• Wyszukiwanie zaawansowane
  • Kategorie
  • Kategorie BISAC
  • Książki na zamówienie
  • Promocje
  • Granty
  • Książka na prezent
  • Opinie
  • Pomoc
  • Załóż konto
  • Zaloguj się

Knowledge Sharing in Practice » książka

zaloguj się | załóż konto
Logo Krainaksiazek.pl

koszyk

konto

szukaj
topmenu
Księgarnia internetowa
Szukaj
Książki na zamówienie
Promocje
Granty
Książka na prezent
Moje konto
Pomoc
 
 
Wyszukiwanie zaawansowane
Pusty koszyk
Bezpłatna dostawa dla zamówień powyżej 20 złBezpłatna dostawa dla zamówień powyżej 20 zł

Kategorie główne

• Nauka
 [2949965]
• Literatura piękna
 [1857847]

  więcej...
• Turystyka
 [70818]
• Informatyka
 [151303]
• Komiksy
 [35733]
• Encyklopedie
 [23180]
• Dziecięca
 [617748]
• Hobby
 [139972]
• AudioBooki
 [1650]
• Literatura faktu
 [228361]
• Muzyka CD
 [398]
• Słowniki
 [2862]
• Inne
 [444732]
• Kalendarze
 [1620]
• Podręczniki
 [167233]
• Poradniki
 [482388]
• Religia
 [509867]
• Czasopisma
 [533]
• Sport
 [61361]
• Sztuka
 [243125]
• CD, DVD, Video
 [3451]
• Technologie
 [219309]
• Zdrowie
 [101347]
• Książkowe Klimaty
 [123]
• Zabawki
 [2362]
• Puzzle, gry
 [3791]
• Literatura w języku ukraińskim
 [253]
• Art. papiernicze i szkolne
 [7933]
Kategorie szczegółowe BISAC

Knowledge Sharing in Practice

ISBN-13: 9789048160051 / Angielski / Miękka / 2010 / 191 str.

M.H. Huysman;D.H. de Wit
Knowledge Sharing in Practice M.H. Huysman, D.H. de Wit 9789048160051 Springer - książkaWidoczna okładka, to zdjęcie poglądowe, a rzeczywista szata graficzna może różnić się od prezentowanej.

Knowledge Sharing in Practice

ISBN-13: 9789048160051 / Angielski / Miękka / 2010 / 191 str.

M.H. Huysman;D.H. de Wit
cena 605,23
(netto: 576,41 VAT:  5%)

Najniższa cena z 30 dni: 578,30
Termin realizacji zamówienia:
ok. 22 dni roboczych
Bez gwarancji dostawy przed świętami

Darmowa dostawa!

In this volume organizational learning theory is used to analyse various practices of managing and facilitating knowledge sharing within companies. Experiences with three types of knowledge sharing, namely knowledge acquisition, knowledge reuse, and knowledge creation, at ten large companies are discussed and analyzed. This critical analysis leads to the identification of traps and obstacles when managing knowledge sharing, when supporting knowledge sharing with IT tools, and when organizations try to learn from knowledge sharing practices. The identification of these risks is followed by a discussion of how organizations can avoid them. This work will be of interest to researchers and practitioners working in organization science and business administration. Also, consultants and organizations at large will find the book useful as it will provide them with insights into how other organizations manage and facilitate knowledge sharing and how potential failures can be prevented.

Kategorie:
Informatyka, Internet
Kategorie BISAC:
Computers > Information Technology
Computers > Computer Science
Business & Economics > Management Science
Wydawca:
Springer
Seria wydawnicza:
Information Science and Knowledge Management
Język:
Angielski
ISBN-13:
9789048160051
Rok wydania:
2010
Dostępne języki:
Angielski
Numer serii:
000256082
Ilość stron:
191
Waga:
0.45 kg
Wymiary:
24.024.0 x 16.0
Oprawa:
Miękka
Wolumenów:
01

Preface. 1. Introduction. 1. Introduction. 2. Management of knowledge-sharing. 3. This book's contribution. 4. Which companies are involved? 5. Where are the limitations? 6. What does the book look like? Part 1: Theoretical background. 2. Theories on Managing Knowledge. 1. Introduction. 2. Background. 3. Knowledge management and ICT. 4. Knowledge management. 5. Towards an alternative approach to managing knowledge. 6. Summary. 3. Organizational learning. 1. Introduction. 2. The theoretical approach of organizational learning. 3. The process of institutionalizing knowledge. 4.Three types of knowledge-sharing. 5.Information and Communication Technology (ICT). 6.Summary. Part 2: Practices of knowledge-sharing. 4. Knowledge acquisition: Knowledge-sharing with the organization as the knowledge provider. 1. Introduction. 2. Postbank Savings: knowledge-sharing within a call center. 3. National Netherlands: knowledge database plus personal networks. 4. The railpocket, the mobile knowledge systems of the Railways. 5. Discussion: the organization as knowledge provider. 6. Summary. 5. Knowledge reuse: Knowledge-sharing with the individual as the knowledge provider. 1. Introduction. 2. Strategy-driven knowledge-sharing: Amsterdam Airport Schiphol. 3. ING Barings: knowledge-sharing between countries. 4. Cap Gemini's mixed networks. 5. Knowledge-sharing and knowledge measurement at IBM. 6. Discussions: the individual as knowledge provider. 7. Summary. 6. Knowledge development: Communities as knowledge providers. 1. Introduction. 2. Communities as platforms for knowledge development. 3. Knowledge development via working groups at Stork. 4. Knowledge development via workshops at Unilever Research. 5. Knowledge development via digital platforms at the Ministry of Housing, Spatial Planning and the Environment. 6. Discussion: the community as knowledge provider. 7. Summary. Part 3: A critical analysis. 7.The management trap. 1. Introduction. 2. Proactive management. 3. Knowledge-sharing from a management perspective. 4. Psychological obstacles to exchanging knowledge. 5. Fighting the management trap: increase the need for knowledge-sharing. 6. Summary. 8. The Individual Learning trap. 1. Introduction. 2. The practice of learning within and by the organizations. 3. Fight the learning trap: Stimulate collective involvement. 4. Summary. 9. The ICT trap. 1. Introduction. 2. ICT determinism. 3. Avoid the ICT trap: prevent determinism. 4. Summary. 10. Epilogue. 1. Introduction. 2. Towards the second wave of knowledge management. 3. Recommendation for managing knowledge-sharing. References. Index. Endnotes.



Udostępnij

Facebook - konto krainaksiazek.pl



Opinie o Krainaksiazek.pl na Opineo.pl

Partner Mybenefit

Krainaksiazek.pl w programie rzetelna firma Krainaksiaze.pl - płatności przez paypal

Czytaj nas na:

Facebook - krainaksiazek.pl
  • książki na zamówienie
  • granty
  • książka na prezent
  • kontakt
  • pomoc
  • opinie
  • regulamin
  • polityka prywatności

Zobacz:

  • Księgarnia czeska

  • Wydawnictwo Książkowe Klimaty

1997-2025 DolnySlask.com Agencja Internetowa

© 1997-2022 krainaksiazek.pl
     
KONTAKT | REGULAMIN | POLITYKA PRYWATNOŚCI | USTAWIENIA PRYWATNOŚCI
Zobacz: Księgarnia Czeska | Wydawnictwo Książkowe Klimaty | Mapa strony | Lista autorów
KrainaKsiazek.PL - Księgarnia Internetowa
Polityka prywatnosci - link
Krainaksiazek.pl - płatnośc Przelewy24
Przechowalnia Przechowalnia