ISBN-13: 9788328171053 / Polski / twarda / 2024 / 240 str.
Tom W Krainie Wielkich Jezior zawiera komiksy Carla Barksa z lat 1956-1957. W tytułowej historii Sknerus pragnie uciec od zgiełku i smogu wielkiego miasta i spotyka niezwykłych Indian liliputów. O Indianach standardowego wzrostu, w dodatku zupełnie współczesnych, przeczytamy także w komiksie Zaklinacz deszczu.Z kolei Wielki rzeczny wyścig to opowieść z młodzieńczych lat McKwacza, kiedy przyszły finansista był kapitanem parostatku na Missisipi. Do tej historii nawiązał później Don Rosa w Życiu i czasach Sknerusa McKwacza. W innych komiksach z tego tomu kaczory odbywają wirtualną podróż w kosmos, odkrywają przeznaczenie nieznanego pierwiastka, uczestniczą w teleturnieju, tworzą rzeźby ze śniegu, szukają ducha kopalni, opiekują się najróżniejszymi zwierzętami i przeżywają inne fantastyczne przygody.Carl Barks (1901-2000) jest powszechnie uważany za najwybitniejszego twórcę komiksów osadzonych w uniwersum Walta Disneya, a także za legendę całego komiksowego medium. To mistrz fabuły i komiksowej narracji. Wymyślił wiele postaci z Kaczogrodu, w tym Sknerusa McKwacza, Diodaka, Braci Be, Gogusia, Granita Forsanta i Johna Kwakerfellera, jak również liczne elementy tego świata - miasto Kaczogród czy skarbiec Sknerusa.Do inspiracji twórczością Barksa z dumą przyznaje się wielu komiksowych twórców - za swój wzorzec uważa go na przykład Jeff Smith, autor kultowego Gnata, a Will Eisner nazwał go Andersenem komiksów.
Tom W Krainie Wielkich Jezior zawiera komiksy Carla Barksa z lat 1956-1957. W tytułowej historii Sknerus pragnie uciec od zgiełku i smogu wielkiego miasta i spotyka niezwykłych Indian liliputów. O Indianach standardowego wzrostu, w dodatku zupełnie współczesnych, przeczytamy także w komiksie Zaklinacz deszczu.Z kolei Wielki rzeczny wyścig to opowieść z młodzieńczych lat McKwacza, kiedy przyszły finansista był kapitanem parostatku na Missisipi. Do tej historii nawiązał później Don Rosa w Życiu i czasach Sknerusa McKwacza. W innych komiksach z tego tomu kaczory odbywają wirtualną podróż w kosmos, odkrywają przeznaczenie nieznanego pierwiastka, uczestniczą w teleturnieju, tworzą rzeźby ze śniegu, szukają ducha kopalni, opiekują się najróżniejszymi zwierzętami i przeżywają inne fantastyczne przygody.Carl Barks (1901-2000) jest powszechnie uważany za najwybitniejszego twórcę komiksów osadzonych w uniwersum Walta Disneya, a także za legendę całego komiksowego medium. To mistrz fabuły i komiksowej narracji. Wymyślił wiele postaci z Kaczogrodu, w tym Sknerusa McKwacza, Diodaka, Braci Be, Gogusia, Granita Forsanta i Johna Kwakerfellera, jak również liczne elementy tego świata - miasto Kaczogród czy skarbiec Sknerusa.Do inspiracji twórczością Barksa z dumą przyznaje się wielu komiksowych twórców - za swój wzorzec uważa go na przykład Jeff Smith, autor kultowego Gnata, a Will Eisner nazwał go Andersenem komiksów.