ISBN-13: 9788382467024 / Polski / zintegrowana / 2022 / 1400 str.
Najważniejsze nowości w 5. wydaniu omówiono m.in.:nowe regulacje dotyczące nadzoru pedagogicznego (wrześniowe zmiany prawne) m.in. nowa, zwiększona rola kuratora oświaty w procesie nadzoru szkół, dyrektorów szkół;zmiany w zakresie form nadzoru pedagogicznego (m.in. rezygnacja z wykorzystania ewaluacji szkolnej) kontrola i wspomaganie;nowe przepisy dotyczące egzaminów maturalnych, egzaminu ósmoklasisty, ze szczególnym uwzględnieniem regulacji okresu pandemii (poprzedni, bieżący rok szkolny oraz rok szkolny 2022/2023) zmiany zakresu formy egzaminów, nowe regulacje dotyczące egzaminu ósmoklasisty;nowe wymagania dotyczące podręczników szkolnych;nowe rozwiązania prawne dotyczące gospodarki finansowej szkół, ze szczególnym uwzględnieniem regulacji nowego Prawa zamówień publicznych, m.in. scentralizowane formy procesu zakupowego dla oświaty (ilustracja przykładowymi rozwiązaniami, obliczeniami);kształcenie na odległość, czyli nauka zdalna przedstawienie sytuacji po ponad roku doświadczeń, wskazanie możliwych działań, wykorzystania programów umożliwiających proces nauki zdalnej, wskazanie korzystnych stron tej formy edukacji, z przykładowym planem działań przygotowujących szkołę (uczniów, kadrę nauczycielską, ale także rodziców/opiekunów) do sprawnego przechodzenia w tryb nauki zdalnej, gdy zaistnieje taka potrzeba;nowe rozporządzenia unijne umożliwiające współfinansowanie nowych projektów edukacyjnych (Priorytety Inwestycyjne), m.in. tzw. mobilności ponadnarodowej młodych ludzi (w ramach programu PO WER) w sektorach szkolnictwa wyższego, kształcenia zawodowego, edukacji szkolnej, młodzieży, ale też edukacji dorosłych;zestawienie aktualnych unijnych programów edukacyjnych;zarządzanie placówką edukacyjną w sytuacji kryzysowej, m.in. związanej z pandemią: prawne narzędzia w czasie kryzysu, zawieszenie niektórych regulacji prawnych itp.;nowe materiały dotyczące budowania strategii oświatowej szkoły, planowanie, etapy realizacji, dokumenty strategii pomoc w zarządzaniu placówką oświatową.
Najważniejsze nowości w 5. wydaniu omówiono m.in.:nowe regulacje dotyczące nadzoru pedagogicznego (wrześniowe zmiany prawne) m.in. nowa, zwiększona rola kuratora oświaty w procesie nadzoru szkół, dyrektorów szkół;zmiany w zakresie form nadzoru pedagogicznego (m.in. rezygnacja z wykorzystania ewaluacji szkolnej) kontrola i wspomaganie;nowe przepisy dotyczące egzaminów maturalnych, egzaminu ósmoklasisty, ze szczególnym uwzględnieniem regulacji okresu pandemii (poprzedni, bieżący rok szkolny oraz rok szkolny 2022/2023) zmiany zakresu formy egzaminów, nowe regulacje dotyczące egzaminu ósmoklasisty;nowe wymagania dotyczące podręczników szkolnych;nowe rozwiązania prawne dotyczące gospodarki finansowej szkół, ze szczególnym uwzględnieniem regulacji nowego Prawa zamówień publicznych, m.in. scentralizowane formy procesu zakupowego dla oświaty (ilustracja przykładowymi rozwiązaniami, obliczeniami);kształcenie na odległość, czyli nauka zdalna przedstawienie sytuacji po ponad roku doświadczeń, wskazanie możliwych działań, wykorzystania programów umożliwiających proces nauki zdalnej, wskazanie korzystnych stron tej formy edukacji, z przykładowym planem działań przygotowujących szkołę (uczniów, kadrę nauczycielską, ale także rodziców/opiekunów) do sprawnego przechodzenia w tryb nauki zdalnej, gdy zaistnieje taka potrzeba;nowe rozporządzenia unijne umożliwiające współfinansowanie nowych projektów edukacyjnych (Priorytety Inwestycyjne), m.in. tzw. mobilności ponadnarodowej młodych ludzi (w ramach programu PO WER) w sektorach szkolnictwa wyższego, kształcenia zawodowego, edukacji szkolnej, młodzieży, ale też edukacji dorosłych;zestawienie aktualnych unijnych programów edukacyjnych;zarządzanie placówką edukacyjną w sytuacji kryzysowej, m.in. związanej z pandemią: prawne narzędzia w czasie kryzysu, zawieszenie niektórych regulacji prawnych itp.;nowe materiały dotyczące budowania strategii oświatowej szkoły, planowanie, etapy realizacji, dokumenty strategii pomoc w zarządzaniu placówką oświatową.