• Wyszukiwanie zaawansowane
  • Kategorie
  • Kategorie BISAC
  • Książki na zamówienie
  • Promocje
  • Granty
  • Książka na prezent
  • Opinie
  • Pomoc
  • Załóż konto
  • Zaloguj się

Islam and Popular Culture in Indonesia and Malaysia » książka

zaloguj się | załóż konto
Logo Krainaksiazek.pl

koszyk

konto

szukaj
topmenu
Księgarnia internetowa
Szukaj
Książki na zamówienie
Promocje
Granty
Książka na prezent
Moje konto
Pomoc
 
 
Wyszukiwanie zaawansowane
Pusty koszyk
Bezpłatna dostawa dla zamówień powyżej 20 złBezpłatna dostawa dla zamówień powyżej 20 zł

Kategorie główne

• Nauka
 [2949965]
• Literatura piękna
 [1857847]

  więcej...
• Turystyka
 [70818]
• Informatyka
 [151303]
• Komiksy
 [35733]
• Encyklopedie
 [23180]
• Dziecięca
 [617748]
• Hobby
 [139972]
• AudioBooki
 [1650]
• Literatura faktu
 [228361]
• Muzyka CD
 [398]
• Słowniki
 [2862]
• Inne
 [444732]
• Kalendarze
 [1620]
• Podręczniki
 [167233]
• Poradniki
 [482388]
• Religia
 [509867]
• Czasopisma
 [533]
• Sport
 [61361]
• Sztuka
 [243125]
• CD, DVD, Video
 [3451]
• Technologie
 [219309]
• Zdrowie
 [101347]
• Książkowe Klimaty
 [123]
• Zabawki
 [2362]
• Puzzle, gry
 [3791]
• Literatura w języku ukraińskim
 [253]
• Art. papiernicze i szkolne
 [7933]
Kategorie szczegółowe BISAC

Islam and Popular Culture in Indonesia and Malaysia

ISBN-13: 9780415838245 / Angielski / Miękka / 2013 / 280 str.

Andrew N. Weintraub
Islam and Popular Culture in Indonesia and Malaysia Andrew N. Weintraub 9780415838245 Routledge - książkaWidoczna okładka, to zdjęcie poglądowe, a rzeczywista szata graficzna może różnić się od prezentowanej.

Islam and Popular Culture in Indonesia and Malaysia

ISBN-13: 9780415838245 / Angielski / Miękka / 2013 / 280 str.

Andrew N. Weintraub
cena 268,23
(netto: 255,46 VAT:  5%)

Najniższa cena z 30 dni: 261,89
Termin realizacji zamówienia:
ok. 22 dni roboczych
Bez gwarancji dostawy przed świętami

Darmowa dostawa!
inne wydania

Home to approximately one-fifth of the world s Muslim population, Indonesia and Malaysia are often overlooked or misrepresented in media discourses about Islam. Islam is a religion but there is also a popular culture, or popular cultures of Islam that are mass mediated, commercialized, pleasure-filled, humorous, and representative of large segments of society. During the last forty years, popular forms of Islam, targeted largely towards urbanized youth, have played a key role in the Islamisation of Indonesia and Malaysia. This book focuses on these forms and the accompanying practices of production, circulation, marketing, and consumption of Islam. Dispelling the notion that Islam is monolithic, militaristic, and primarily Middle Eastern, the book emphasizes its dynamic, contested, and performative nature in contemporary South East Asia. Written by leading scholars alongside media figures, such as Rhoma Irama and Ishadi SK, the case studies although not focused on theology per se, illuminate how Muslims (and non-Muslims) in Indonesia and Malaysia make sense of their lives within an increasingly pervasive culture of Islamic images, texts, film, songs, and narratives.

Kategorie:
Religia
Kategorie BISAC:
Social Science > Sociology of Religion
Social Science > Ethnic Studies - General
Social Science > Popular Culture
Wydawca:
Routledge
Język:
Angielski
ISBN-13:
9780415838245
Rok wydania:
2013
Ilość stron:
280
Oprawa:
Miękka
Wolumenów:
01
Dodatkowe informacje:
Wydanie ilustrowane

1. Introduction  Part I: Commercial, educational, government, and religious institutions  2. Negotiating Mass Media Interests and Heterogeneous Muslim Audiences in the Contemporary Social-Political Environment of Indonesia  3. Multiple Islams, Multiple Modernities: Art Cinema in between Nationhood and Everyday Islam in Bangladesh and Malaysia  4. Upgraded Piety and Pleasure: The New Middle Class and Islam in Indonesian Popular Culture  Part II: Social processes of media production, circulation, and reception  5. Music, Islam, and the Commercial Media in Contemporary Indonesia  6. The Internet, Cyber-Religion, and Authority: The Case of the Indonesian Liberal Islam Network  7. "Sex Sells, or Does It?" Discourses of Sex and Sexuality in Popular Women’s Magazines in Contemporary Indonesia  Part III: Islamic perspectives on film, music, and literature  8. (Un)framing Muslim Sexuality in Dina Zaman’s I Am Muslim  9. Sexing Islam: Religion and Contemporary Malaysian Cinema 10. Musical Modernity, Islamic Identity, and Arab Aesthetics in Arab-Indonesian Orkes Gambus 11. Music as a Medium for Communication, Unity, Education, and Dakwah  Part IV: Representations, values, and meanings  12. Taking Liberties: Independent Filmmakers Representing the Tudung in Malaysia  13. Holy Matrimony? The Print Politics of Polygamy in Indonesia  14. Pop, Politics, and Piety: Nasyid Boy Band Music in Muslim Southeast Asia

Andrew N. Weintraub is Professor of Music at the University of Pittsburgh, USA. He is the author of Dangdut Stories: A Social and Musical History of Indonesia’s Most Popular Music; Power Plays: Wayang Golek Puppet Theater of West Java and co-editor of Music and Cultural Rights.

Weintraub, Andrew N. Weintraub is associate professor of music at the U... więcej >


Udostępnij

Facebook - konto krainaksiazek.pl



Opinie o Krainaksiazek.pl na Opineo.pl

Partner Mybenefit

Krainaksiazek.pl w programie rzetelna firma Krainaksiaze.pl - płatności przez paypal

Czytaj nas na:

Facebook - krainaksiazek.pl
  • książki na zamówienie
  • granty
  • książka na prezent
  • kontakt
  • pomoc
  • opinie
  • regulamin
  • polityka prywatności

Zobacz:

  • Księgarnia czeska

  • Wydawnictwo Książkowe Klimaty

1997-2025 DolnySlask.com Agencja Internetowa

© 1997-2022 krainaksiazek.pl
     
KONTAKT | REGULAMIN | POLITYKA PRYWATNOŚCI | USTAWIENIA PRYWATNOŚCI
Zobacz: Księgarnia Czeska | Wydawnictwo Książkowe Klimaty | Mapa strony | Lista autorów
KrainaKsiazek.PL - Księgarnia Internetowa
Polityka prywatnosci - link
Krainaksiazek.pl - płatnośc Przelewy24
Przechowalnia Przechowalnia