ISBN-13: 9788382700435 / Polski / broszurowa / 2023 / 222 str.
Książka poświęcona jest analizie roli kompetencji cyfrowych we współczesnym świecie, a w tym kontekście zasadności rozwoju w e-edukacji. W publikacji przedstawiono historię, przyczyny powstania edukacji cyfrowej w kontekście społecznym i gospodarczym, historię rozwoju światowej e-edukacji oraz na tym tle powstanie, a także rozwój polskiej e-edukacji. Publikacja prezentuje wyniki prac badawczych autorki poświęconych roli kompetencji cyfrowych w społeczeństwie oraz wpływowi i roli edukacji cyfrowej na ich rozwój. Monograa prezentuje początki edukacji cyfrowej w Polsce, pierwsze konferencje poświęcone tej tematyce, produkty edukacji cyfrowej, modele i programy edukacyjne online, ich potencjał oraz kierunki rozwoju. Spis treści: Wstęp Rozdział 1. Od kamiennej tabliczki do mobilnego komputera 1.1. Małpa ze smartfonem 1.2. Wiedza to potęga 1.3. Od krosna do sztucznej inteligencji, czyli pięć fal rewolucji przemysłowych Rozdział 2. Rola kompetencji przyszłości we współczesnym świecie 2.1. Współczesny cyfrowy świat 2.2. Rozwój kompetencji cyfrowych w Polsce i na świecie Rozdział 3. Kompetencje przyszłości oraz kompetencje cyfrowe w świetle opinii młodych pracowników - wyniki badań 3.1. Kompetencje przyszłości oraz kompetencje cyfrowe młodych pracowników w kontekście rynku pracy 3.2. Kompetencje przyszłości oraz kompetencje cyfrowe młodych pracowników - wyniki autooceny Rozdział 4. Kompetencje cyfrowe i ich rola w świecie przyszłości 4.1. Kompetencje cyfrowe - przegląd definicji 4.2. Kompetencje cyfrowe - przegląd popularnych modeli Rozdział 5. Kompetencje cyfrowe i ich rozwój z wykorzystaniem technik i narzędzi e-learningowych w obliczu pandemii COVID-19 i zmian, które wywołała - wyniki badania 5.1. Technologie wykorzystywane w edukacji online w czasie pandemii COVID-19 5.2. Analiza czynników wpływających na wybór dostawcy szkoleń e-learningowych w czasie pandemii COVID-19 5.3. Tryby i narzędzia pracy w czasie epidemii COVID-1 5.4. Kompetencje cyfrowe pracowników po okresie pandemii COVID-19 5.5. Cyfrowe działania rozwojowe preferowane przez pracowników po okresie pandemii 5.6. Porównanie wykorzystania narzędzi e-learningowych w latach 2018-2021 5.7. Główne wnioski uzyskane z badania Podsumowanie Bibliografia Spis rysunków Spis tabel Załączniki
Książka poświęcona jest analizie roli kompetencji cyfrowych we współczesnym świecie, a w tym kontekście zasadności rozwoju w e-edukacji. W publikacji przedstawiono historię, przyczyny powstania edukacji cyfrowej w kontekście społecznym i gospodarczym, historię rozwoju światowej e-edukacji oraz na tym tle powstanie, a także rozwój polskiej e-edukacji. Publikacja prezentuje wyniki prac badawczych autorki poświęconych roli kompetencji cyfrowych w społeczeństwie oraz wpływowi i roli edukacji cyfrowej na ich rozwój. Monograa prezentuje początki edukacji cyfrowej w Polsce, pierwsze konferencje poświęcone tej tematyce, produkty edukacji cyfrowej, modele i programy edukacyjne online, ich potencjał oraz kierunki rozwoju. Spis treści: Wstęp Rozdział 1. Od kamiennej tabliczki do mobilnego komputera 1.1. Małpa ze smartfonem 1.2. Wiedza to potęga 1.3. Od krosna do sztucznej inteligencji, czyli pięć fal rewolucji przemysłowych Rozdział 2. Rola kompetencji przyszłości we współczesnym świecie 2.1. Współczesny cyfrowy świat 2.2. Rozwój kompetencji cyfrowych w Polsce i na świecie Rozdział 3. Kompetencje przyszłości oraz kompetencje cyfrowe w świetle opinii młodych pracowników - wyniki badań 3.1. Kompetencje przyszłości oraz kompetencje cyfrowe młodych pracowników w kontekście rynku pracy 3.2. Kompetencje przyszłości oraz kompetencje cyfrowe młodych pracowników - wyniki autooceny Rozdział 4. Kompetencje cyfrowe i ich rola w świecie przyszłości 4.1. Kompetencje cyfrowe - przegląd definicji 4.2. Kompetencje cyfrowe - przegląd popularnych modeli Rozdział 5. Kompetencje cyfrowe i ich rozwój z wykorzystaniem technik i narzędzi e-learningowych w obliczu pandemii COVID-19 i zmian, które wywołała - wyniki badania 5.1. Technologie wykorzystywane w edukacji online w czasie pandemii COVID-19 5.2. Analiza czynników wpływających na wybór dostawcy szkoleń e-learningowych w czasie pandemii COVID-19 5.3. Tryby i narzędzia pracy w czasie epidemii COVID-1 5.4. Kompetencje cyfrowe pracowników po okresie pandemii COVID-19 5.5. Cyfrowe działania rozwojowe preferowane przez pracowników po okresie pandemii 5.6. Porównanie wykorzystania narzędzi e-learningowych w latach 2018-2021 5.7. Główne wnioski uzyskane z badania Podsumowanie Bibliografia Spis rysunków Spis tabel Załączniki