• Wyszukiwanie zaawansowane
  • Kategorie
  • Kategorie BISAC
  • Książki na zamówienie
  • Promocje
  • Granty
  • Książka na prezent
  • Opinie
  • Pomoc
  • Załóż konto
  • Zaloguj się

Information and News Literacy Pedagogy: A Learner-Centered Lifespan Approach » książka

zaloguj się | załóż konto
Logo Krainaksiazek.pl

koszyk

konto

szukaj
topmenu
Księgarnia internetowa
Szukaj
Książki na zamówienie
Promocje
Granty
Książka na prezent
Moje konto
Pomoc
 
 
Wyszukiwanie zaawansowane
Pusty koszyk
Bezpłatna dostawa dla zamówień powyżej 20 złBezpłatna dostawa dla zamówień powyżej 20 zł

Kategorie główne

• Nauka
 [2946912]
• Literatura piękna
 [1852311]

  więcej...
• Turystyka
 [71421]
• Informatyka
 [150889]
• Komiksy
 [35717]
• Encyklopedie
 [23177]
• Dziecięca
 [617324]
• Hobby
 [138808]
• AudioBooki
 [1671]
• Literatura faktu
 [228371]
• Muzyka CD
 [400]
• Słowniki
 [2841]
• Inne
 [445428]
• Kalendarze
 [1545]
• Podręczniki
 [166819]
• Poradniki
 [480180]
• Religia
 [510412]
• Czasopisma
 [525]
• Sport
 [61271]
• Sztuka
 [242929]
• CD, DVD, Video
 [3371]
• Technologie
 [219258]
• Zdrowie
 [100961]
• Książkowe Klimaty
 [124]
• Zabawki
 [2341]
• Puzzle, gry
 [3766]
• Literatura w języku ukraińskim
 [255]
• Art. papiernicze i szkolne
 [7810]
Kategorie szczegółowe BISAC

Information and News Literacy Pedagogy: A Learner-Centered Lifespan Approach

ISBN-13: 9781433196768 / Angielski / Miękka / 2023

Thomas Socha; James H. Wittebols
Information and News Literacy Pedagogy: A Learner-Centered Lifespan Approach Thomas Socha James H. Wittebols 9781433196768 Peter Lang Inc., International Academic Publi - książkaWidoczna okładka, to zdjęcie poglądowe, a rzeczywista szata graficzna może różnić się od prezentowanej.

Information and News Literacy Pedagogy: A Learner-Centered Lifespan Approach

ISBN-13: 9781433196768 / Angielski / Miękka / 2023

Thomas Socha; James H. Wittebols
cena 187,87
(netto: 178,92 VAT:  5%)

Najniższa cena z 30 dni: 186,42
Termin realizacji zamówienia:
ok. 10-14 dni roboczych
Bez gwarancji dostawy przed świętami

Darmowa dostawa!
inne wydania

Living in a post-truth world during an era of information wars, making sense of events is increasingly challenging for everyone. The fact that today’s politics has found many retreating to ideologically “safe” spaces online where their world view is not contested makes the need for news and information literacy more significant. A contemporary world where disinformation and propaganda lead to a distrust of news sources calls for a new way to approach information and news literacy. Digital technology has seemingly made information and news easier to access, but it has also made sorting quality from nonsense a challenge. This book presents a different approach to news and information literacy which uses a flipped classroom method to create a student-centered learning experience. The course is guided by the educational philosophy of Paulo Freire and draws on theory and research from psychology, education and news and information literacy. The course begins with an exercise which reveals the role confirmation bias plays in how students judge the adequacy of news and information they retrieve through online search. The course engenders greater confidence in mastering the pitfalls of the Internet as students emerge empowered with self-knowledge as well as a better understanding of the Internet. The book is relevant for news, information and media literacy teachers, especially at the secondary and collegiate levels, curriculum specialists, continuing and adult education specialists and anyone who wants to better understand how we process news and information in the digital age.

Kategorie:
Nauka
Kategorie BISAC:
Social Science > Media Studies
Art > Business Aspects
Language Arts & Disciplines > Communication Studies
Wydawca:
Peter Lang Inc., International Academic Publi
Seria wydawnicza:
Lifespan Communication
Język:
Angielski
ISBN-13:
9781433196768
Rok wydania:
2023
Dostępne języki:
Numer serii:
000784268
Oprawa:
Miękka
Dodatkowe informacje:
Bibliografia

Acknowledgments - List of Abbreviations - Introduction: News and Information Literacy for a "Post-Truth" World - A Different Approach to News and Information Literacy - Flipping the Classroom to Empower Students - Student Centered: Recognizing Confirmation Bias and Its Role in Curiosity - Website Analysis for Critical Information Literacy - News Literacy After the Print Era - News and Information Literacy and the Information Wars - Index.

James H. Wittebols is Professor of Political Science at the University of Windsor. He is a sociologist who taught media literacy for 17 years at Niagara University before developing the critical news and information literacy course on which this course is based at Windsor.



Udostępnij

Facebook - konto krainaksiazek.pl



Opinie o Krainaksiazek.pl na Opineo.pl

Partner Mybenefit

Krainaksiazek.pl w programie rzetelna firma Krainaksiaze.pl - płatności przez paypal

Czytaj nas na:

Facebook - krainaksiazek.pl
  • książki na zamówienie
  • granty
  • książka na prezent
  • kontakt
  • pomoc
  • opinie
  • regulamin
  • polityka prywatności

Zobacz:

  • Księgarnia czeska

  • Wydawnictwo Książkowe Klimaty

1997-2025 DolnySlask.com Agencja Internetowa

© 1997-2022 krainaksiazek.pl
     
KONTAKT | REGULAMIN | POLITYKA PRYWATNOŚCI | USTAWIENIA PRYWATNOŚCI
Zobacz: Księgarnia Czeska | Wydawnictwo Książkowe Klimaty | Mapa strony | Lista autorów
KrainaKsiazek.PL - Księgarnia Internetowa
Polityka prywatnosci - link
Krainaksiazek.pl - płatnośc Przelewy24
Przechowalnia Przechowalnia