ISBN-13: 9788365587350 / Polski / broszurowa / 2020 / 128 str.
Czy zauważyliście Państwo, jak mało geometrycznych treści znajduje się w polskim nauczaniu początkowym? Jak rzadko uczniowie klas 13 zajmują się podczas zajęć obiektami geometrycznymi?W otaczającym nas świecie można znaleźć wiele atrakcyjnych i kształcących modeli różnych obiektów geometrycznych, zwłaszcza przestrzennych, czyli brył. Poprzez bezpośredni kontakt z tymi modelami, wykonywanie z ich pomocą różnych eksperymentów, uczniowie mogą rozwijać swoje geometryczne intuicje i swoją wiedzę.Zacznijmy od zaopatrzenia się w odpowiednią ilość potrzebnych pomocy: kwadratowych kolorowych karteczek, nożyczek i kartek, geoplanów i gumek, prostokątnych (bezpiecznych) lusterek. Przykłady pracy z tymi pomocami są opisane w poszczególnych działach książki.Zachęcamy do wspólnego ze swoimi uczniami geometrycznego eksperymentowania. Opisane w tej książce eksperymenty są dostępne i kształcące zarówno dla dzieci w klasach 13, jak i w starszych klasach szkoły podstawowej.
Czy zauważyliście Państwo, jak mało geometrycznych treści znajduje się w polskim nauczaniu początkowym? Jak rzadko uczniowie klas 13 zajmują się podczas zajęć obiektami geometrycznymi?W otaczającym nas świecie można znaleźć wiele atrakcyjnych i kształcących modeli różnych obiektów geometrycznych, zwłaszcza przestrzennych, czyli brył. Poprzez bezpośredni kontakt z tymi modelami, wykonywanie z ich pomocą różnych eksperymentów, uczniowie mogą rozwijać swoje geometryczne intuicje i swoją wiedzę.Zacznijmy od zaopatrzenia się w odpowiednią ilość potrzebnych pomocy: kwadratowych kolorowych karteczek, nożyczek i kartek, geoplanów i gumek, prostokątnych (bezpiecznych) lusterek. Przykłady pracy z tymi pomocami są opisane w poszczególnych działach książki.Zachęcamy do wspólnego ze swoimi uczniami geometrycznego eksperymentowania. Opisane w tej książce eksperymenty są dostępne i kształcące zarówno dla dzieci w klasach 13, jak i w starszych klasach szkoły podstawowej.