• Wyszukiwanie zaawansowane
  • Kategorie
  • Kategorie BISAC
  • Książki na zamówienie
  • Promocje
  • Granty
  • Książka na prezent
  • Opinie
  • Pomoc
  • Załóż konto
  • Zaloguj się

Kodak and the Lens of Nostalgia » książka

zaloguj się | załóż konto
Logo Krainaksiazek.pl

koszyk

konto

szukaj
topmenu
Księgarnia internetowa
Szukaj
Książki na zamówienie
Promocje
Granty
Książka na prezent
Moje konto
Pomoc
 
 
Wyszukiwanie zaawansowane
Pusty koszyk
Bezpłatna dostawa dla zamówień powyżej 20 złBezpłatna dostawa dla zamówień powyżej 20 zł

Kategorie główne

• Nauka
 [2946600]
• Literatura piękna
 [1856966]

  więcej...
• Turystyka
 [72221]
• Informatyka
 [151456]
• Komiksy
 [35826]
• Encyklopedie
 [23190]
• Dziecięca
 [619653]
• Hobby
 [140543]
• AudioBooki
 [1577]
• Literatura faktu
 [228355]
• Muzyka CD
 [410]
• Słowniki
 [2874]
• Inne
 [445822]
• Kalendarze
 [1744]
• Podręczniki
 [167141]
• Poradniki
 [482898]
• Religia
 [510455]
• Czasopisma
 [526]
• Sport
 [61590]
• Sztuka
 [243598]
• CD, DVD, Video
 [3423]
• Technologie
 [219201]
• Zdrowie
 [101638]
• Książkowe Klimaty
 [124]
• Zabawki
 [2473]
• Puzzle, gry
 [3898]
• Literatura w języku ukraińskim
 [254]
• Art. papiernicze i szkolne
 [8170]
Kategorie szczegółowe BISAC

Kodak and the Lens of Nostalgia

ISBN-13: 9780813919591 / Angielski / Miękka / 2000 / 242 str.

Nancy Martha West
Kodak and the Lens of Nostalgia Nancy Martha West 9780813919591 University of Virginia Press - książkaWidoczna okładka, to zdjęcie poglądowe, a rzeczywista szata graficzna może różnić się od prezentowanej.

Kodak and the Lens of Nostalgia

ISBN-13: 9780813919591 / Angielski / Miękka / 2000 / 242 str.

Nancy Martha West
cena 111,91 zł
(netto: 106,58 VAT:  5%)

Najniższa cena z 30 dni: 106,17 zł
Termin realizacji zamówienia:
ok. 30 dni roboczych
Bez gwarancji dostawy przed świętami

Darmowa dostawa!
inne wydania

The advertising campaigns launched by Kodak in the early years of snapshot photography stand at the center of a shift in American domestic life that goes deeper than technological innovations in cameras and film. Before the advent of Kodak advertising in 1888, writes Nancy Martha West, Americans were much more willing to allow sorrow into the space of the domestic photograph, as evidenced by the popularity of postmortem photography in the mid-nineteenth century. Through the taking of snapshots, Kodak taught Americans to see their experiences as objects of nostalgia, to arrange their lives in such a way that painful or unpleasant aspects were systematically erased.West looks at a wide assortment of Kodak's most popular inventions and marketing strategies, including the -Kodak Girl, - the momentous invention of the Brownie camera in 1900, the -Story Campaign- during World War I, and even the Vanity Kodak Ensemble, a camera introduced in 1926 that came fully equipped with lipstick.At the beginning of its campaign, Kodak advertising primarily sold the fun of taking pictures. Ads from this period celebrate the sheer pleasure of snapshot photography--the delight of handling a diminutive camera, of not worrying about developing and printing, of capturing subjects in candid moments. But after 1900, a crucial shift began to take place in the company's marketing strategy. The preservation of domestic memories became Kodak's most important mission. With the introduction of the Brownie camera at the turn of the century, the importance of home began to replace leisure activity as the subject of ads, and at the end of World War I, Americans seemed desperately to need photographs to confirm familial unity.By 1932, Kodak had become so intoxicated with the power of its own marketing that it came up with the most bizarre idea of all, the -Death Campaign.- Initiated but never published, this campaign based on pictures of dead loved ones brought Kodak advertising full circle. Having launched one of the most successful campaigns in advertising history, the company did not seem to notice that selling a painful subject might be more difficult than selling momentary pleasure or nostalgia.Enhanced with over 50 reproductions of the ads themselves, 16 of them in color, Kodak and the Lens of Nostalgia vividly illustrates the fundamental changes in American culture and the function of memory in the formative years of the twentieth century.

Kategorie:
Hobby, Fotografia
Kategorie BISAC:
Photography > History
Business & Economics > Reklama i promocja
Wydawca:
University of Virginia Press
Seria wydawnicza:
Cultural Frames, Framing Culture
Język:
Angielski
ISBN-13:
9780813919591
Rok wydania:
2000
Numer serii:
000423504
Ilość stron:
242
Waga:
0.44 kg
Wymiary:
22.91 x 15.49 x 1.88
Oprawa:
Miękka
Wolumenów:
01
Dodatkowe informacje:
Bibliografia
Wydanie ilustrowane
West, Nancy Martha West is Assistant Professor of Victorian and Cultu... więcej >


Udostępnij

Facebook - konto krainaksiazek.pl



Opinie o Krainaksiazek.pl na Opineo.pl

Partner Mybenefit

Krainaksiazek.pl w programie rzetelna firma Krainaksiaze.pl - płatności przez paypal

Czytaj nas na:

Facebook - krainaksiazek.pl
  • książki na zamówienie
  • granty
  • książka na prezent
  • kontakt
  • pomoc
  • opinie
  • regulamin
  • polityka prywatności

Zobacz:

  • Księgarnia czeska

  • Wydawnictwo Książkowe Klimaty

1997-2025 DolnySlask.com Agencja Internetowa

© 1997-2022 krainaksiazek.pl
     
KONTAKT | REGULAMIN | POLITYKA PRYWATNOŚCI | USTAWIENIA PRYWATNOŚCI
Zobacz: Księgarnia Czeska | Wydawnictwo Książkowe Klimaty | Mapa strony | Lista autorów
KrainaKsiazek.PL - Księgarnia Internetowa
Polityka prywatnosci - link
Krainaksiazek.pl - płatnośc Przelewy24
Przechowalnia Przechowalnia