• Wyszukiwanie zaawansowane
  • Kategorie
  • Kategorie BISAC
  • Książki na zamówienie
  • Promocje
  • Granty
  • Książka na prezent
  • Opinie
  • Pomoc
  • Załóż konto
  • Zaloguj się

Magic and Masculinity in Early Modern English Drama » książka

zaloguj się | załóż konto
Logo Krainaksiazek.pl

koszyk

konto

szukaj
topmenu
Księgarnia internetowa
Szukaj
Książki na zamówienie
Promocje
Granty
Książka na prezent
Moje konto
Pomoc
 
 
Wyszukiwanie zaawansowane
Pusty koszyk
Bezpłatna dostawa dla zamówień powyżej 20 złBezpłatna dostawa dla zamówień powyżej 20 zł

Kategorie główne

• Nauka
 [2949965]
• Literatura piękna
 [1857847]

  więcej...
• Turystyka
 [70818]
• Informatyka
 [151303]
• Komiksy
 [35733]
• Encyklopedie
 [23180]
• Dziecięca
 [617748]
• Hobby
 [139972]
• AudioBooki
 [1650]
• Literatura faktu
 [228361]
• Muzyka CD
 [398]
• Słowniki
 [2862]
• Inne
 [444732]
• Kalendarze
 [1620]
• Podręczniki
 [167233]
• Poradniki
 [482388]
• Religia
 [509867]
• Czasopisma
 [533]
• Sport
 [61361]
• Sztuka
 [243125]
• CD, DVD, Video
 [3451]
• Technologie
 [219309]
• Zdrowie
 [101347]
• Książkowe Klimaty
 [123]
• Zabawki
 [2362]
• Puzzle, gry
 [3791]
• Literatura w języku ukraińskim
 [253]
• Art. papiernicze i szkolne
 [7933]
Kategorie szczegółowe BISAC

Magic and Masculinity in Early Modern English Drama

ISBN-13: 9780820704241 / Angielski / Twarda / 2009 / 466 str.

McAdam
Magic and Masculinity in Early Modern English Drama Mcadam 9780820704241 SOS FREE STOCK - książkaWidoczna okładka, to zdjęcie poglądowe, a rzeczywista szata graficzna może różnić się od prezentowanej.

Magic and Masculinity in Early Modern English Drama

ISBN-13: 9780820704241 / Angielski / Twarda / 2009 / 466 str.

McAdam
cena 287,74
(netto: 274,04 VAT:  5%)

Najniższa cena z 30 dni: 284,80
Termin realizacji zamówienia:
ok. 30 dni roboczych
Bez gwarancji dostawy przed świętami

Darmowa dostawa!

The prevalent worldview of early modern England, clearly shaped by Protestantism, dismissed magical belief as an ideological delusion inherent in Catholicism. That same Protestantism encouraged a strong sense of individualism, with its emphasis on self-transformation, through which a new masculinity found expression. Why, then, did magical self-empowerment retain such a hold on the artistic and cultural imagination of early modern English society? Ian McAdam's innovative study suggests that the answer to this question may lie partly in an increasingly ironic presentation of magic. While the magical beliefs of the period asserted, on the one hand, individual empowerment through a quasi-religious self-justification and a presumed mastery of the objective world, those beliefs also gave rise to various anxieties concerning power and control -- anxieties that created difficulty with conceptions of masculine and feminine gender roles as well as cultural attitudes toward Nature and the natural. Thus, McAdam contends, the increased interest in magic was connected to a crisis in masculine identity, which was exacerbated by the Protestant Reformation and its concern with individual empowerment as well as class, sexual, and religious identifications. Moreover, as artistic presentations -- especially in the theater -- were concerned with magic as a form of psychological, ideological, and cultural control, the study finds the psychoanalytic concept of narcissism useful in explaining the notion of selfhood as it developed in early modern England. In chapters that explore various literary texts, McAdam considers depictions of magic by tracing a chronological path that follows a dialectical struggle involving a precarious attempt to balance -supra-rational- and -sub-rational- impulses. Beginning with Greene's Friar Bacon and Friar Bungay, which depicts some ambivalent attitudes toward magical self-empowerment and the cultural concern of a feminine sexual threat to masculine (magical) control, the book moves to the Calvinist constructions of manhood in Marlowe's Doctor Faustus and eventually to considerations of male self-definition and its reliance on women, class considerations in more oblique magical contexts, and surrender to magical (and ideological) powers in the works of Shakespeare, Marston, Middleton, Chapman, and Jonson. In addition to appealing to those who study early modern Literary Studies and drama, this book will interest scholars of gender and those concerned with the theological basis of human subjectivity in the Renaissance.

Kategorie:
Literatura piękna, Dramat
Kategorie BISAC:
Drama > European - English, Irish, Scottish, Welsh
Literary Criticism > Drama
Literary Criticism > English, Irish, Scottish, Welsh
Wydawca:
SOS FREE STOCK
Język:
Angielski
ISBN-13:
9780820704241
Rok wydania:
2009
Numer serii:
000039024
Ilość stron:
466
Oprawa:
Twarda
Wolumenów:
01
Dodatkowe informacje:
Bibliografia
Obwoluta


Udostępnij

Facebook - konto krainaksiazek.pl



Opinie o Krainaksiazek.pl na Opineo.pl

Partner Mybenefit

Krainaksiazek.pl w programie rzetelna firma Krainaksiaze.pl - płatności przez paypal

Czytaj nas na:

Facebook - krainaksiazek.pl
  • książki na zamówienie
  • granty
  • książka na prezent
  • kontakt
  • pomoc
  • opinie
  • regulamin
  • polityka prywatności

Zobacz:

  • Księgarnia czeska

  • Wydawnictwo Książkowe Klimaty

1997-2025 DolnySlask.com Agencja Internetowa

© 1997-2022 krainaksiazek.pl
     
KONTAKT | REGULAMIN | POLITYKA PRYWATNOŚCI | USTAWIENIA PRYWATNOŚCI
Zobacz: Księgarnia Czeska | Wydawnictwo Książkowe Klimaty | Mapa strony | Lista autorów
KrainaKsiazek.PL - Księgarnia Internetowa
Polityka prywatnosci - link
Krainaksiazek.pl - płatnośc Przelewy24
Przechowalnia Przechowalnia