• Wyszukiwanie zaawansowane
  • Kategorie
  • Kategorie BISAC
  • Książki na zamówienie
  • Promocje
  • Granty
  • Książka na prezent
  • Opinie
  • Pomoc
  • Załóż konto
  • Zaloguj się

Language and Intercultural Communication in Tourism » książka

zaloguj się | załóż konto
Logo Krainaksiazek.pl

koszyk

konto

szukaj
topmenu
Księgarnia internetowa
Szukaj
Książki na zamówienie
Promocje
Granty
Książka na prezent
Moje konto
Pomoc
 
 
Wyszukiwanie zaawansowane
Pusty koszyk
Bezpłatna dostawa dla zamówień powyżej 20 złBezpłatna dostawa dla zamówień powyżej 20 zł

Kategorie główne

• Nauka
 [2946600]
• Literatura piękna
 [1856966]

  więcej...
• Turystyka
 [72221]
• Informatyka
 [151456]
• Komiksy
 [35826]
• Encyklopedie
 [23190]
• Dziecięca
 [619653]
• Hobby
 [140543]
• AudioBooki
 [1577]
• Literatura faktu
 [228355]
• Muzyka CD
 [410]
• Słowniki
 [2874]
• Inne
 [445822]
• Kalendarze
 [1744]
• Podręczniki
 [167141]
• Poradniki
 [482898]
• Religia
 [510455]
• Czasopisma
 [526]
• Sport
 [61590]
• Sztuka
 [243598]
• CD, DVD, Video
 [3423]
• Technologie
 [219201]
• Zdrowie
 [101638]
• Książkowe Klimaty
 [124]
• Zabawki
 [2473]
• Puzzle, gry
 [3898]
• Literatura w języku ukraińskim
 [254]
• Art. papiernicze i szkolne
 [8170]
Kategorie szczegółowe BISAC

Language and Intercultural Communication in Tourism

ISBN-13: 9781032119946 / Miękka / 2023 / 272 str.

Language and Intercultural Communication in Tourism  9781032119946 Taylor & Francis Ltd - książkaWidoczna okładka, to zdjęcie poglądowe, a rzeczywista szata graficzna może różnić się od prezentowanej.

Language and Intercultural Communication in Tourism

ISBN-13: 9781032119946 / Miękka / 2023 / 272 str.

cena 194,66 zł
(netto: 185,39 VAT:  5%)

Najniższa cena z 30 dni: 193,06 zł
Termin realizacji zamówienia:
ok. 22 dni roboczych
Bez gwarancji dostawy przed świętami

Darmowa dostawa!
inne wydania

This collection critically examines tourism as a site of intercultural communication, drawing on the analytical tools afforded by the discipline toward better understanding contemporary tourism discourses and the broader societal structures of power and ideologies in which they are situated.

Kategorie:
Podręczniki, Słowniki
Kategorie BISAC:
Language Arts & Disciplines > Linguistics - General
Travel > General
Wydawca:
Taylor & Francis Ltd
Seria wydawnicza:
Routledge Studies in Language and Intercultural Communicatio
ISBN-13:
9781032119946
Rok wydania:
2023
Ilość stron:
272
Wymiary:
22.9 x 15.2
Oprawa:
Miękka
Dodatkowe informacje:
Wydanie ilustrowane

Table of Contents

Chapter 1. Introduction: The problem of interculturality in tourism (Shuang Gao and Bal Krishna Sharma)

Part 1. Metadiscourses of interculturality in tourism

Chapter 2. The Other food: Ambivalence and (in)authenticity in the representation of Chinese food and foodways at tourist cooking schools (Shuang Gao) 

Chapter 3. Imaging Chinese in touristic intercultural communication (Xiaoxiao Chen) 

Chapter 4. Interculturality and stereotypes in tourism instructional discourse (Bal Krishna Sharma) 

Part 2. Interculturality in the promotion of tourist destinations 

Chapter 5. "Fun place and hospitable people": (Post)colonial gaze towards the Philippines on webpages for Japanese learners of English (Jayson Parba and Tomoaki Morikawa)

Chapter 6. Finding Queen Emma at the International Market Place: The intercultural semiotics of commodified cultural heritage tourism (Kristen Urada, Lin Chen, Kathleen Griffin, Michaela Nuesser, and Christina Higgins)

Chapter 7. Culinary types: Culture in the typographic landscape of the Eastern Food Bazaar in Cape Town (Gilles Baro)

Part 3. Interculturality and identity in tourism encounters

Chapter 8. Getting down to business: Intercultural communication and the utilitarian discourse system in an urban tourist destination in France (Adam Wilson)

Chapter 9. Ecocultural identity and intercultural communication in wildlife ecotourism: Stance-taking towards sea turtles in Hawai‘i (Gavin Lamb) 

Chapter 10. Emergent stance in walking tour discourse in Nara: The intersubjective construction of interculturality (Hiroko Takanashi)

Chapter 11. Touring linguistic borderland: Communicating the ‘cultural divide’ in bilingual guided tours (Larissa Semiramis Schedel) 

Discussion commentary: Why we didn’t see things and why we should have: Critical considerations on tourism and intercultural communication (Alexandre Duchêne)

 

Bal Krishna Sharma is Assistant Professor of Applied Linguistics at the University of Idaho, USA.

Shuang Gao is Lecturer in Applied Linguistics in the Department of English at the University of Liverpool, UK.



Udostępnij

Facebook - konto krainaksiazek.pl



Opinie o Krainaksiazek.pl na Opineo.pl

Partner Mybenefit

Krainaksiazek.pl w programie rzetelna firma Krainaksiaze.pl - płatności przez paypal

Czytaj nas na:

Facebook - krainaksiazek.pl
  • książki na zamówienie
  • granty
  • książka na prezent
  • kontakt
  • pomoc
  • opinie
  • regulamin
  • polityka prywatności

Zobacz:

  • Księgarnia czeska

  • Wydawnictwo Książkowe Klimaty

1997-2025 DolnySlask.com Agencja Internetowa

© 1997-2022 krainaksiazek.pl
     
KONTAKT | REGULAMIN | POLITYKA PRYWATNOŚCI | USTAWIENIA PRYWATNOŚCI
Zobacz: Księgarnia Czeska | Wydawnictwo Książkowe Klimaty | Mapa strony | Lista autorów
KrainaKsiazek.PL - Księgarnia Internetowa
Polityka prywatnosci - link
Krainaksiazek.pl - płatnośc Przelewy24
Przechowalnia Przechowalnia