ISBN-13: 9783639891904 / Polski / Miękka / 2015 / 280 str.
Ksi ka opisuje badanie wp ywu do wiadcze glottodydaktycznych na przyswajanie kolejnego j zyka obcego. Od kilku lat w wielu uczelniach zmniejszono ilo godzin nauki j zykow lub zmieniono ich status na tzw. wolny wybor. Sta o si wi c koniecznym podniesienie efektywno ci i przy pieszenie procesu uczenia si j zyka. W tym celu zaproponowano wykorzystanie do wiadczenia nabytego przez studentow podczas uczenia si j zyka rodzinnego, drugiego i kolejnych j zykow obcych. Obserwacje i wnioski oparte s na wieloletnich do wiadczeniach, zdobytych podczas nauczania j zyka hiszpa skiego na Uniwersytecie Gda skim. Badania potwierdzi y, e korzystaj c z do wiadcze glottodydaktycznych mo na istotnie przy pieszy przyswajanie kolejnego j zyka obcego."
Książka opisuje badanie wpływu doświadczeń glottodydaktycznych na przyswajanie kolejnego języka obcego. Od kilku lat w wielu uczelniach zmniejszono ilość godzin nauki języków lub zmieniono ich status na tzw. wolny wybór. Stało się więc koniecznym podniesienie efektywności i przyśpieszenie procesu uczenia się języka. W tym celu zaproponowano wykorzystanie doświadczenia nabytego przez studentów podczas uczenia się języka rodzinnego, drugiego i kolejnych języków obcych. Obserwacje i wnioski oparte są na wieloletnich doświadczeniach, zdobytych podczas nauczania języka hiszpańskiego na Uniwersytecie Gdańskim. Badania potwierdziły, że korzystając z doświadczeń glottodydaktycznych można istotnie przyśpieszyć przyswajanie kolejnego języka obcego.