• Wyszukiwanie zaawansowane
  • Kategorie
  • Kategorie BISAC
  • Książki na zamówienie
  • Promocje
  • Granty
  • Książka na prezent
  • Opinie
  • Pomoc
  • Załóż konto
  • Zaloguj się

Mathematical Literacy: Developing Identities of Inclusion » książka

zaloguj się | załóż konto
Logo Krainaksiazek.pl

koszyk

konto

szukaj
topmenu
Księgarnia internetowa
Szukaj
Książki na zamówienie
Promocje
Granty
Książka na prezent
Moje konto
Pomoc
 
 
Wyszukiwanie zaawansowane
Pusty koszyk
Bezpłatna dostawa dla zamówień powyżej 20 złBezpłatna dostawa dla zamówień powyżej 20 zł

Kategorie główne

• Nauka
 [2946600]
• Literatura piękna
 [1856966]

  więcej...
• Turystyka
 [72221]
• Informatyka
 [151456]
• Komiksy
 [35826]
• Encyklopedie
 [23190]
• Dziecięca
 [619653]
• Hobby
 [140543]
• AudioBooki
 [1577]
• Literatura faktu
 [228355]
• Muzyka CD
 [410]
• Słowniki
 [2874]
• Inne
 [445822]
• Kalendarze
 [1744]
• Podręczniki
 [167141]
• Poradniki
 [482898]
• Religia
 [510455]
• Czasopisma
 [526]
• Sport
 [61590]
• Sztuka
 [243598]
• CD, DVD, Video
 [3423]
• Technologie
 [219201]
• Zdrowie
 [101638]
• Książkowe Klimaty
 [124]
• Zabawki
 [2473]
• Puzzle, gry
 [3898]
• Literatura w języku ukraińskim
 [254]
• Art. papiernicze i szkolne
 [8170]
Kategorie szczegółowe BISAC

Mathematical Literacy: Developing Identities of Inclusion

ISBN-13: 9780805846874 / Angielski / Miękka / 2008 / 256 str.

Yvette Solomon
Mathematical Literacy: Developing Identities of Inclusion Solomon, Yvette 9780805846874 Taylor & Francis - książkaWidoczna okładka, to zdjęcie poglądowe, a rzeczywista szata graficzna może różnić się od prezentowanej.

Mathematical Literacy: Developing Identities of Inclusion

ISBN-13: 9780805846874 / Angielski / Miękka / 2008 / 256 str.

Yvette Solomon
cena 287,74 zł
(netto: 274,04 VAT:  5%)

Najniższa cena z 30 dni: 284,80 zł
Termin realizacji zamówienia:
ok. 22 dni roboczych
Bez gwarancji dostawy przed świętami

Darmowa dostawa!
inne wydania

Why do so many learners, even those who are successful, feel that they are outsiders in the world of mathematics? Taking the central importance of language in the development of mathematical understanding as its starting point, Mathematical Literacy explores students' experiences of doing mathematics from primary school to university - what they think mathematics is, how it is presented to them, and what they feel about it. Building on a range of theory which focuses on community, knowledge, and identity, the author examines two particular issues: the relationship between language, learning, and mathematical knowledge, and the relationship between identity, equity, and processes of exclusion/inclusion. In this comprehensive and accessible book, the author extends our understanding of the process of gaining mathematical fluency, and provides tools for an exploration of mathematics learning across different groups in different social contexts. Mathematical Literacy's analysis of how learners develop particular relationships with the subject, and what we might do to promote equity through the development of positive relationships, is of interest across all sectors of education-to researchers, teacher educators, and university educators.

The concept of mathematical literacy is central to the book in that it emphasizes a view of mathematics as a social practice and of mathematical learning as situated learning. An exploration of mathematical literacy begins with the recognition of the central importance of language in mathematical understanding. Drawing on concepts, theory, and research in the field of literacy allows us to gain further insights into the process of gaining mathematical fluency, and provides tools for an exploration of mathematics learning across the life span and across different groups in different social contexts. The book will draw on new data from early years to university-level sectors collected with these issues in mind to provide a further contextual dimension to explanations of the development of mathematics understanding, by examining the of learning mathematics as a question of entering into particular learning cultures.

Kategorie:
Nauka, Pedagogika i oświata
Kategorie BISAC:
Education > Teaching - Subjects - Mathematics
Education > Inclusive Education
Education > Curricula
Wydawca:
Taylor & Francis
Seria wydawnicza:
Studies in Mathematical Thinking and Learning Series
Język:
Angielski
ISBN-13:
9780805846874
Rok wydania:
2008
Numer serii:
000115459
Ilość stron:
256
Waga:
0.34 kg
Wymiary:
22.35 x 14.99 x 1.27
Oprawa:
Miękka
Wolumenów:
01
Dodatkowe informacje:
Bibliografia

Yvette Solomon is Reader in the Department of Educational Research, Lancaster University, England.



Udostępnij

Facebook - konto krainaksiazek.pl



Opinie o Krainaksiazek.pl na Opineo.pl

Partner Mybenefit

Krainaksiazek.pl w programie rzetelna firma Krainaksiaze.pl - płatności przez paypal

Czytaj nas na:

Facebook - krainaksiazek.pl
  • książki na zamówienie
  • granty
  • książka na prezent
  • kontakt
  • pomoc
  • opinie
  • regulamin
  • polityka prywatności

Zobacz:

  • Księgarnia czeska

  • Wydawnictwo Książkowe Klimaty

1997-2025 DolnySlask.com Agencja Internetowa

© 1997-2022 krainaksiazek.pl
     
KONTAKT | REGULAMIN | POLITYKA PRYWATNOŚCI | USTAWIENIA PRYWATNOŚCI
Zobacz: Księgarnia Czeska | Wydawnictwo Książkowe Klimaty | Mapa strony | Lista autorów
KrainaKsiazek.PL - Księgarnia Internetowa
Polityka prywatnosci - link
Krainaksiazek.pl - płatnośc Przelewy24
Przechowalnia Przechowalnia