• Wyszukiwanie zaawansowane
  • Kategorie
  • Kategorie BISAC
  • Książki na zamówienie
  • Promocje
  • Granty
  • Książka na prezent
  • Opinie
  • Pomoc
  • Załóż konto
  • Zaloguj się

Learning to Read: Basic Research and Its Implications » książka

zaloguj się | załóż konto
Logo Krainaksiazek.pl

koszyk

konto

szukaj
topmenu
Księgarnia internetowa
Szukaj
Książki na zamówienie
Promocje
Granty
Książka na prezent
Moje konto
Pomoc
 
 
Wyszukiwanie zaawansowane
Pusty koszyk
Bezpłatna dostawa dla zamówień powyżej 20 złBezpłatna dostawa dla zamówień powyżej 20 zł

Kategorie główne

• Nauka
 [2949965]
• Literatura piękna
 [1857847]

  więcej...
• Turystyka
 [70818]
• Informatyka
 [151303]
• Komiksy
 [35733]
• Encyklopedie
 [23180]
• Dziecięca
 [617748]
• Hobby
 [139972]
• AudioBooki
 [1650]
• Literatura faktu
 [228361]
• Muzyka CD
 [398]
• Słowniki
 [2862]
• Inne
 [444732]
• Kalendarze
 [1620]
• Podręczniki
 [167233]
• Poradniki
 [482388]
• Religia
 [509867]
• Czasopisma
 [533]
• Sport
 [61361]
• Sztuka
 [243125]
• CD, DVD, Video
 [3451]
• Technologie
 [219309]
• Zdrowie
 [101347]
• Książkowe Klimaty
 [123]
• Zabawki
 [2362]
• Puzzle, gry
 [3791]
• Literatura w języku ukraińskim
 [253]
• Art. papiernicze i szkolne
 [7933]
Kategorie szczegółowe BISAC

Learning to Read: Basic Research and Its Implications

ISBN-13: 9780805805642 / Angielski / Twarda / 1991 / 228 str.

Laurence Rieben; Charles A. Perfetti
Learning to Read: Basic Research and Its Implications Rieben, Laurence 9780805805642 Lawrence Erlbaum Associates - książkaWidoczna okładka, to zdjęcie poglądowe, a rzeczywista szata graficzna może różnić się od prezentowanej.

Learning to Read: Basic Research and Its Implications

ISBN-13: 9780805805642 / Angielski / Twarda / 1991 / 228 str.

Laurence Rieben; Charles A. Perfetti
cena 707,28
(netto: 673,60 VAT:  5%)

Najniższa cena z 30 dni: 654,86
Termin realizacji zamówienia:
ok. 22 dni roboczych
Bez gwarancji dostawy przed świętami

Darmowa dostawa!
inne wydania

How does a young child begin to make sense out of squiggles on a page? Is learning to read a process of extending already acquired language abilities to print? What comprises this extension? How children learn to read, and especially how children are taught to read, are problems of sustained scientific interest and enduring pedagogical controversy. This volume presents conceptual and theoretical analyses of learning to read, research on the very beginning processes of learning to read, as well as research on phonological abilities and on children who have problems learning to read. In so doing, it reflects the important discovery that learning to read requires mastering the system by which print encodes the language. The editors hope that some of the work offered in this text will influence future research questions and will make a difference in the way instructional issues are formulated.

Kategorie:
Nauka, Pedagogika i oświata
Kategorie BISAC:
Education > Teaching - Subjects - Reading & Phonics
Education > Language Experience Approach
Wydawca:
Lawrence Erlbaum Associates
Język:
Angielski
ISBN-13:
9780805805642
Rok wydania:
1991
Ilość stron:
228
Waga:
0.54 kg
Wymiary:
23.37 x 15.75 x 2.03
Oprawa:
Twarda
Wolumenów:
01
Dodatkowe informacje:
Bibliografia

"...provides glimpses into the minds of some of the leading researchers who have helped inform the debate. The chapters are short, focused, and thorough in their treatment of central issues in beginning reading."
—Contemporary Psychology

"The research is important enough that it should be required reading for graduate students in elementary education and adminstration."
—Choice

Contents: Introduction. Part I: Principles and Theories. I.Y. Liberman, D. Shankweiler, Phonology and Beginning Reading: A Tutorial. K.E. Stanovich, Changing Models of Reading and Reading Acquisition. C.A. Perfetti, Representations and Awareness in the Acquisition of Reading Competence. Part II: Starting to Learn to Read. P.B. Gough, C. Juel, The First Stages of Word Recognition. L.C. Ehri, Learning to Read and Spell Words. B. Byrne, Experimental Analysis of the Child's Discovery of the Alphabetic Principle. L. Rieben, A. Meyer, C. Perregaux, Individual Differences and Lexical Representations: How Five 6-Year-Old Children Search for and Copy Words. Part III: Phonological Abilities. W.E. Tunmer, Phonological Awareness and Literacy Acquisition. V.A. Mann, Phonological Abilities: Effective Predictors of Future Reading Ability. J. Alegria, J. Morais, Segmental Analysis and Reading Acquisition. R. Treiman, The Role of Intrasyllabic Units in Learning to Read. Part IV: Reading Skill and Reading Problems. F.J. Morrison, Learning (and Not Learning) to Read: A Developmental Framework. L. Sprenger-Charolles, Word-Identification Strategies in a Picture Context: Comparisons Between "Good" and "Poor" Readers. F.R. Vellutino, D.M. Scanlon, The Effects of Instructional Bias on Word Identification.

Rieben, Laurence; Perfetti, Charles A.



Udostępnij

Facebook - konto krainaksiazek.pl



Opinie o Krainaksiazek.pl na Opineo.pl

Partner Mybenefit

Krainaksiazek.pl w programie rzetelna firma Krainaksiaze.pl - płatności przez paypal

Czytaj nas na:

Facebook - krainaksiazek.pl
  • książki na zamówienie
  • granty
  • książka na prezent
  • kontakt
  • pomoc
  • opinie
  • regulamin
  • polityka prywatności

Zobacz:

  • Księgarnia czeska

  • Wydawnictwo Książkowe Klimaty

1997-2025 DolnySlask.com Agencja Internetowa

© 1997-2022 krainaksiazek.pl
     
KONTAKT | REGULAMIN | POLITYKA PRYWATNOŚCI | USTAWIENIA PRYWATNOŚCI
Zobacz: Księgarnia Czeska | Wydawnictwo Książkowe Klimaty | Mapa strony | Lista autorów
KrainaKsiazek.PL - Księgarnia Internetowa
Polityka prywatnosci - link
Krainaksiazek.pl - płatnośc Przelewy24
Przechowalnia Przechowalnia