ISBN-13: 9788302181047 / Polski / Miękka / 2019 / 320 str.
Praca z podręcznikami z cyklu „Słowa z uśmiechem” gwarantuje skuteczność i swobodę nauczania, dostęp do znakomitego doboru tekstów, a także aktywną naukę gramatyki.Swoboda nauczania: Zamieszczenie w osobnych podręcznikach zagadnień literacko-kulturowych i językowych sprawia, że uczniowie skupiają się na jednym obszarze nauczania i szybciej przyswajają wiedzę. Budowa cyklu umożliwia swobodę nauczania, daje nauczycielowi możliwość pracy zgodnie z własnymi preferencjami. Bogactwo różnorodnych poleceń do treści literackich (m.in. polecenia do lektur wprowadzonych nową podstawą programową) i językowych czyni naukę jeszcze skuteczniejszą. Rozdzielenie literatury od gramatyki gwarantuje, że materiał z obu dziedzin jest przejrzysty i uporządkowany, dzięki czemu łatwiej odnaleźć niezbędne treści.Znakomity dobór tekstów w podręczniku Literatura i kultura: Teksty ze współczesnej literatury młodzieżowej dopełnione literacką klasyką są dostosowane do wieku i percepcji dziecka. Pomagają w zainteresowaniu go przedmiotem i rozbudzają jego wrażliwość. Atrakcyjna forma prezentowania obowiązkowych tekstów literackich zachęca i mobilizuje do czytania, pisania, dyskutowania i poznawania nowych treści. Współczesne utwory literackie mówią o sprawach bliskich uczniowi, sprawiają, że lekcje języka polskiego są ciekawe i zajmujące. Przyjazne i łatwe w odbiorze teksty przyciągają uwagę uczniów, a dostosowana do ich wieku długość fragmentów przyczynia się do tego, że chętniej je czytają.Aktywna nauka gramatyki z podręcznikiem Nauka o języku i ortografia: Podręcznik do nauki o języku zawiera wymagane reguły gramatyczne napisane prostym i zrozumiały językiem, dzięki czemu uczniowie lepiej zrozumieją nowe zagadnienia. Podsumowania w formie infografik – schematów, tabelek, wyróżników – gwarantują szybsze zapamiętanie najważniejszych informacji. Połączenie nauki gramatyki i zabawy inspiruje uczniów do podejmowania twórczych zadań. Autorki zadbały o wyważone proporcje między poleceniami analityczno-interpretacyjnymi a działaniami o charakterze zabawowym.