• Wyszukiwanie zaawansowane
  • Kategorie
  • Kategorie BISAC
  • Książki na zamówienie
  • Promocje
  • Granty
  • Książka na prezent
  • Opinie
  • Pomoc
  • Załóż konto
  • Zaloguj się

Libraries That Learn: Keys to Managing Organizational Knowledge » książka

zaloguj się | załóż konto
Logo Krainaksiazek.pl

koszyk

konto

szukaj
topmenu
Księgarnia internetowa
Szukaj
Książki na zamówienie
Promocje
Granty
Książka na prezent
Moje konto
Pomoc
 
 
Wyszukiwanie zaawansowane
Pusty koszyk
Bezpłatna dostawa dla zamówień powyżej 20 złBezpłatna dostawa dla zamówień powyżej 20 zł

Kategorie główne

• Nauka
 [2946912]
• Literatura piękna
 [1852311]

  więcej...
• Turystyka
 [71421]
• Informatyka
 [150889]
• Komiksy
 [35717]
• Encyklopedie
 [23177]
• Dziecięca
 [617324]
• Hobby
 [138808]
• AudioBooki
 [1671]
• Literatura faktu
 [228371]
• Muzyka CD
 [400]
• Słowniki
 [2841]
• Inne
 [445428]
• Kalendarze
 [1545]
• Podręczniki
 [166819]
• Poradniki
 [480180]
• Religia
 [510412]
• Czasopisma
 [525]
• Sport
 [61271]
• Sztuka
 [242929]
• CD, DVD, Video
 [3371]
• Technologie
 [219258]
• Zdrowie
 [100961]
• Książkowe Klimaty
 [124]
• Zabawki
 [2341]
• Puzzle, gry
 [3766]
• Literatura w języku ukraińskim
 [255]
• Art. papiernicze i szkolne
 [7810]
Kategorie szczegółowe BISAC

Libraries That Learn: Keys to Managing Organizational Knowledge

ISBN-13: 9780838918319 / Angielski / Miękka / 2019 / 184 str.

Jennifer A. Bartlett;Spencer Acadia
Libraries That Learn: Keys to Managing Organizational Knowledge Bartlett, Jennifer A. 9780838918319 ALA Editions - książkaWidoczna okładka, to zdjęcie poglądowe, a rzeczywista szata graficzna może różnić się od prezentowanej.

Libraries That Learn: Keys to Managing Organizational Knowledge

ISBN-13: 9780838918319 / Angielski / Miękka / 2019 / 184 str.

Jennifer A. Bartlett;Spencer Acadia
cena 261,25
(netto: 248,81 VAT:  5%)

Najniższa cena z 30 dni: 251,06
Termin realizacji zamówienia:
ok. 30 dni roboczych
Bez gwarancji dostawy przed świętami

Darmowa dostawa!

Sharing organizational knowledge supports onboarding, coaching, mentoring, and the day-to-day smooth functioning of the workplace. So why are the procedures, policies, and best practices for your organization often so hard to find? Although the term "knowledge management" might conjure up images of a bureaucratic labyrinth, essentially it means getting the right information to the right people at the right time. A lot of that information is embedded in work practices or may be siloed where it can't easily be shared; managing it successfully hinges on effective communication with every person on your team. This book surveys approaches to knowledge management (KM) that address hierarchical power structures and internal competition to get measurable results. With insights drawn from six case studies at academic and special libraries, in this book you'll find guidance on such topics as demystifying KM by reframing the concept to reflect organizational needs; the six elements of an actionable knowledge audit; how to harvest insights from staff at all levels of the organization; ten characteristics that define effective communities of practice; enabling KM through platforms like WordPress, Google Drive, and Dropbox or by adapting library tools like LibAnswers or ArchiveSpace; fostering knowledge sharing among liaison librarians; how interim administrators can develop a KM plan; sharing tacit knowledge with storytelling; and methods for securing knowledge before employee departure. Your library already contains organizational knowledge-both in your employees and in your institution; this book will lead you towards guiding, fostering, and organizing that knowledge for improved organizational fitness.

Kategorie:
Nauka, Językoznawstwo
Kategorie BISAC:
Language Arts & Disciplines > Library & Information Science - General
Wydawca:
ALA Editions
Język:
Angielski
ISBN-13:
9780838918319
Rok wydania:
2019
Ilość stron:
184
Wymiary:
22.86 x 15.24 x 1.27
Oprawa:
Miękka
Wolumenów:
01
Dodatkowe informacje:
Bibliografia

  • List of Figures
  • Preface
  • Part I Overview and Context
  • Chapter 1 Histories, Theories, and Perspectives of Knowledge Management — Spencer Acadia
  • Chapter 2 Challenges and Issues in Managing Organizational Knowledge — Spencer Acadia and Jennifer A. Bartlett
  • Chapter 3 Conceptual and Technological Tools for Knowledge Management — Jennifer A. Bartlett and Spencer Acadia
  • Chapter 4 Predicting the Future of Knowledge Management — H. Frank Cervone
  • Part II Case Studies
  • Chapter 5 Chaos Controlled: A Special Library’s Approach to Knowledge Management — Linna R. Agne and Debra P. Brookhart
  • Chapter 6 Fostering Knowledge Sharing among Liaison Librarians — Diana Dill and Alice Kalinowski
  • Chapter 7 Managing Knowledge, Managing Change: An Interim Leadership Experience — Rachael Dreyer and Jennie Levine Knies
  • Chapter 8 Using LibAnswers to Create an Internal Staff Handbook — Jeremiah Paschke-Wood and Anne E. Wilson
  • Chapter 9 From Wiki to Blog: An Academic Library’s Journey to a Collaborative Knowledge Management System — Junior Tidal
  • Chapter 10 Securing Knowledge before Employee Departure: Do Wikis Work? — Nancy J. Weiner
  • Afterword, by Jennifer A. Bartlett
  • About the Editors and Contributors
  • Index



Udostępnij

Facebook - konto krainaksiazek.pl



Opinie o Krainaksiazek.pl na Opineo.pl

Partner Mybenefit

Krainaksiazek.pl w programie rzetelna firma Krainaksiaze.pl - płatności przez paypal

Czytaj nas na:

Facebook - krainaksiazek.pl
  • książki na zamówienie
  • granty
  • książka na prezent
  • kontakt
  • pomoc
  • opinie
  • regulamin
  • polityka prywatności

Zobacz:

  • Księgarnia czeska

  • Wydawnictwo Książkowe Klimaty

1997-2025 DolnySlask.com Agencja Internetowa

© 1997-2022 krainaksiazek.pl
     
KONTAKT | REGULAMIN | POLITYKA PRYWATNOŚCI | USTAWIENIA PRYWATNOŚCI
Zobacz: Księgarnia Czeska | Wydawnictwo Książkowe Klimaty | Mapa strony | Lista autorów
KrainaKsiazek.PL - Księgarnia Internetowa
Polityka prywatnosci - link
Krainaksiazek.pl - płatnośc Przelewy24
Przechowalnia Przechowalnia