ISBN-13: 9788382251319 / Polski / broszurowa / 2022 / 248 str.
Czy można napisać książkę o matematyce, nie używając liczb? Owszem! Jedyne liczby w tej książce to numery stron. Jak czesać włochatą kulę. Matma bez liczb to oryginalny przewodnik po trzech głównych gałęziach matematyki abstrakcyjnej topologii, analizie i algebrze które okazują się zaskakująco łatwe do zrozumienia. Ta książka wywraca do góry nogami tradycyjne podejście do matematyki, zachęcając do kreatywnego myślenia o kształcie i wymiarze, o nieskończoności, symetriach, dowodach oraz ich wzajemnych powiązaniach. Na czytelników czeka fascynująca, ilustrowana wycieczka po niezwykłych tajemnicach, strukturach i wzorach, które nazywamy matematyką. Dzięki lekturze tej jedynej w swoim rodzaju książki zadasz sobie pytania: Ile jest kształtów? Czy istnieje coś większego niż nieskończoność? I czy matematyka jest w ogóle prawdziwa?Milo Beckman to niezwykle kreatywny młody matematyk, który ukończył studia matematyczne jako szesnastolatek, a obecnie z pasją oddaje się popularyzowaniu tej dziedziny wiedzy. Niekonwencjonalnie, bezpośrednio i na przykładach tłumacząc matematykę, dowodzi, że każdy może nauczyć się myśleć matematycznie!
Czy można napisać książkę o matematyce, nie używając liczb? Owszem! Jedyne liczby w tej książce to numery stron. Jak czesać włochatą kulę. Matma bez liczb to oryginalny przewodnik po trzech głównych gałęziach matematyki abstrakcyjnej topologii, analizie i algebrze które okazują się zaskakująco łatwe do zrozumienia. Ta książka wywraca do góry nogami tradycyjne podejście do matematyki, zachęcając do kreatywnego myślenia o kształcie i wymiarze, o nieskończoności, symetriach, dowodach oraz ich wzajemnych powiązaniach. Na czytelników czeka fascynująca, ilustrowana wycieczka po niezwykłych tajemnicach, strukturach i wzorach, które nazywamy matematyką. Dzięki lekturze tej jedynej w swoim rodzaju książki zadasz sobie pytania: Ile jest kształtów? Czy istnieje coś większego niż nieskończoność? I czy matematyka jest w ogóle prawdziwa?Milo Beckman to niezwykle kreatywny młody matematyk, który ukończył studia matematyczne jako szesnastolatek, a obecnie z pasją oddaje się popularyzowaniu tej dziedziny wiedzy. Niekonwencjonalnie, bezpośrednio i na przykładach tłumacząc matematykę, dowodzi, że każdy może nauczyć się myśleć matematycznie!