• Wyszukiwanie zaawansowane
  • Kategorie
  • Kategorie BISAC
  • Książki na zamówienie
  • Promocje
  • Granty
  • Książka na prezent
  • Opinie
  • Pomoc
  • Załóż konto
  • Zaloguj się

Managing the Transition to a Sustainable Enterprise: Lessons from FrontRunner Companies » książka

zaloguj się | załóż konto
Logo Krainaksiazek.pl

koszyk

konto

szukaj
topmenu
Księgarnia internetowa
Szukaj
Książki na zamówienie
Promocje
Granty
Książka na prezent
Moje konto
Pomoc
 
 
Wyszukiwanie zaawansowane
Pusty koszyk
Bezpłatna dostawa dla zamówień powyżej 20 złBezpłatna dostawa dla zamówień powyżej 20 zł

Kategorie główne

• Nauka
 [2949965]
• Literatura piękna
 [1857847]

  więcej...
• Turystyka
 [70818]
• Informatyka
 [151303]
• Komiksy
 [35733]
• Encyklopedie
 [23180]
• Dziecięca
 [617748]
• Hobby
 [139972]
• AudioBooki
 [1650]
• Literatura faktu
 [228361]
• Muzyka CD
 [398]
• Słowniki
 [2862]
• Inne
 [444732]
• Kalendarze
 [1620]
• Podręczniki
 [167233]
• Poradniki
 [482388]
• Religia
 [509867]
• Czasopisma
 [533]
• Sport
 [61361]
• Sztuka
 [243125]
• CD, DVD, Video
 [3451]
• Technologie
 [219309]
• Zdrowie
 [101347]
• Książkowe Klimaty
 [123]
• Zabawki
 [2362]
• Puzzle, gry
 [3791]
• Literatura w języku ukraińskim
 [253]
• Art. papiernicze i szkolne
 [7933]
Kategorie szczegółowe BISAC

Managing the Transition to a Sustainable Enterprise: Lessons from FrontRunner Companies

ISBN-13: 9780415716123 / Angielski / Twarda / 2013 / 288 str.

Rob Van Tulder; Rob Van Tilburg; Mara Francken
Managing the Transition to a Sustainable Enterprise: Lessons from FrontRunner Companies Van Tulder, Rob 9780415716123 Routledge - książkaWidoczna okładka, to zdjęcie poglądowe, a rzeczywista szata graficzna może różnić się od prezentowanej.

Managing the Transition to a Sustainable Enterprise: Lessons from FrontRunner Companies

ISBN-13: 9780415716123 / Angielski / Twarda / 2013 / 288 str.

Rob Van Tulder; Rob Van Tilburg; Mara Francken
cena 780,44 zł
(netto: 743,28 VAT:  5%)

Najniższa cena z 30 dni: 755,61 zł
Termin realizacji zamówienia:
ok. 22 dni roboczych
Bez gwarancji dostawy przed świętami

Darmowa dostawa!
inne wydania

Managing the transition towards sustainable enterprise is a daunting task for corporations and business leaders. Uniquely combining practice and theory, this textbook provides a management perspective, by considering the extent to which the business case for sustainability can be proven. Drawing on examples from twenty frontrunner companies located in the Netherlands, it builds upon a unique research project in which CEOs and middle-managers gave access not only to their decision-making process, but also revealed how their perceptions shaped the transition process.

This book identifies four different archetypes of business cases and related business models that business students and managers can use to identify phases and related attitudes towards sustainability. Structured around this four phase model, the book provides in-depth analysis and insight into:

  • theoretical concepts and overview of the relevant literature
  • the business case for sustainability
  • behavioural characteristics of each phase and the typical barriers between them
  • more than seventy tipping points
  • the role and different categories of stakeholders; approaches to shaping stakeholder dialogue; effective engagement of stakeholders in each phase of transition
  • how companies move through the phases towards higher levels of sustainability
  • insights of employees of the 20 companies to illustrate whether the business case was really achieved
  • summary of the interventions and efforts which have proved successful in these companies.

In addition to being a source of inspiration for company managers, this book aims to offer students of vocational and academic institutions at undergraduate and postgraduate level insight into real-life transition processes towards sustainability.

Kategorie:
Nauka, Ekonomia i biznes
Kategorie BISAC:
Business & Economics > Development - Economic Development
Business & Economics > Development - Sustainable Development
Business & Economics > Biznes i środowisko
Wydawca:
Routledge
Język:
Angielski
ISBN-13:
9780415716123
Rok wydania:
2013
Ilość stron:
288
Waga:
0.63 kg
Wymiary:
25.65 x 18.29 x 2.03
Oprawa:
Twarda
Wolumenów:
01
Dodatkowe informacje:
Bibliografia

Part 1: Setting the Stage  1. Introduction – Structure of the Book  2. Delineating Sustainable Enterprise  Part 2: Theory and Concepts  3. The Business Case for Sustainable Enterprise and the State of Scientific Knowledge  4. A transition model for achieving sustainable enterprise 5. The Increasing Importance of Stakeholder Engagement Part 3: Practices  6. Getting Started – Leaving the Inactive Phase  7. Transition from Reactive to Active  8. Moving towards the Proactive Phase  Part 4: The Future  9. Conclusion

Rob van Tulder is Professor of International Business-Society Management at RSM Erasmus University Rotterdam, The Netherlands. Rob van Tilburg is SeniorAdvisor at Royal HaskoningDHV , The Netherlands. Mara Francken is advisor at Royal HaskoningDHV, The Netherlands. Andrea da Rosa is Research Associate at the Partnerships Resource Centre RSM Erasmus University Rotterdam, The Netherlands.



Udostępnij

Facebook - konto krainaksiazek.pl



Opinie o Krainaksiazek.pl na Opineo.pl

Partner Mybenefit

Krainaksiazek.pl w programie rzetelna firma Krainaksiaze.pl - płatności przez paypal

Czytaj nas na:

Facebook - krainaksiazek.pl
  • książki na zamówienie
  • granty
  • książka na prezent
  • kontakt
  • pomoc
  • opinie
  • regulamin
  • polityka prywatności

Zobacz:

  • Księgarnia czeska

  • Wydawnictwo Książkowe Klimaty

1997-2025 DolnySlask.com Agencja Internetowa

© 1997-2022 krainaksiazek.pl
     
KONTAKT | REGULAMIN | POLITYKA PRYWATNOŚCI | USTAWIENIA PRYWATNOŚCI
Zobacz: Księgarnia Czeska | Wydawnictwo Książkowe Klimaty | Mapa strony | Lista autorów
KrainaKsiazek.PL - Księgarnia Internetowa
Polityka prywatnosci - link
Krainaksiazek.pl - płatnośc Przelewy24
Przechowalnia Przechowalnia