ISBN-13: 9788385679998 / Polski / broszurowa / 2015 / 63 str.
Niniejsza książka stanowiąca skondensowany skrypt 14 wykładów, obejmujący zagadnienia instrumentoznawstwa (cz. I, wykłady 1-7) oraz instrumentacji (cz. II, wykłady 8-14) przeznaczona jest w pierwszym rzędzie dla studentów uczelni muzycznych kształcących się na kierunku Jazz i muzyka estradowa, lecz również kierowana jest do adeptów sztuki muzycznej, chcących zgłębić swą wiedzę w zakresie budowy, możliwości wykonawczych oraz charakterystyki brzmienia instrumentów akustycznych solowych oraz wchodzących w skład orkiestry symfonicznej, kameralnej, big-bandu czy różnego rodzaju zespołów kameralnych klasycznych i jazzowych. W publikacji poruszone są też zagadnienia dotyczące budowy, możliwości wykonawczych i charakterystyki brzmienia aparatu głosowego jako instrumentu wykorzystywanego w śpiewie solowym i zespołowym. Zakres poruszanej problematyki instrumentacyjnej obejmuje, w skondensowanej formie, fundamentalne zasady klasycznej orkiestracji na wybrane zespoły kameralne i orkiestrowe. Szerzej odniesiono się do podstawowych sposobów aranżacji na małe zespoły jazzowe typu combo oraz duży zespół jazzowy czyli big-band. Niniejszy podręcznik będzie z pewnością pomocny w zrozumieniu specyfiki każdego instrumentu muzycznego oraz zasad obowiązujących adepta sztuki instrumentacji podczas pracy nad orkiestracją, aranżacją czy też w procesie komponowania.
Niniejsza książka stanowiąca skondensowany skrypt 14 wykładów, obejmujący zagadnienia instrumentoznawstwa (cz. I, wykłady 1-7) oraz instrumentacji (cz. II, wykłady 8-14) przeznaczona jest w pierwszym rzędzie dla studentów uczelni muzycznych kształcących się na kierunku Jazz i muzyka estradowa, lecz również kierowana jest do adeptów sztuki muzycznej, chcących zgłębić swą wiedzę w zakresie budowy, możliwości wykonawczych oraz charakterystyki brzmienia instrumentów akustycznych solowych oraz wchodzących w skład orkiestry symfonicznej, kameralnej, big-bandu czy różnego rodzaju zespołów kameralnych klasycznych i jazzowych. W publikacji poruszone są też zagadnienia dotyczące budowy, możliwości wykonawczych i charakterystyki brzmienia aparatu głosowego jako instrumentu wykorzystywanego w śpiewie solowym i zespołowym. Zakres poruszanej problematyki instrumentacyjnej obejmuje, w skondensowanej formie, fundamentalne zasady klasycznej orkiestracji na wybrane zespoły kameralne i orkiestrowe. Szerzej odniesiono się do podstawowych sposobów aranżacji na małe zespoły jazzowe typu combo oraz duży zespół jazzowy czyli big-band. Niniejszy podręcznik będzie z pewnością pomocny w zrozumieniu specyfiki każdego instrumentu muzycznego oraz zasad obowiązujących adepta sztuki instrumentacji podczas pracy nad orkiestracją, aranżacją czy też w procesie komponowania.