• Wyszukiwanie zaawansowane
  • Kategorie
  • Kategorie BISAC
  • Książki na zamówienie
  • Promocje
  • Granty
  • Książka na prezent
  • Opinie
  • Pomoc
  • Załóż konto
  • Zaloguj się

Meaning in Film; Relevant Structures in Soundtrack and Narrative » książka

zaloguj się | załóż konto
Logo Krainaksiazek.pl

koszyk

konto

szukaj
topmenu
Księgarnia internetowa
Szukaj
Książki na zamówienie
Promocje
Granty
Książka na prezent
Moje konto
Pomoc
 
 
Wyszukiwanie zaawansowane
Pusty koszyk
Bezpłatna dostawa dla zamówień powyżej 20 złBezpłatna dostawa dla zamówień powyżej 20 zł

Kategorie główne

• Nauka
 [2950560]
• Literatura piękna
 [1849509]

  więcej...
• Turystyka
 [71097]
• Informatyka
 [151150]
• Komiksy
 [35848]
• Encyklopedie
 [23178]
• Dziecięca
 [617388]
• Hobby
 [139064]
• AudioBooki
 [1657]
• Literatura faktu
 [228597]
• Muzyka CD
 [383]
• Słowniki
 [2855]
• Inne
 [445295]
• Kalendarze
 [1464]
• Podręczniki
 [167547]
• Poradniki
 [480102]
• Religia
 [510749]
• Czasopisma
 [516]
• Sport
 [61293]
• Sztuka
 [243352]
• CD, DVD, Video
 [3414]
• Technologie
 [219456]
• Zdrowie
 [101002]
• Książkowe Klimaty
 [124]
• Zabawki
 [2311]
• Puzzle, gry
 [3459]
• Literatura w języku ukraińskim
 [254]
• Art. papiernicze i szkolne
 [8079]
Kategorie szczegółowe BISAC

Meaning in Film; Relevant Structures in Soundtrack and Narrative

ISBN-13: 9783261044822 / Angielski / Miękka / 1992 / 180 str.

Nasta, Dominique
Meaning in Film; Relevant Structures in Soundtrack and Narrative Nasta, Dominique 9783261044822 Peter Lang AG - książkaWidoczna okładka, to zdjęcie poglądowe, a rzeczywista szata graficzna może różnić się od prezentowanej.

Meaning in Film; Relevant Structures in Soundtrack and Narrative

ISBN-13: 9783261044822 / Angielski / Miękka / 1992 / 180 str.

Nasta, Dominique
cena 319,24
(netto: 304,04 VAT:  5%)

Najniższa cena z 30 dni: 317,93
Termin realizacji zamówienia:
ok. 30 dni roboczych
Dostawa w 2026 r.

Darmowa dostawa!

Understanding how meaning mechanisms are unleashed in film has been at the center of numerous theoretical surveys of the last few years. Emphasis has especially fallen on "seeing" as a constructive, meaningful activity and on the diegetic implications of vision.
This book is an attempt to extend film theorizing into a new realm, where "hearing" proves as important as seeing and where the relevance of filmic narrative is differently explored. New paths for future research are suggested by means of associations with the works of linguists or philosophers who have never addressed film theory directly in their writings. Nonetheless, several concepts posited by them (relevance, natural versus non-natural meaning or the notion of Mental spaces) find their application in the present survey.
A wide range of examples starting with point-of-view and editing occurrences, passing through the use of music and sound and culminating with the study of whole filmic ensembles, enables the reader to re-examine code-bound or, on the contrary, deviational structures. These are often drawn from familiar sources, proving that not only art films of the Eisenstein or Godard type enhance innovative meaning spaces.
Finally, the viewer is seen as a -pragmatic protagonist-, an active not passive receiver of textual structures who relies on patterns of known visual or aural backgrounds open to an unlimited field of perspectives."

Kategorie:
Sztuka
Kategorie BISAC:
Performing Arts > Film - History & Criticism
Art > Techniques - General
Drama > General
Wydawca:
Peter Lang AG
Język:
Angielski
ISBN-13:
9783261044822
Rok wydania:
1992
Numer serii:
000169932
Ilość stron:
180
Waga:
0.25 kg
Wymiary:
14.9 x 21.0 x 1.4
Oprawa:
Miękka
Wolumenów:
01

"It [the book] offers new ways to listen to film sound tracks and focus on filmic narrative and it will be a welcome complement to other studies of film music and film theory. Nasta's use of film examples is outstanding. Not only does she make use of canonical films analyzed in film studies courses, she includes many European films that also deserve attention. She provides a brilliantly straightforward explanation of the problems of structuralist-semiotics and pragmatic-enunciation approaches." (Melissa Ursula Dawn Goldsmith, The Journal of Film Music)
"Außerordentlich interessanter Versuch, das Verstehen von Filmen als Konstruktion von Bedeutungsbeziehungen zu modellieren." (montage/av)
"...in dem ständigen Bezug auf konkrete Beispiele øliegt! eine Stärke des Buches. Insbesondere gelingt es der Verfasserin, so manche vermeintliche künstlerische Neuerung späterer Zeit schon in relative frühen und scheinbar konventionellen Werken der Filmkunst aufzuspüren. øEin! an guten Beobachtungen und förderlichen Ideen reiches Buch." (Michael von Albrecht, International Journal of Musicology)

Contents: Perspectives on Meaning in Film - Music and Sound: The Code and its Transgression - The Filmic Narrative: Interpreting the Whole.

The Author: Dominique Nasta received her Ph.D. from the Université Libre de Bruxelles (Belgium), where she currently teaches Film Aesthetics. She has published articles on Andrey Tarkovsky, Wim Wenders and Woody Allen.



Udostępnij

Facebook - konto krainaksiazek.pl



Opinie o Krainaksiazek.pl na Opineo.pl

Partner Mybenefit

Krainaksiazek.pl w programie rzetelna firma Krainaksiaze.pl - płatności przez paypal

Czytaj nas na:

Facebook - krainaksiazek.pl
  • książki na zamówienie
  • granty
  • książka na prezent
  • kontakt
  • pomoc
  • opinie
  • regulamin
  • polityka prywatności

Zobacz:

  • Księgarnia czeska

  • Wydawnictwo Książkowe Klimaty

1997-2025 DolnySlask.com Agencja Internetowa

© 1997-2022 krainaksiazek.pl
     
KONTAKT | REGULAMIN | POLITYKA PRYWATNOŚCI | USTAWIENIA PRYWATNOŚCI
Zobacz: Księgarnia Czeska | Wydawnictwo Książkowe Klimaty | Mapa strony | Lista autorów
KrainaKsiazek.PL - Księgarnia Internetowa
Polityka prywatnosci - link
Krainaksiazek.pl - płatnośc Przelewy24
Przechowalnia Przechowalnia