• Wyszukiwanie zaawansowane
  • Kategorie
  • Kategorie BISAC
  • Książki na zamówienie
  • Promocje
  • Granty
  • Książka na prezent
  • Opinie
  • Pomoc
  • Załóż konto
  • Zaloguj się

Marketing Health: Smoking and the Discourse of Public Health in Britain, 1945-2000 » książka

zaloguj się | załóż konto
Logo Krainaksiazek.pl

koszyk

konto

szukaj
topmenu
Księgarnia internetowa
Szukaj
Książki na zamówienie
Promocje
Granty
Książka na prezent
Moje konto
Pomoc
 
 
Wyszukiwanie zaawansowane
Pusty koszyk
Bezpłatna dostawa dla zamówień powyżej 20 złBezpłatna dostawa dla zamówień powyżej 20 zł

Kategorie główne

• Nauka
 [2946912]
• Literatura piękna
 [1852311]

  więcej...
• Turystyka
 [71421]
• Informatyka
 [150889]
• Komiksy
 [35717]
• Encyklopedie
 [23177]
• Dziecięca
 [617324]
• Hobby
 [138808]
• AudioBooki
 [1671]
• Literatura faktu
 [228371]
• Muzyka CD
 [400]
• Słowniki
 [2841]
• Inne
 [445428]
• Kalendarze
 [1545]
• Podręczniki
 [166819]
• Poradniki
 [480180]
• Religia
 [510412]
• Czasopisma
 [525]
• Sport
 [61271]
• Sztuka
 [242929]
• CD, DVD, Video
 [3371]
• Technologie
 [219258]
• Zdrowie
 [100961]
• Książkowe Klimaty
 [124]
• Zabawki
 [2341]
• Puzzle, gry
 [3766]
• Literatura w języku ukraińskim
 [255]
• Art. papiernicze i szkolne
 [7810]
Kategorie szczegółowe BISAC

Marketing Health: Smoking and the Discourse of Public Health in Britain, 1945-2000

ISBN-13: 9780199260300 / Angielski / Twarda / 2007 / 260 str.

Virginia Berridge
Marketing Health: Smoking and the Discourse of Public Health in Britain, 1945-2000 Berridge, Virginia 9780199260300 Oxford University Press, USA - książkaWidoczna okładka, to zdjęcie poglądowe, a rzeczywista szata graficzna może różnić się od prezentowanej.

Marketing Health: Smoking and the Discourse of Public Health in Britain, 1945-2000

ISBN-13: 9780199260300 / Angielski / Twarda / 2007 / 260 str.

Virginia Berridge
cena 767,21
(netto: 730,68 VAT:  5%)

Najniższa cena z 30 dni: 746,03
Termin realizacji zamówienia:
ok. 30 dni roboczych
Bez gwarancji dostawy przed świętami

Darmowa dostawa!

The post war history of public health and the role of smoking within that history epitomises the tensions which surround taking health to the public. Public health history has largely concentrated on the nineteenth century sanitary period or on the years before the Second World War, often focussing on the environmental advances, or on the professional and occupational history of public health as an activity. This book has a different focus: it deals with the change in the outlook of public health post war. From a focus on services, vaccination, and dealing with health issues at the local level, public health had developed new discourse. Centring on chronic disease, it became concerned with the concept of "risk" and targeted individual behaviour. The mass media and centralised campaigning directed at the whole population replaced local campaigns, and politicians changed their mind about speaking directly to the public on health matters. Their early worries about the 'nanny state' gave place to a desire to inculcate new norms of behaviour, and it was debated how change was to be achieved.
Identifying debates between those believing in "systematic gradualism" and those who advocated a more coercive approach, Virginia Berridge uses smoking as a model. Such debates brought into play tensions over the relationships between public health and industrial interests. Health campaigning by new style pressure groups like ASH, which were part state funded, was an important motive force behind the change.
In the 1980s and 1990s, public health changed again. Passive smoking and HIV/AIDS brought environmental concerns back into public health, which had disappeared after the 1950s. The "rise of addiction" for smoking demonstrated the power of pharmaceutical interests to define a new "pharmaceutical public health" in which treatment and "magic bullets" were also tactics for prevention. In the early 21st century, public health was play to complex tensions and conflicting impetuses. This book shows that those tensions were nothing new and outlines their development over the last half century.

Kategorie:
Nauka, Historia
Kategorie BISAC:
History > Europe - Great Britain - General
Medical > Health Care Delivery
Wydawca:
Oxford University Press, USA
Język:
Angielski
ISBN-13:
9780199260300
Rok wydania:
2007
Ilość stron:
260
Waga:
0.55 kg
Wymiary:
22.23 x 14.96 x 2.51
Oprawa:
Twarda
Wolumenów:
01
Dodatkowe informacje:
Bibliografia
Obwoluta
Wydanie ilustrowane

Marketing Health is a must read for anyone with an interest in the evolution of tobacco policy, and public health policies more generally, in the United Kingdom over the last decade.

Berridge, Virginia Virginia Berridge is Professor of History and Dire... więcej >


Udostępnij

Facebook - konto krainaksiazek.pl



Opinie o Krainaksiazek.pl na Opineo.pl

Partner Mybenefit

Krainaksiazek.pl w programie rzetelna firma Krainaksiaze.pl - płatności przez paypal

Czytaj nas na:

Facebook - krainaksiazek.pl
  • książki na zamówienie
  • granty
  • książka na prezent
  • kontakt
  • pomoc
  • opinie
  • regulamin
  • polityka prywatności

Zobacz:

  • Księgarnia czeska

  • Wydawnictwo Książkowe Klimaty

1997-2025 DolnySlask.com Agencja Internetowa

© 1997-2022 krainaksiazek.pl
     
KONTAKT | REGULAMIN | POLITYKA PRYWATNOŚCI | USTAWIENIA PRYWATNOŚCI
Zobacz: Księgarnia Czeska | Wydawnictwo Książkowe Klimaty | Mapa strony | Lista autorów
KrainaKsiazek.PL - Księgarnia Internetowa
Polityka prywatnosci - link
Krainaksiazek.pl - płatnośc Przelewy24
Przechowalnia Przechowalnia