• Wyszukiwanie zaawansowane
  • Kategorie
  • Kategorie BISAC
  • Książki na zamówienie
  • Promocje
  • Granty
  • Książka na prezent
  • Opinie
  • Pomoc
  • Załóż konto
  • Zaloguj się

Just Schools: Building Equitable Collaborations with Families and Communities » książka

zaloguj się | załóż konto
Logo Krainaksiazek.pl

koszyk

konto

szukaj
topmenu
Księgarnia internetowa
Szukaj
Książki na zamówienie
Promocje
Granty
Książka na prezent
Moje konto
Pomoc
 
 
Wyszukiwanie zaawansowane
Pusty koszyk
Bezpłatna dostawa dla zamówień powyżej 20 złBezpłatna dostawa dla zamówień powyżej 20 zł

Kategorie główne

• Nauka
 [2946912]
• Literatura piękna
 [1852311]

  więcej...
• Turystyka
 [71421]
• Informatyka
 [150889]
• Komiksy
 [35717]
• Encyklopedie
 [23177]
• Dziecięca
 [617324]
• Hobby
 [138808]
• AudioBooki
 [1671]
• Literatura faktu
 [228371]
• Muzyka CD
 [400]
• Słowniki
 [2841]
• Inne
 [445428]
• Kalendarze
 [1545]
• Podręczniki
 [166819]
• Poradniki
 [480180]
• Religia
 [510412]
• Czasopisma
 [525]
• Sport
 [61271]
• Sztuka
 [242929]
• CD, DVD, Video
 [3371]
• Technologie
 [219258]
• Zdrowie
 [100961]
• Książkowe Klimaty
 [124]
• Zabawki
 [2341]
• Puzzle, gry
 [3766]
• Literatura w języku ukraińskim
 [255]
• Art. papiernicze i szkolne
 [7810]
Kategorie szczegółowe BISAC

Just Schools: Building Equitable Collaborations with Families and Communities

ISBN-13: 9780807763209 / Angielski / Twarda / 2019 / 208 str.

Ann M. Ishimaru; James a. Banks
Just Schools: Building Equitable Collaborations with Families and Communities Ann M. Ishimaru James A. Banks 9780807763209 Teachers College Press - książkaWidoczna okładka, to zdjęcie poglądowe, a rzeczywista szata graficzna może różnić się od prezentowanej.

Just Schools: Building Equitable Collaborations with Families and Communities

ISBN-13: 9780807763209 / Angielski / Twarda / 2019 / 208 str.

Ann M. Ishimaru; James a. Banks
cena 446,00
(netto: 424,76 VAT:  5%)

Najniższa cena z 30 dni: 429,68
Termin realizacji zamówienia:
ok. 30 dni roboczych
Bez gwarancji dostawy przed świętami

Darmowa dostawa!
inne wydania
Kategorie:
Nauka, Pedagogika i oświata
Kategorie BISAC:
Education > Multicultural Education
Education > Educational Policy & Reform
Education > Administration - Elementary & Secondary
Wydawca:
Teachers College Press
Seria wydawnicza:
Multicultural Education
Język:
Angielski
ISBN-13:
9780807763209
Rok wydania:
2019
Numer serii:
000081094
Ilość stron:
208
Wymiary:
22.9 x 15.2
Oprawa:
Twarda
Wolumenów:
01
Dodatkowe informacje:
Bibliografia

