• Wyszukiwanie zaawansowane
  • Kategorie
  • Kategorie BISAC
  • Książki na zamówienie
  • Promocje
  • Granty
  • Książka na prezent
  • Opinie
  • Pomoc
  • Załóż konto
  • Zaloguj się

Issues in Cultural Tourism Studies » książka

zaloguj się | załóż konto
Logo Krainaksiazek.pl

koszyk

konto

szukaj
topmenu
Księgarnia internetowa
Szukaj
Książki na zamówienie
Promocje
Granty
Książka na prezent
Moje konto
Pomoc
 
 
Wyszukiwanie zaawansowane
Pusty koszyk
Bezpłatna dostawa dla zamówień powyżej 20 złBezpłatna dostawa dla zamówień powyżej 20 zł

Kategorie główne

• Nauka
 [2949965]
• Literatura piękna
 [1857847]

  więcej...
• Turystyka
 [70818]
• Informatyka
 [151303]
• Komiksy
 [35733]
• Encyklopedie
 [23180]
• Dziecięca
 [617748]
• Hobby
 [139972]
• AudioBooki
 [1650]
• Literatura faktu
 [228361]
• Muzyka CD
 [398]
• Słowniki
 [2862]
• Inne
 [444732]
• Kalendarze
 [1620]
• Podręczniki
 [167233]
• Poradniki
 [482388]
• Religia
 [509867]
• Czasopisma
 [533]
• Sport
 [61361]
• Sztuka
 [243125]
• CD, DVD, Video
 [3451]
• Technologie
 [219309]
• Zdrowie
 [101347]
• Książkowe Klimaty
 [123]
• Zabawki
 [2362]
• Puzzle, gry
 [3791]
• Literatura w języku ukraińskim
 [253]
• Art. papiernicze i szkolne
 [7933]
Kategorie szczegółowe BISAC

Issues in Cultural Tourism Studies

ISBN-13: 9781138785700 / Angielski / Twarda / 2015 / 288 str.

Melanie Smith
Issues in Cultural Tourism Studies Melanie Smith 9781138785700 Routledge - książkaWidoczna okładka, to zdjęcie poglądowe, a rzeczywista szata graficzna może różnić się od prezentowanej.

Issues in Cultural Tourism Studies

ISBN-13: 9781138785700 / Angielski / Twarda / 2015 / 288 str.

Melanie Smith
cena 853,61
(netto: 812,96 VAT:  5%)

Najniższa cena z 30 dni: 831,17
Termin realizacji zamówienia:
ok. 22 dni roboczych
Bez gwarancji dostawy przed świętami

Darmowa dostawa!
inne wydania

The third edition of Issues in Cultural Tourism Studies provides a vital framework for analysing the complexity of cultural tourism and its increasing globalization in existing as well as emergent destinations of the world. It focuses in particular on the need for even more creative tourism strategies to differentiate destinations from each other using a blend of localized cultural products and innovative global attractions.

The book explores many of the most pertinent issues in heritage, arts, festivals, indigenous, ethnic and experiential cultural tourism in urban and rural environments alike. Since the second edition of this book there have been many important developments in this field and this third edition has been completely revised and updated to include:

  • New content on: film induced tourism, motivations of cultural tourists, rise of BRIC countries, mobility, embodiment, cultural and digital technologies, impacts of the financial crisis and cultural tourism and imagination.
  • New and updated case studies from wide global perspectives, including emerging BRIC countries.
  • New pedagogical features within the text to aid understanding and critical thinking including: discussion points, questions at the end of case studies and a further reading section.

At the interface between the global and the local, a people-centred approach to planning and development is advocated to ensure that benefits are maximized for local areas, a sense of place and identity are retained, and the tourist experience is enhanced to the full. The text is unique in that it provides a summary and a synthesis of all of the major issues in global cultural tourism, which are presented in an accessible way using a diverse range of international case studies. It is essential and valuable reading for all tourism students.

Kategorie:
Nauka, Ekonomia i biznes
Kategorie BISAC:
Business & Economics > Industries - Service
Social Science > Human Geography
Science > Earth Sciences - Geography
Wydawca:
Routledge
Język:
Angielski
ISBN-13:
9781138785700
Rok wydania:
2015
Ilość stron:
288
Oprawa:
Twarda
Wolumenów:
01
Dodatkowe informacje:
Bibliografia

1 .A framework for cultural tourism studies  2.Demand and motivation for cultural tourism  3.The geography of cultural tourism  4. The politics of cultural tourism 5. Heritage, tourism and museums  6. Indigenous cultural tourism  7. Ethnic cultural tourism  8. The arts, festivals and cultural tourism  9. Creative tourism  10. Experiential tourism  11. Sustainable management of cultural tourism 

Melanie K. Smith is Associate Professor in Tourism Management at the BKF University of Applied Sciences in Budapest, Hungary. In addition to writing the first two editions of this book Issues in Cultural Tourism Studies (2003, 2009), she has edited four further books on cultural tourism including the Routledge Handbook of Cultural Tourism with Greg Richards (2013) and Ethnic and Minority Cultures as Tourist Attractions with Anya Diekmann (2015), and contributed chapters to several other cultural tourism books. She was also Director of an MA in Cultural Tourism Management at the University of Greenwich in London for several years.

Smith, Melanie Melanie Smith (PhD) is a Lecturer and Researcher i... więcej >


Udostępnij

Facebook - konto krainaksiazek.pl



Opinie o Krainaksiazek.pl na Opineo.pl

Partner Mybenefit

Krainaksiazek.pl w programie rzetelna firma Krainaksiaze.pl - płatności przez paypal

Czytaj nas na:

Facebook - krainaksiazek.pl
  • książki na zamówienie
  • granty
  • książka na prezent
  • kontakt
  • pomoc
  • opinie
  • regulamin
  • polityka prywatności

Zobacz:

  • Księgarnia czeska

  • Wydawnictwo Książkowe Klimaty

1997-2025 DolnySlask.com Agencja Internetowa

© 1997-2022 krainaksiazek.pl
     
KONTAKT | REGULAMIN | POLITYKA PRYWATNOŚCI | USTAWIENIA PRYWATNOŚCI
Zobacz: Księgarnia Czeska | Wydawnictwo Książkowe Klimaty | Mapa strony | Lista autorów
KrainaKsiazek.PL - Księgarnia Internetowa
Polityka prywatnosci - link
Krainaksiazek.pl - płatnośc Przelewy24
Przechowalnia Przechowalnia