• Wyszukiwanie zaawansowane
  • Kategorie
  • Kategorie BISAC
  • Książki na zamówienie
  • Promocje
  • Granty
  • Książka na prezent
  • Opinie
  • Pomoc
  • Załóż konto
  • Zaloguj się

Medieval Imaginaries in Tourism, Heritage and the Media » książka

zaloguj się | załóż konto
Logo Krainaksiazek.pl

koszyk

konto

szukaj
topmenu
Księgarnia internetowa
Szukaj
Książki na zamówienie
Promocje
Granty
Książka na prezent
Moje konto
Pomoc
 
 
Wyszukiwanie zaawansowane
Pusty koszyk
Bezpłatna dostawa dla zamówień powyżej 20 złBezpłatna dostawa dla zamówień powyżej 20 zł

Kategorie główne

• Nauka
 [2946912]
• Literatura piękna
 [1852311]

  więcej...
• Turystyka
 [71421]
• Informatyka
 [150889]
• Komiksy
 [35717]
• Encyklopedie
 [23177]
• Dziecięca
 [617324]
• Hobby
 [138808]
• AudioBooki
 [1671]
• Literatura faktu
 [228371]
• Muzyka CD
 [400]
• Słowniki
 [2841]
• Inne
 [445428]
• Kalendarze
 [1545]
• Podręczniki
 [166819]
• Poradniki
 [480180]
• Religia
 [510412]
• Czasopisma
 [525]
• Sport
 [61271]
• Sztuka
 [242929]
• CD, DVD, Video
 [3371]
• Technologie
 [219258]
• Zdrowie
 [100961]
• Książkowe Klimaty
 [124]
• Zabawki
 [2341]
• Puzzle, gry
 [3766]
• Literatura w języku ukraińskim
 [255]
• Art. papiernicze i szkolne
 [7810]
Kategorie szczegółowe BISAC

Medieval Imaginaries in Tourism, Heritage and the Media

ISBN-13: 9781032053912 / Angielski

Jennifer Frost; Warwick Frost
Medieval Imaginaries in Tourism, Heritage and the Media Jennifer Frost Warwick Frost 9781032053912 Routledge - książkaWidoczna okładka, to zdjęcie poglądowe, a rzeczywista szata graficzna może różnić się od prezentowanej.

Medieval Imaginaries in Tourism, Heritage and the Media

ISBN-13: 9781032053912 / Angielski

Jennifer Frost; Warwick Frost
cena 203,56
(netto: 193,87 VAT:  5%)

Najniższa cena z 30 dni: 201,44
Termin realizacji zamówienia:
ok. 22 dni roboczych
Bez gwarancji dostawy przed świętami

Darmowa dostawa!
inne wydania

This book examines the pervading influence of medieval culture, through an exploration of the intersections between tourism, heritage, and imaginaries of the medieval in the media.

This book examines the pervading influence of medieval culture, through an exploration of the intersections between tourism, heritage, and imaginaries of the medieval in the media.

Drawing on examples from tourist destinations, heritage sites, fictional literature, television and cinema, the book illustrates how the medieval period has consistently captured the imagination of audiences and has been reinvented for contemporary tastes. Chapters present a range of international examples, from nineteenth century Victorian notions of chivalry, knights in shining armour exemplified by King Arthur, and damsels in distress, to the imagining of the Japanese samurai as medieval knights. Other topics explored include the changing representations of medieval women, the Crusades and the Vikings, and the challenges faced by medieval cathedrals to survive economically and socially.

This book offers multidisciplinary perspectives and will appeal to scholars and students across a variety of disciplines such as cultural studies, history, tourism, heritage studies, historical geography and sociology.

Kategorie:
Nauka, Ekonomia i biznes
Kategorie BISAC:
Business & Economics > Industries - Hospitality, Travel & Tourism
Wydawca:
Routledge
Seria wydawnicza:
Routledge Cultural Heritage and Tourism
Język:
Angielski
ISBN-13:
9781032053912

1. The Continuing Fascination for the Medieval 2. Gazing at the Gothic: Medievalism and Tourism in the Nineteenth and Early Twentieth Centuries 3. Medieval Kingship: Hollow Crown or Tower of Strength? 4. The Princess in the Tower? Changing Representations of Medieval Women 5. Medieval Knights and Chivalry 6. Medieval Castles and Walled Cities 7. Positioning Medieval Cathedrals in the Modern Era 8. Robin Hood: Reinterpreting the Medieval Outlaw 9. The Hammer of the Gods? Contested and Changing Imaginaries of the Vikings 10. Encounters With the ‘Other’: Crusaders and Muslims in Medieval Narratives 11. Japan and Medievalism: The Samurai, Cinema and Cultural Appropriation 12. Fictional Media and Heritage From the Medieval Perspective: Trends, Issues and Setting a Research Agenda

Jennifer Frost is an Associate Professor in the Department of Management, Sport and Tourism at La Trobe University, Australia. She is Co-editor-in-Chief of the Journal of Heritage Tourism and her research interests include travel narratives, heritage tourism and rural tourism and events.

Warwick Frost is Professor of Heritage, Tourism and the Media in the Department of Management, Sport and Tourism at La Trobe University, Australia. He is Co-editor-in-Chief of the Journal of Heritage Tourism and his research interests include heritage tourism and tourism and the media.



Udostępnij

Facebook - konto krainaksiazek.pl



Opinie o Krainaksiazek.pl na Opineo.pl

Partner Mybenefit

Krainaksiazek.pl w programie rzetelna firma Krainaksiaze.pl - płatności przez paypal

Czytaj nas na:

Facebook - krainaksiazek.pl
  • książki na zamówienie
  • granty
  • książka na prezent
  • kontakt
  • pomoc
  • opinie
  • regulamin
  • polityka prywatności

Zobacz:

  • Księgarnia czeska

  • Wydawnictwo Książkowe Klimaty

1997-2025 DolnySlask.com Agencja Internetowa

© 1997-2022 krainaksiazek.pl
     
KONTAKT | REGULAMIN | POLITYKA PRYWATNOŚCI | USTAWIENIA PRYWATNOŚCI
Zobacz: Księgarnia Czeska | Wydawnictwo Książkowe Klimaty | Mapa strony | Lista autorów
KrainaKsiazek.PL - Księgarnia Internetowa
Polityka prywatnosci - link
Krainaksiazek.pl - płatnośc Przelewy24
Przechowalnia Przechowalnia