• Wyszukiwanie zaawansowane
  • Kategorie
  • Kategorie BISAC
  • Książki na zamówienie
  • Promocje
  • Granty
  • Książka na prezent
  • Opinie
  • Pomoc
  • Załóż konto
  • Zaloguj się

Learning to Read and Write: A Cross-Linguistic Perspective » książka

zaloguj się | załóż konto
Logo Krainaksiazek.pl

koszyk

konto

szukaj
topmenu
Księgarnia internetowa
Szukaj
Książki na zamówienie
Promocje
Granty
Książka na prezent
Moje konto
Pomoc
 
 
Wyszukiwanie zaawansowane
Pusty koszyk
Bezpłatna dostawa dla zamówień powyżej 20 złBezpłatna dostawa dla zamówień powyżej 20 zł

Kategorie główne

• Nauka
 [2949965]
• Literatura piękna
 [1857847]

  więcej...
• Turystyka
 [70818]
• Informatyka
 [151303]
• Komiksy
 [35733]
• Encyklopedie
 [23180]
• Dziecięca
 [617748]
• Hobby
 [139972]
• AudioBooki
 [1650]
• Literatura faktu
 [228361]
• Muzyka CD
 [398]
• Słowniki
 [2862]
• Inne
 [444732]
• Kalendarze
 [1620]
• Podręczniki
 [167233]
• Poradniki
 [482388]
• Religia
 [509867]
• Czasopisma
 [533]
• Sport
 [61361]
• Sztuka
 [243125]
• CD, DVD, Video
 [3451]
• Technologie
 [219309]
• Zdrowie
 [101347]
• Książkowe Klimaty
 [123]
• Zabawki
 [2362]
• Puzzle, gry
 [3791]
• Literatura w języku ukraińskim
 [253]
• Art. papiernicze i szkolne
 [7933]
Kategorie szczegółowe BISAC

Learning to Read and Write: A Cross-Linguistic Perspective

ISBN-13: 9780521621847 / Angielski / Twarda / 1999 / 264 str.

Margaret Harris; Giyoo Hatano; George Butterworth
Learning to Read and Write: A Cross-Linguistic Perspective Harris, Margaret 9780521621847 Cambridge University Press - książkaWidoczna okładka, to zdjęcie poglądowe, a rzeczywista szata graficzna może różnić się od prezentowanej.

Learning to Read and Write: A Cross-Linguistic Perspective

ISBN-13: 9780521621847 / Angielski / Twarda / 1999 / 264 str.

Margaret Harris; Giyoo Hatano; George Butterworth
cena 508,97
(netto: 484,73 VAT:  5%)

Najniższa cena z 30 dni: 504,84
Termin realizacji zamówienia:
ok. 22 dni roboczych
Bez gwarancji dostawy przed świętami

Darmowa dostawa!

For many years, the development of theories about the way children learn to read and write was dominated by studies of English-speaking populations. As we have learned more about the way that children learn to read and write other scripts, it has become clear that many of the difficulties that confront children learning to read and write English specifically are less evident, or even nonexistent, in other populations. At the same time, some aspects of learning to read and write are very similar across scripts. The unique cross-linguistic perspective offered in this book, including chapters on Japanese, Greek and the Scandinavian languages as well as English, shows how the processes of learning to read and spell are affected by the characteristics of the writing system that children are learning to master. Researchers in psycholinguistics and educational psychology will welcome this important volume.

Kategorie:
Nauka, Psychologia
Kategorie BISAC:
Psychology > Cognitive Psychology & Cognition
Language Arts & Disciplines > Linguistics - General
Language Arts & Disciplines > Literacy
Wydawca:
Cambridge University Press
Seria wydawnicza:
Cambridge Studies in Cognitive and Perceptual Development (H
Język:
Angielski
ISBN-13:
9780521621847
Rok wydania:
1999
Numer serii:
000121852
Ilość stron:
264
Waga:
0.53 kg
Wymiary:
23.88 x 15.8 x 2.16
Oprawa:
Twarda
Wolumenów:
01
Dodatkowe informacje:
Wydanie ilustrowane

"This book provides us with abundant evidence that across a wide range of countries and across the full gamut of reading systems, there is a very close relationship between how easy it is to learn to read and how well the writing system being acquired permits nonlexical print-to-sound translation. Why should this be so? The self-teaching hypothesis provides an appealing answer to this question; hence, the data reported in this book provide strong evidence that this hypothesis is correct." Contemporary Psychology, APA Review of Books

List of contributors; 1. Introduction: a cross-linguistic perspective on learning to read and write Margaret Harris and Giyoo Hatano; 2. The acquisition of Italian orthography Giuseppe Cossu; 3. Learning to read German: normal and impaired acquisition Heinz Wimmer, Karin Landerl and Uta Frith; 4. Learning to read and spell in Greek: the importance of letter knowledge and morphological awareness Margaret Harris and Vicky Giannouli; 5. Phonological awareness, syntactic awareness and learning to read and spell in Brazilian Portuguese Lucia Lins Browne Rego; 6. Learning to read and write in Hebrew David Share and Iris Levin; 7. Different morphemes, same spelling problems: cross-linguistic developmental studies Peter Bryant, Terezhina Nunes and Athanasios Aidinis; 8. The relationship between phonological awareness and orthographic representation in different orthographies Usha Goswami; 9. Learning to read in Scandinavia Ingvar Lundberg; 10. Learning to read Chinese J. Richard Hanley, Ovid Tzeng and H.-S. Huang; 11. Reading skill development in bilingual Singaporean children Susan Rickard Liow; 12. Learning to read and write in Japanese Kiyomi Akita and Giyoo Hatano; Index.

Harris, Margaret Professor of English Literature at the University ... więcej >


Udostępnij

Facebook - konto krainaksiazek.pl



Opinie o Krainaksiazek.pl na Opineo.pl

Partner Mybenefit

Krainaksiazek.pl w programie rzetelna firma Krainaksiaze.pl - płatności przez paypal

Czytaj nas na:

Facebook - krainaksiazek.pl
  • książki na zamówienie
  • granty
  • książka na prezent
  • kontakt
  • pomoc
  • opinie
  • regulamin
  • polityka prywatności

Zobacz:

  • Księgarnia czeska

  • Wydawnictwo Książkowe Klimaty

1997-2025 DolnySlask.com Agencja Internetowa

© 1997-2022 krainaksiazek.pl
     
KONTAKT | REGULAMIN | POLITYKA PRYWATNOŚCI | USTAWIENIA PRYWATNOŚCI
Zobacz: Księgarnia Czeska | Wydawnictwo Książkowe Klimaty | Mapa strony | Lista autorów
KrainaKsiazek.PL - Księgarnia Internetowa
Polityka prywatnosci - link
Krainaksiazek.pl - płatnośc Przelewy24
Przechowalnia Przechowalnia