ISBN-13: 9788388839450 / Polski / Miękka / 2011 / 272 str.
Jest to praktyczny poradnik dla: słuchaczy nauczycielskich kolegiów języków obcych; studentów licencjackich i magisterskich studiów filologicznych, uzyskujących uprawnienia do nauczania; czynnych nauczycieli i lektorów, którzy chcą odświeżyć swe wiadomości; czynnych nauczycieli o niefilologicznych kwalifikacjach, którzy pracują jako nauczyciele języka obcego; osób prowadzących prywatne nauczanie języków obcych. Czytelnik może się stąd dowiedzieć, jak zaplanować kurs językowy, jak przygotować program nauczania, jak opracować konspekt lekcji, jak przeprowadzić na jego podstawie zajęcia, jak wybrać właściwą metodę nauczania i odpowiednie materiały. Może zapoznać się z obszernym repertuarem technik nauczania elementów języka i rozwijania sprawności językowych. Może wreszcie opanować umiejętność prowadzenie kontroli i oceny wyników nauczania. Autorka jest wybitnym dydaktykiem, profesorem Uniwersytetu Warszawskiego, osobistością znaną i uznawaną w europejskich i światowych kręgach związanych z nauczaniem języków obcych. Jest autorką kilkudziesięciu książek i kilkuset artykułów, publikowanych zarówno w Polsce, jak i za granicą.