• Wyszukiwanie zaawansowane
  • Kategorie
  • Kategorie BISAC
  • Książki na zamówienie
  • Promocje
  • Granty
  • Książka na prezent
  • Opinie
  • Pomoc
  • Załóż konto
  • Zaloguj się

Knowing and Learning as Creative Action: A Reexamination of the Epistemological Foundations of Education » książka

zaloguj się | załóż konto
Logo Krainaksiazek.pl

koszyk

konto

szukaj
topmenu
Księgarnia internetowa
Szukaj
Książki na zamówienie
Promocje
Granty
Książka na prezent
Moje konto
Pomoc
 
 
Wyszukiwanie zaawansowane
Pusty koszyk
Bezpłatna dostawa dla zamówień powyżej 20 złBezpłatna dostawa dla zamówień powyżej 20 zł

Kategorie główne

• Nauka
 [2950560]
• Literatura piękna
 [1849509]

  więcej...
• Turystyka
 [71097]
• Informatyka
 [151150]
• Komiksy
 [35848]
• Encyklopedie
 [23178]
• Dziecięca
 [617388]
• Hobby
 [139064]
• AudioBooki
 [1657]
• Literatura faktu
 [228597]
• Muzyka CD
 [383]
• Słowniki
 [2855]
• Inne
 [445295]
• Kalendarze
 [1464]
• Podręczniki
 [167547]
• Poradniki
 [480102]
• Religia
 [510749]
• Czasopisma
 [516]
• Sport
 [61293]
• Sztuka
 [243352]
• CD, DVD, Video
 [3414]
• Technologie
 [219456]
• Zdrowie
 [101002]
• Książkowe Klimaty
 [124]
• Zabawki
 [2311]
• Puzzle, gry
 [3459]
• Literatura w języku ukraińskim
 [254]
• Art. papiernicze i szkolne
 [8079]
Kategorie szczegółowe BISAC

Knowing and Learning as Creative Action: A Reexamination of the Epistemological Foundations of Education

ISBN-13: 9781137484277 / Angielski / Twarda / 2014 / 111 str.

Aaron Stoller
Knowing and Learning as Creative Action: A Reexamination of the Epistemological Foundations of Education Stoller, A. 9781137484277 Palgrave Pivot - książkaWidoczna okładka, to zdjęcie poglądowe, a rzeczywista szata graficzna może różnić się od prezentowanej.

Knowing and Learning as Creative Action: A Reexamination of the Epistemological Foundations of Education

ISBN-13: 9781137484277 / Angielski / Twarda / 2014 / 111 str.

Aaron Stoller
cena 201,24
(netto: 191,66 VAT:  5%)

Najniższa cena z 30 dni: 192,74
Termin realizacji zamówienia:
ok. 22 dni roboczych
Dostawa w 2026 r.

Darmowa dostawa!

In Knowing and Learning as Creative Action, Aaron Stoller makes the case that contemporary schooling is grounded in a flawed model of knowing, which draws together mistakes in thinking about the nature of the self, of knowledge, and of reality, which are contained in the epistemological proposition: 'S knows that p' (SP). To the contrary, Stoller argues that the German conception of Bildung must replace SP thinking as the guiding metaphor of knowing within educational research and practice. Central to this reconstruction is a theory of creative inquiry which claims that knowledge emerges from embodied, social engagement in the world and therefore knowing is a form of creative action. Stoller constructs a new paradigm of knowing and learning as an emergent process of creative making, the goal of which is the cultivation of what he calls maker's knowledge, which is the capacity for and habit of creative action.

Kategorie:
Podręczniki
Kategorie BISAC:
Education > Aims & Objectives
Education > Curricula
Education > Philosophy, Theory & Social Aspects
Wydawca:
Palgrave Pivot
Język:
Angielski
ISBN-13:
9781137484277
Rok wydania:
2014
Wydanie:
2014
Numer serii:
000735054
Ilość stron:
111
Waga:
0.31 kg
Wymiary:
21.6 x 14.0
Oprawa:
Twarda
Wolumenów:
01
Dodatkowe informacje:
Bibliografia
Obwoluta

"In this insightful and well written work, Stoller recreates the idea of Bildung in terms of knowing and learning as creative action. Identifying similarities in Hans-Georg Gadamer and John Dewey, Stoller's vision cuts through to essentials. The result is an original approach to teaching, learning, and knowing which presents an exceptional corrective to the increasing demands for educational conformity in the twenty-first century." - Jim Garrison, Professor of Philosophy of Education, Virginia Polytechnic Institute and State University, USA

"Stoller utilizes epistemology to show how most schools operate on the assumption that knowledge is something transmitted from teachers to students an age-old myth that continues to harm both students and teachers by limiting what it means to know, to learn, and to teach. This is a must-read for anyone who is serious about reconstructing schools for active inquiry and authentic knowing." - Deron Boyles, Professor of Philosophy of Education, Georgia State University, USA

1. Bildung and the Hidden "S knows that p" 2. Bildung Reconstructed 3. Knowing and Learning as Creative Action 4. Emergent Pedagogy

Aaron Stoller is Associate Director, University Honors Program at North Carolina State University, USA.



Udostępnij

Facebook - konto krainaksiazek.pl



Opinie o Krainaksiazek.pl na Opineo.pl

Partner Mybenefit

Krainaksiazek.pl w programie rzetelna firma Krainaksiaze.pl - płatności przez paypal

Czytaj nas na:

Facebook - krainaksiazek.pl
  • książki na zamówienie
  • granty
  • książka na prezent
  • kontakt
  • pomoc
  • opinie
  • regulamin
  • polityka prywatności

Zobacz:

  • Księgarnia czeska

  • Wydawnictwo Książkowe Klimaty

1997-2025 DolnySlask.com Agencja Internetowa

© 1997-2022 krainaksiazek.pl
     
KONTAKT | REGULAMIN | POLITYKA PRYWATNOŚCI | USTAWIENIA PRYWATNOŚCI
Zobacz: Księgarnia Czeska | Wydawnictwo Książkowe Klimaty | Mapa strony | Lista autorów
KrainaKsiazek.PL - Księgarnia Internetowa
Polityka prywatnosci - link
Krainaksiazek.pl - płatnośc Przelewy24
Przechowalnia Przechowalnia