• Wyszukiwanie zaawansowane
  • Kategorie
  • Kategorie BISAC
  • Książki na zamówienie
  • Promocje
  • Granty
  • Książka na prezent
  • Opinie
  • Pomoc
  • Załóż konto
  • Zaloguj się

Japanese Management: International Perspectives » książka

zaloguj się | załóż konto
Logo Krainaksiazek.pl

koszyk

konto

szukaj
topmenu
Księgarnia internetowa
Szukaj
Książki na zamówienie
Promocje
Granty
Książka na prezent
Moje konto
Pomoc
 
 
Wyszukiwanie zaawansowane
Pusty koszyk
Bezpłatna dostawa dla zamówień powyżej 20 złBezpłatna dostawa dla zamówień powyżej 20 zł

Kategorie główne

• Nauka
 [2949965]
• Literatura piękna
 [1857847]

  więcej...
• Turystyka
 [70818]
• Informatyka
 [151303]
• Komiksy
 [35733]
• Encyklopedie
 [23180]
• Dziecięca
 [617748]
• Hobby
 [139972]
• AudioBooki
 [1650]
• Literatura faktu
 [228361]
• Muzyka CD
 [398]
• Słowniki
 [2862]
• Inne
 [444732]
• Kalendarze
 [1620]
• Podręczniki
 [167233]
• Poradniki
 [482388]
• Religia
 [509867]
• Czasopisma
 [533]
• Sport
 [61361]
• Sztuka
 [243125]
• CD, DVD, Video
 [3451]
• Technologie
 [219309]
• Zdrowie
 [101347]
• Książkowe Klimaty
 [123]
• Zabawki
 [2362]
• Puzzle, gry
 [3791]
• Literatura w języku ukraińskim
 [253]
• Art. papiernicze i szkolne
 [7933]
Kategorie szczegółowe BISAC

Japanese Management: International Perspectives

ISBN-13: 9781138680661 / Angielski / Twarda / 2016 / 160 str.

Hitoshi Iwashita
Japanese Management: International Perspectives Iwashita, Hitoshi 9781138680661 Routledge - książkaWidoczna okładka, to zdjęcie poglądowe, a rzeczywista szata graficzna może różnić się od prezentowanej.

Japanese Management: International Perspectives

ISBN-13: 9781138680661 / Angielski / Twarda / 2016 / 160 str.

Hitoshi Iwashita
cena 778,85
(netto: 741,76 VAT:  5%)

Najniższa cena z 30 dni: 755,61
Termin realizacji zamówienia:
ok. 22 dni roboczych
Bez gwarancji dostawy przed świętami

Darmowa dostawa!
inne wydania

This book provides a new understanding of the constellations of logics in Japanese management practices in Asia and the West. Through comparative ethnographic case studies in a Japanese multinational corporation (MNC), the book explores the cultural meanings of family, corporation, market and religion logics at each subsidiary s site in Thailand, Taiwan, Belgium and the United States. In doing so, the book defines cultural space through an institutional logic approach. It argues that logics are culturally interpreted, which can impose a serious limitation on the institutional logic approach based on the analysis of Western society. It reveals that Japanese family logics and Theravada Buddhism in Asia are strengthening each other and this directly supports the presupposition of amplification. It further elaborates on the ongoing constellations of logics that are continuously formed in relation to geographical contexts. The book also explains that the boundaries of organisational communities are not automatically formed by Japanese expatriates but constructed through actors profiles, which, in turn, raises their importance. Therefore, this book is a must-read for researchers, managers and anyone interested in Japanese MNCs."

Kategorie:
Nauka, Ekonomia i biznes
Kategorie BISAC:
Business & Economics > Zarządzenie i techniki zarządzania
Wydawca:
Routledge
Seria wydawnicza:
Routledge Studies in International Business and the World Ec
Język:
Angielski
ISBN-13:
9781138680661
Rok wydania:
2016
Numer serii:
000398163
Ilość stron:
160
Waga:
0.38 kg
Wymiary:
23.11 x 15.75 x 1.52
Oprawa:
Twarda
Wolumenów:
01
Dodatkowe informacje:
Bibliografia
Wydanie ilustrowane

‘This book examines Japanese multinational subsidiaries as hybrid forms of organisation, bridging national institutional contexts and cultures. Taking an ethnographic approach his study helps us with two important challenges: to reduce the artificial analytical boundary between the firm and its context, and to move from simple stereotypes to more nuanced characterisations of national and corporate cultures. This book is thoughtful, insightful and unashamedly personal. In keeping with the opening quote of the book by Edward T. Hall the reader comes away with a strong sense that the author has learnt more about his own culture through his reflections about others.’ — Simon Collinson, Professor of International Business and Innovation, Dean, Birmingham Business School, University of Birmingham, U.K.

Hitoshi Iwashita (PhD, MBA) is an academic researcher and management consultant in terms of international management, cross cultural management and leadership, managerial work, strategy execution, and organisation studies. He taught organisational behaviour at Cardiff Business School and GLOBIS Management School. Before he was a doctoral researcher, he was an independent management consultant, a representative at Value Associates Inc. He completed an International MBA from IE Business School, and will receive a PhD in Business and Management from Cardiff Business School. His continuing interest lies in developing practice oriented research and education in cross cultural management.



Udostępnij

Facebook - konto krainaksiazek.pl



Opinie o Krainaksiazek.pl na Opineo.pl

Partner Mybenefit

Krainaksiazek.pl w programie rzetelna firma Krainaksiaze.pl - płatności przez paypal

Czytaj nas na:

Facebook - krainaksiazek.pl
  • książki na zamówienie
  • granty
  • książka na prezent
  • kontakt
  • pomoc
  • opinie
  • regulamin
  • polityka prywatności

Zobacz:

  • Księgarnia czeska

  • Wydawnictwo Książkowe Klimaty

1997-2025 DolnySlask.com Agencja Internetowa

© 1997-2022 krainaksiazek.pl
     
KONTAKT | REGULAMIN | POLITYKA PRYWATNOŚCI | USTAWIENIA PRYWATNOŚCI
Zobacz: Księgarnia Czeska | Wydawnictwo Książkowe Klimaty | Mapa strony | Lista autorów
KrainaKsiazek.PL - Księgarnia Internetowa
Polityka prywatnosci - link
Krainaksiazek.pl - płatnośc Przelewy24
Przechowalnia Przechowalnia