• Wyszukiwanie zaawansowane
  • Kategorie
  • Kategorie BISAC
  • Książki na zamówienie
  • Promocje
  • Granty
  • Książka na prezent
  • Opinie
  • Pomoc
  • Załóż konto
  • Zaloguj się

Interaction of Media, Cognition, and Learning : An Exploration of How Symbolic Forms Cultivate Mental Skills and Affect Knowledge Acquisition » książka

zaloguj się | załóż konto
Logo Krainaksiazek.pl

koszyk

konto

szukaj
topmenu
Księgarnia internetowa
Szukaj
Książki na zamówienie
Promocje
Granty
Książka na prezent
Moje konto
Pomoc
 
 
Wyszukiwanie zaawansowane
Pusty koszyk
Bezpłatna dostawa dla zamówień powyżej 20 złBezpłatna dostawa dla zamówień powyżej 20 zł

Kategorie główne

• Nauka
 [2950560]
• Literatura piękna
 [1849509]

  więcej...
• Turystyka
 [71097]
• Informatyka
 [151150]
• Komiksy
 [35848]
• Encyklopedie
 [23178]
• Dziecięca
 [617388]
• Hobby
 [139064]
• AudioBooki
 [1657]
• Literatura faktu
 [228597]
• Muzyka CD
 [383]
• Słowniki
 [2855]
• Inne
 [445295]
• Kalendarze
 [1464]
• Podręczniki
 [167547]
• Poradniki
 [480102]
• Religia
 [510749]
• Czasopisma
 [516]
• Sport
 [61293]
• Sztuka
 [243352]
• CD, DVD, Video
 [3414]
• Technologie
 [219456]
• Zdrowie
 [101002]
• Książkowe Klimaty
 [124]
• Zabawki
 [2311]
• Puzzle, gry
 [3459]
• Literatura w języku ukraińskim
 [254]
• Art. papiernicze i szkolne
 [8079]
Kategorie szczegółowe BISAC

Interaction of Media, Cognition, and Learning : An Exploration of How Symbolic Forms Cultivate Mental Skills and Affect Knowledge Acquisition

ISBN-13: 9780805815450 / Angielski / Twarda / 1994 / 312 str.

Gavriel Salomon;Gavriel Salomon
Interaction of Media, Cognition, and Learning : An Exploration of How Symbolic Forms Cultivate Mental Skills and Affect Knowledge Acquisition Gavriel Salomon Gavriel Salomon  9780805815450 Taylor & Francis - książkaWidoczna okładka, to zdjęcie poglądowe, a rzeczywista szata graficzna może różnić się od prezentowanej.

Interaction of Media, Cognition, and Learning : An Exploration of How Symbolic Forms Cultivate Mental Skills and Affect Knowledge Acquisition

ISBN-13: 9780805815450 / Angielski / Twarda / 1994 / 312 str.

Gavriel Salomon;Gavriel Salomon
cena 704,38
(netto: 670,84 VAT:  5%)

Najniższa cena z 30 dni: 654,86
Termin realizacji zamówienia:
ok. 22 dni roboczych
Dostawa w 2026 r.

Darmowa dostawa!
inne wydania

Drawing on research in semiotics, cognition and cognitive development, psycholinguistics and mass communication, this book advances an empirically-based theory relating media's most basic mode of presentation - their symbol systems - to common thought processes and to learning.

The educational use of television, film, and related media has increased significantly in recent years, but our fundamental understanding of how media communicate information and which instructional purposes they best serve has grown very little. In this book, the author advances an empirically based theory relating media's most basic mode of presentation -- their symbol systems -- to common thought processes and to learning. Drawing on research in semiotics, cognition and cognitive development, psycholinguistics, and mass communication, the author offers a number of propositions concerning the particular kinds of mental processes required by, and the specific mental skills enhanced by, different symbol systems. He then describes a series of controlled experiments and field and cross-cultural studies designed to test these propositions. Based primarily on the symbol system elements of television and film, these studies illustrate under what circumstances and with what types of learners certain kinds of learning and mental skill development occur. These findings are incorporated into a general scheme of reciprocal interactions among symbol systems, learners' cognitions, and their mental activities; and the implications of these relationships for the design and use of instructional materials are explored.

Kategorie:
Nauka, Pedagogika i oświata
Kategorie BISAC:
Psychology > Cognitive Psychology & Cognition
Wydawca:
Taylor & Francis
Język:
Angielski
ISBN-13:
9780805815450
Rok wydania:
1994
Ilość stron:
312
Waga:
0.51 kg
Wymiary:
22.86 x 15.54 x 1.98
Oprawa:
Twarda
Wolumenów:
01

"...a very apt blend of the concerns of the theorist, the empirical reseacher, and the classroom practitioner. It is informed by theory; it presents important experimental evidence; it is filled with implications for pedagogy. Clearly it has emerged from the hand of someone directly acquainted with the relevant issues, indeed someone who has himself toiled in the library, in the laboratory, and on the firing line."
—Howard Gardner
Harvard University, from the Foreword

Contents: R.E. Snow, Foreword. H. Gardner, Foreword. Preface. The Author. Reexamining Educational Research and Conceptions of Media. Characteristics of Symbol Systems. Relationships of Symbol Systems to Cognition. Differential Uses of Mental Skills for Learning. Cultivation of Mental Skills through Symbolic Forms. Impact of Films Designed to Cultivate Mental Skills. Effects of "Sesame Street" on Television-Naive Children. Cross-Cultural Cognitive Effects of Television Exposure. Interaction of Media, Cognition, and Learning: Summary and Reflections.

Gavriel Salomon



Udostępnij

Facebook - konto krainaksiazek.pl



Opinie o Krainaksiazek.pl na Opineo.pl

Partner Mybenefit

Krainaksiazek.pl w programie rzetelna firma Krainaksiaze.pl - płatności przez paypal

Czytaj nas na:

Facebook - krainaksiazek.pl
  • książki na zamówienie
  • granty
  • książka na prezent
  • kontakt
  • pomoc
  • opinie
  • regulamin
  • polityka prywatności

Zobacz:

  • Księgarnia czeska

  • Wydawnictwo Książkowe Klimaty

1997-2025 DolnySlask.com Agencja Internetowa

© 1997-2022 krainaksiazek.pl
     
KONTAKT | REGULAMIN | POLITYKA PRYWATNOŚCI | USTAWIENIA PRYWATNOŚCI
Zobacz: Księgarnia Czeska | Wydawnictwo Książkowe Klimaty | Mapa strony | Lista autorów
KrainaKsiazek.PL - Księgarnia Internetowa
Polityka prywatnosci - link
Krainaksiazek.pl - płatnośc Przelewy24
Przechowalnia Przechowalnia