ISBN-13: 9788302181436 / Polski / Miękka / 2019 / 136 str.
Podejście problemowe wykorzystywane w podręczniku to sprawdzone rozwiązanie zgodne z podstawą programową. Podręcznik jest podzielony na 4 rozdziały: Lekcje z aplikacjami, Lekcje w sieci, Lekcje z liczbami, Lekcje z algorytmami. Po każdym rozdziale znajduje się podsumowanie najważniejszych informacji. Publikacja łagodnie wprowadza w świat programowania, jest w pełni dostosowana zarówno do możliwości percepcyjnych ucznia, jak i do potrzeb nauczyciela.Informatyka inspiruje dzieci do samodzielnej pracy i pomaga im zdobyć kompetencje niezbędne w skomputeryzowanym świecie. Dzięki podejściu problemowemu uczniowie krzyżowo ćwiczą umiejętności wymagane w podstawie programowej. W podręczniku nauka programowania jest oparta na języku Scratch – barwnym programie wizualnym dostosowanym do wieku uczniów. To sprawdzone rozwiązanie, które doceniło już wielu nauczycieli. Tematy informatyczne poruszane podczas lekcji łączą się z innymi przedmiotami.Uczeń w klasie szóstej pracuje: z edytorem tekstu (m.in. tworzy krzyżówkę z tabeli); z arkuszem kalkulacyjnym (m.in. sortuje i filtruje dane, kopiuje formuły); z programem prezentacyjnym (tworzy multimedialną prezentację, pracuje w chmurze nad wspólną prezentacją); w sieci (korzysta z Tłumacza Google, Akademii Khana, wyszukuje informacje w internecie); ze Scratchem (m.in. projektuje grę, znajduje największą lub najmniejszą wartość).Autorzy – doświadczeni metodycy – proponują pracę metodą problemową, na co obecna podstawa programowa stawia szczególny nacisk.Struktura lekcji jest uporządkowana i przedstawia się następująco: Na początku każdej z 30 lekcji stawiany jest ciekawy problem. W trakcie lekcji uczeń poznaje sposób jego rozwiązania. Po każdej lekcji znajdują się zadania do samodzielnego wykonania.Lekcje zawierają też listę zdobywanych umiejętności, wskazówki i rady ułatwiające zapamiętanie ważnych zasad, listę pojęć komputerowych do tworzonego przez uczniów słownika.