• Wyszukiwanie zaawansowane
  • Kategorie
  • Kategorie BISAC
  • Książki na zamówienie
  • Promocje
  • Granty
  • Książka na prezent
  • Opinie
  • Pomoc
  • Załóż konto
  • Zaloguj się

Intellectual Advancement Through Disciplinarity : Verticality and Horizontality in Curriculum Studies » książka

zaloguj się | załóż konto
Logo Krainaksiazek.pl

koszyk

konto

szukaj
topmenu
Księgarnia internetowa
Szukaj
Książki na zamówienie
Promocje
Granty
Książka na prezent
Moje konto
Pomoc
 
 
Wyszukiwanie zaawansowane
Pusty koszyk
Bezpłatna dostawa dla zamówień powyżej 20 złBezpłatna dostawa dla zamówień powyżej 20 zł

Kategorie główne

• Nauka
 [2952079]
• Literatura piękna
 [1850969]

  więcej...
• Turystyka
 [71058]
• Informatyka
 [151066]
• Komiksy
 [35579]
• Encyklopedie
 [23181]
• Dziecięca
 [620496]
• Hobby
 [139036]
• AudioBooki
 [1646]
• Literatura faktu
 [228729]
• Muzyka CD
 [379]
• Słowniki
 [2932]
• Inne
 [445708]
• Kalendarze
 [1409]
• Podręczniki
 [164793]
• Poradniki
 [480107]
• Religia
 [510956]
• Czasopisma
 [511]
• Sport
 [61267]
• Sztuka
 [243299]
• CD, DVD, Video
 [3411]
• Technologie
 [219640]
• Zdrowie
 [100984]
• Książkowe Klimaty
 [124]
• Zabawki
 [2281]
• Puzzle, gry
 [3363]
• Literatura w języku ukraińskim
 [258]
• Art. papiernicze i szkolne
 [8020]
Kategorie szczegółowe BISAC

Intellectual Advancement Through Disciplinarity : Verticality and Horizontality in Curriculum Studies

ISBN-13: 9789087902360 / Angielski / Miękka / 2007 / 264 str.

Wiliam F. Pinar
Intellectual Advancement Through Disciplinarity : Verticality and Horizontality in Curriculum Studies Wiliam F. Pinar 9789087902360 Sense Publishers - książkaWidoczna okładka, to zdjęcie poglądowe, a rzeczywista szata graficzna może różnić się od prezentowanej.

Intellectual Advancement Through Disciplinarity : Verticality and Horizontality in Curriculum Studies

ISBN-13: 9789087902360 / Angielski / Miękka / 2007 / 264 str.

Wiliam F. Pinar
cena 186,97
(netto: 178,07 VAT:  5%)

Najniższa cena z 30 dni: 179,73
Termin realizacji zamówienia:
ok. 30 dni roboczych
Dostawa w 2026 r.

Darmowa dostawa!

Skepticism toward disciplinarity, William F. Pinar points out, is etched deeply in the U.S. field, drawn by progressive educations efforts to reconfigure the school curriculum as child-centered and/or as focused on social reconstruction. Skepticism toward disciplinarity had also been affirmed by Bobbitt and Charters positioning of adult activity as the organizer of the school curriculum. Add to these historical dispositions the contemporary legitimation crisis of the academic disciplines and the rage for interdisciplinary, trans-disciplinary, post-disciplinary - anything but disciplinary - research and curriculum becomes intelligible. The intellectual labor of understanding constitutes the discipline of disciplinarity. Through the discipline of disciplinarity one contributes to the fields intellectual advancement and to ones own. Appreciating the centrality of disciplinarity to intellectual advancement requires us, Pinar argues, to replace Schwabs syntactical and substantive structures of the disciplines. Focused on methodology and the concepts research methodology generates, Schwabs schema was more appropriate to the natural and social-behavioral sciences than it is to the humanities and the arts. Pinar replaces these with two structures more appropriate to a discipline associated with the humanities and the arts and focused on the education of the public: horizontality and verticality. Explicating Spivaks notion of "planetarity" to specify the structures of subjectivity these structures of disciplinarity invite, Pinar illustrates these concepts through introductions to the scholarship of Ted Aoki, Tom Barone, Mary Aswell Doll, Maxine Greene, James Henderson, Dwayne Huebner, Rita Irwin, David Jardine, Kathleen Kesson, James B. Macdonald, Janet Miller, Marla Morris, Alice Pitt, William Reynolds, John Weaver, among others. Of significance to all specializations in the broad and fragmented academic field of education, Intellectual Advancement through Disciplinarity provides the intellectual tools by means of which education scholars worldwide can participate in the complicated conversation that is internationalization in order to contribute to the intellectual sophistication of their nationally distinctive fields.William F. Pinar teaches curriculum theory at the University of British Columbia, where he holds a Canada Research Chair and directs the Centre for the Study of the Internationalization of Curriculum Studies.

Kategorie:
Nauka, Pedagogika i oświata
Kategorie BISAC:
Education > Curricula
Technology & Engineering > Hydraulics
Wydawca:
Sense Publishers
Język:
Angielski
ISBN-13:
9789087902360
Rok wydania:
2007
Ilość stron:
264
Waga:
0.37 kg
Wymiary:
23.39 x 15.6 x 1.4
Oprawa:
Miękka
Wolumenów:
01


Udostępnij

Facebook - konto krainaksiazek.pl



Opinie o Krainaksiazek.pl na Opineo.pl

Partner Mybenefit

Krainaksiazek.pl w programie rzetelna firma Krainaksiaze.pl - płatności przez paypal

Czytaj nas na:

Facebook - krainaksiazek.pl
  • książki na zamówienie
  • granty
  • książka na prezent
  • kontakt
  • pomoc
  • opinie
  • regulamin
  • polityka prywatności

Zobacz:

  • Księgarnia czeska

  • Wydawnictwo Książkowe Klimaty

1997-2025 DolnySlask.com Agencja Internetowa

© 1997-2022 krainaksiazek.pl
     
KONTAKT | REGULAMIN | POLITYKA PRYWATNOŚCI | USTAWIENIA PRYWATNOŚCI
Zobacz: Księgarnia Czeska | Wydawnictwo Książkowe Klimaty | Mapa strony | Lista autorów
KrainaKsiazek.PL - Księgarnia Internetowa
Polityka prywatnosci - link
Krainaksiazek.pl - płatnośc Przelewy24
Przechowalnia Przechowalnia