enemy, the mass culture of the West. By the 1970s, the Soviet media empire, stretching far beyond its founders' wildest dreams, was busily undermining the very promise of a unique Soviet culture and visibly losing the cultural cold war. Moscow Prime Time is the first book to untangle the paradoxes of Soviet success and failure in the postwar media age."

Kategorie:
Nauka, Historia
Kategorie BISAC:
History > Russia & the Former Soviet Union
Social Science > Media Studies
Political Science > Public Policy - Cultural Policy
Wydawca:
Cornell University Press
Język:
Angielski
ISBN-13:
9780801479755
Rok wydania:
2014
Ilość stron:
328
Waga:
0.47 kg
Wymiary:
25.43 x 13.56 x 2.01
Oprawa:
Miękka
Wolumenów:
01
Dodatkowe informacje:
Bibliografia
Wydanie ilustrowane
Roth-Ey, Kristin Kristin Roth-Ey is Lecturer in Modern Russian Hist... więcej >


Udostępnij

Facebook - konto krainaksiazek.pl



Opinie o Krainaksiazek.pl na Opineo.pl

Partner Mybenefit

Krainaksiazek.pl w programie rzetelna firma Krainaksiaze.pl - płatności przez paypal

Czytaj nas na:

Facebook - krainaksiazek.pl
  • książki na zamówienie
  • granty
  • książka na prezent
  • kontakt
  • pomoc
  • opinie
  • regulamin
  • polityka prywatności

Zobacz:

  • Księgarnia czeska

  • Wydawnictwo Książkowe Klimaty

1997-2025 DolnySlask.com Agencja Internetowa

© 1997-2022 krainaksiazek.pl
     
KONTAKT | REGULAMIN | POLITYKA PRYWATNOŚCI | USTAWIENIA PRYWATNOŚCI
Zobacz: Księgarnia Czeska | Wydawnictwo Książkowe Klimaty | Mapa strony | Lista autorów
KrainaKsiazek.PL - Księgarnia Internetowa
Polityka prywatnosci - link
Krainaksiazek.pl - płatnośc Przelewy24
Przechowalnia Przechowalnia