• Wyszukiwanie zaawansowane
  • Kategorie
  • Kategorie BISAC
  • Książki na zamówienie
  • Promocje
  • Granty
  • Książka na prezent
  • Opinie
  • Pomoc
  • Załóż konto
  • Zaloguj się

Journalism and Social Media in Africa: Studies in Innovation and Transformation » książka

zaloguj się | załóż konto
Logo Krainaksiazek.pl

koszyk

konto

szukaj
topmenu
Księgarnia internetowa
Szukaj
Książki na zamówienie
Promocje
Granty
Książka na prezent
Moje konto
Pomoc
 
 
Wyszukiwanie zaawansowane
Pusty koszyk
Bezpłatna dostawa dla zamówień powyżej 20 złBezpłatna dostawa dla zamówień powyżej 20 zł

Kategorie główne

• Nauka
 [2946912]
• Literatura piękna
 [1852311]

  więcej...
• Turystyka
 [71421]
• Informatyka
 [150889]
• Komiksy
 [35717]
• Encyklopedie
 [23177]
• Dziecięca
 [617324]
• Hobby
 [138808]
• AudioBooki
 [1671]
• Literatura faktu
 [228371]
• Muzyka CD
 [400]
• Słowniki
 [2841]
• Inne
 [445428]
• Kalendarze
 [1545]
• Podręczniki
 [166819]
• Poradniki
 [480180]
• Religia
 [510412]
• Czasopisma
 [525]
• Sport
 [61271]
• Sztuka
 [242929]
• CD, DVD, Video
 [3371]
• Technologie
 [219258]
• Zdrowie
 [100961]
• Książkowe Klimaty
 [124]
• Zabawki
 [2341]
• Puzzle, gry
 [3766]
• Literatura w języku ukraińskim
 [255]
• Art. papiernicze i szkolne
 [7810]
Kategorie szczegółowe BISAC

Journalism and Social Media in Africa: Studies in Innovation and Transformation

ISBN-13: 9780415745260 / Angielski / Twarda / 2014 / 136 str.

Chris Paterson
Journalism and Social Media in Africa: Studies in Innovation and Transformation Chris Paterson 9780415745260 Routledge - książkaWidoczna okładka, to zdjęcie poglądowe, a rzeczywista szata graficzna może różnić się od prezentowanej.

Journalism and Social Media in Africa: Studies in Innovation and Transformation

ISBN-13: 9780415745260 / Angielski / Twarda / 2014 / 136 str.

Chris Paterson
cena 725,69
(netto: 691,13 VAT:  5%)

Najniższa cena z 30 dni: 705,23
Termin realizacji zamówienia:
ok. 22 dni roboczych
Bez gwarancji dostawy przed świętami

Darmowa dostawa!
inne wydania

Through innovative research studies and expert commentaries, this book documents the fast evolving invention of the relationship between the millions of social media and mobile phone users around Africa and traditional purveyors of news. Whilst social media demonstrates an unprecedented ability for the politically engaged to both bypass and influence traditional information flows, it also faces unique circumstances through much of Africa. Signs of social change brought by mobile technology are evident around the continent, raising questions about the nature of information exchange and citizenship. Working from a wide variety of perspectives and methodologies, the contributors to this collection address key questions emerging from rapid communication change in Africa. This book reveals how new, participatory, interactive communications technologies are enabling new tellings of Africa's stories. This book was originally published as a special issue of Ecquid Novi: African Journalism Studies.

Kategorie:
Nauka, Kultura. Etnografia
Kategorie BISAC:
Social Science > Media Studies
Wydawca:
Routledge
Język:
Angielski
ISBN-13:
9780415745260
Rok wydania:
2014
Ilość stron:
136
Waga:
0.41 kg
Wymiary:
24.89 x 17.27 x 1.52
Oprawa:
Twarda
Wolumenów:
01

1. Introduction: Journalism and social media in the African context Chris Paterson  Research Reports  2. Challenging hegemonic media practices: Of ‘alternative’ media and Nigeria's democracy Motilola Olufenwa Akinfemisoye  3. Poke me, I'm a journalist: The impact of Facebook and Twitter on newsroom routines and cultures at two South African weeklies Marenet Jordaan  4. The Nairobi Hub: Emerging patterns of how foreign correspondents frame citizen journalists and social media Paulo Nuno Vicente  5. Media representations of technology in Egypt's 2011 pro-democracy protests Melissa Loudon and B. Theo Mazumdar  6. A forgotten tweet: Somalia and social media Skye Cooley and Amy Jones  7. A complicated but symbiotic affair: The relationship between mainstream media and social media in the coverage of social protests in southern Africa Admire Mare  Case studies from Southern Africa  8. Introduction to the section Chris Paterson  9. Social media and journalism: The case of Swaziland Richard Charles Rooney  10. Participatory journalism in Mozambique Chris Paterson and Simone Doctors  11. Social media and the politics of ethnicity in Zimbabwe Shepherd Mpofu  Comment  12 ‘It's struck a chord we have never managed to strike’: Frames, perspectives and remediation strategies in the international news coverage of Kony2012 Toussaint Nothias

Chris Paterson is a senior lecturer and leader of the MA in International Communication at the Institute of Communications Studies at the University of Leeds, UK. He has published extensively on news agencies, international journalism and communication in Africa.



Udostępnij

Facebook - konto krainaksiazek.pl



Opinie o Krainaksiazek.pl na Opineo.pl

Partner Mybenefit

Krainaksiazek.pl w programie rzetelna firma Krainaksiaze.pl - płatności przez paypal

Czytaj nas na:

Facebook - krainaksiazek.pl
  • książki na zamówienie
  • granty
  • książka na prezent
  • kontakt
  • pomoc
  • opinie
  • regulamin
  • polityka prywatności

Zobacz:

  • Księgarnia czeska

  • Wydawnictwo Książkowe Klimaty

1997-2025 DolnySlask.com Agencja Internetowa

© 1997-2022 krainaksiazek.pl
     
KONTAKT | REGULAMIN | POLITYKA PRYWATNOŚCI | USTAWIENIA PRYWATNOŚCI
Zobacz: Księgarnia Czeska | Wydawnictwo Książkowe Klimaty | Mapa strony | Lista autorów
KrainaKsiazek.PL - Księgarnia Internetowa
Polityka prywatnosci - link
Krainaksiazek.pl - płatnośc Przelewy24
Przechowalnia Przechowalnia