  • Contents (Tentative)
  • Series Foreword James A. Banks
  • Acknowledgments
  • Introduction
  • Situating “What Counts” for Families in Education
  • Beyond Critique to Fostering Equitable Collaborations
  • Showing Up in the Work
  • A Few Notes on Language
  • Organization of the Book
  • Equitable Collaborations in Reaching for Transformation
  • 1. Fuzzy Families, Prickly Racism: Framing the Problem Space
  • Start with Warm Fuzzies: Families Matter
  • Enter the Cold Pricklies: Racial Inequities from Parent Involvement to Family Engagement
  • Conclusions: From Involvement and Engagement Toward Equitable Collaboration
  • 2. New Rules of Engagement: From Conventional Partnerships to Equitable Collaborations
  • Why Equitable Collaborations? Critical Race Theory, Community Organizing, and Sociocultural Learning
  • Toward Equitable Collaborations: Case Study of a “New Relationship”
  • A Changing Community: Traditional Approaches, Deficit Conceptions
  • “We Had to Take Action”: New Roles for Parents in the Formation of the Coalition
  • A Collaboration Emerges: Shared Responsibility for Systemic Change GOALS
  • Capacity- and Relationship-Building STRATEGIES for Systems Change
  • “Navigating Insecure Ground”: Change Processes at the End of the Honeymoon
  • Case Discussion: A “New Relationship”
  • Conclusions
  • 3. Nondominant Families on Their Own Terms: Lived Theories of Educational Injustice
  • Introduction
  • Nondominant Family Insights as Lived Theories of Injustice
  • “They Just Want to Pass the Kids”: Systemic Dynamics of Accountability Policy and Equitable Learning
  • “Are You Speaking for Yourself or for All the Parents?”: Power and Engagement at the School Level
  • Listening to Respond: Inequities in the Moment at the Individual Level
  • Conclusions
  • 4. Systemic Collaborations: Multiorganizational Educational Equity Initiatives
  • Cross-Sector Collaborations: New Policy Contexts for Engagement
  • New Context, Familiar Territory: Contextualizing Education Beyond the School Walls
  • Cross-Sector “Collabetition”: Reinforcing Interorganizational Inequities
  • Cultural Brokering as Bridging
  • Emerging Approaches to Equitable Cutural Brokering
  • Conclusions
  • 5. Collaborating in Organizational Improvement: Data Inquiry with Families, Communities, and Educators
  • Conceptualizing Relationships Between Families and Data
  • A Model of Data Inquiry for Equitable Collaboration
  • Questioning Phase
  • Engaging Phase
  • Making Sense Phase
  • Tensions and Opportunities in Strategizing and Moving to Action
  • Conclusions
  • 6. Rewriting Moment-to-Moment Interactions: Families as Co-designers
  • Racialized Institutional Scripts in Family–Teacher Relations
  • Changing Racialized Institutional Scripts
  • Putting Principles into Practice in Participatory Design-based Research
  • Co-design Practices as Rewriting Racialized Institutional Scripts
  • Repositioning Racial and Cultural Differences
  • Conclusions
  • 7. Co-designing Justice and Well-Being with/in Systems and Conclusions
  • A Call to Reimagine Family and Community Engagement
  • District Leaders and Co-design
  • My Teaching Challenge: Proleptic Politic as Pedagogy
  • Dilemmas as Systemic Tensions
  • Co-design as “Solidarity-Dreaming”
  • On Solidarities
  • Conclusions (and New Openings)
  • Appendix A: Initial Partnership Assessment Tool
  • Appendix B: Final Lesson Topics and Design Principles
  • Notes
  • References
  • Index
  • About the Author



Udostępnij

Facebook - konto krainaksiazek.pl



Opinie o Krainaksiazek.pl na Opineo.pl

Partner Mybenefit

Krainaksiazek.pl w programie rzetelna firma Krainaksiaze.pl - płatności przez paypal

Czytaj nas na:

Facebook - krainaksiazek.pl
  • książki na zamówienie
  • granty
  • książka na prezent
  • kontakt
  • pomoc
  • opinie
  • regulamin
  • polityka prywatności

Zobacz:

  • Księgarnia czeska

  • Wydawnictwo Książkowe Klimaty

1997-2025 DolnySlask.com Agencja Internetowa

© 1997-2022 krainaksiazek.pl
     
KONTAKT | REGULAMIN | POLITYKA PRYWATNOŚCI | USTAWIENIA PRYWATNOŚCI
Zobacz: Księgarnia Czeska | Wydawnictwo Książkowe Klimaty | Mapa strony | Lista autorów
KrainaKsiazek.PL - Księgarnia Internetowa
Polityka prywatnosci - link
Krainaksiazek.pl - płatnośc Przelewy24
Przechowalnia Przechowalnia