• Wyszukiwanie zaawansowane
  • Kategorie
  • Kategorie BISAC
  • Książki na zamówienie
  • Promocje
  • Granty
  • Książka na prezent
  • Opinie
  • Pomoc
  • Załóż konto
  • Zaloguj się

Indian-Made: Navajo Culture in the Marketplace, 1868-1940 » książka

zaloguj się | załóż konto
Logo Krainaksiazek.pl

koszyk

konto

szukaj
topmenu
Księgarnia internetowa
Szukaj
Książki na zamówienie
Promocje
Granty
Książka na prezent
Moje konto
Pomoc
 
 
Wyszukiwanie zaawansowane
Pusty koszyk
Bezpłatna dostawa dla zamówień powyżej 20 złBezpłatna dostawa dla zamówień powyżej 20 zł

Kategorie główne

• Nauka
 [2950560]
• Literatura piękna
 [1849509]

  więcej...
• Turystyka
 [71097]
• Informatyka
 [151150]
• Komiksy
 [35848]
• Encyklopedie
 [23178]
• Dziecięca
 [617388]
• Hobby
 [139064]
• AudioBooki
 [1657]
• Literatura faktu
 [228597]
• Muzyka CD
 [383]
• Słowniki
 [2855]
• Inne
 [445295]
• Kalendarze
 [1464]
• Podręczniki
 [167547]
• Poradniki
 [480102]
• Religia
 [510749]
• Czasopisma
 [516]
• Sport
 [61293]
• Sztuka
 [243352]
• CD, DVD, Video
 [3414]
• Technologie
 [219456]
• Zdrowie
 [101002]
• Książkowe Klimaty
 [124]
• Zabawki
 [2311]
• Puzzle, gry
 [3459]
• Literatura w języku ukraińskim
 [254]
• Art. papiernicze i szkolne
 [8079]
Kategorie szczegółowe BISAC

Indian-Made: Navajo Culture in the Marketplace, 1868-1940

ISBN-13: 9780700618903 / Angielski / Miękka / 2008 / 304 str.

Erika Bsumek
Indian-Made: Navajo Culture in the Marketplace, 1868-1940 Bsumek, Erika 9780700618903 University Press of Kansas - książkaWidoczna okładka, to zdjęcie poglądowe, a rzeczywista szata graficzna może różnić się od prezentowanej.

Indian-Made: Navajo Culture in the Marketplace, 1868-1940

ISBN-13: 9780700618903 / Angielski / Miękka / 2008 / 304 str.

Erika Bsumek
cena 135,41
(netto: 128,96 VAT:  5%)

Najniższa cena z 30 dni: 130,84
Termin realizacji zamówienia:
ok. 30 dni roboczych
Dostawa w 2026 r.

Darmowa dostawa!
inne wydania

In works of silver and wool, the Navajos have established a unique brand of American craft. And when their artisans were integrated into the American economy during the late nineteenth century, they became part of a complex cultural and economic framework in which their handmade crafts conveyed meanings beyond simple adornment.

As Anglo tourists discovered these crafts, the Navajo weavings and jewelry gained appeal from the romanticized notion that their producers were part of a primitive group whose traditions were destined to vanish. Erika Bsumek now explores the complex links between Indian identity and the emergence of tourism in the Southwest to reveal how production, distribution, and consumption became interdependent concepts shaped by the forces of consumerism, race relations, and federal policy.

Bsumek unravels the layers of meaning that surround the branding of "Indian made." When Navajo artisans produced their goods, collaborating traders, tourist industry personnel, and even ethnologists created a vision of Navajo culture that had little to do with Navajos themselves. And as Anglos consumed Navajo crafts, they also consumed the romantic notion of Navajos as "primitives" perpetuated by the marketplace. These processes of production and consumption reinforced each other, creating a symbiotic relationship and influencing both mutual Anglo-Navajo perceptions and the ways in which Navajos participated in the modern marketplace.

Examining varied sites of production-artisans' workshops, museums, trading posts, Bsumek shows how the market economy perpetuated "Navaho" stereotypes and cultural assumptions. She takes readers into the hogans where men worked silver and women wove rugs and into the outlets where middlemen dictated what buyers wanted and where Navajos influenced inventory. Exploring this process over seven decades, she describes how artisans' increasing use of modern tools created controversy about authenticity and how the meaning of the "Indian made" label was even challenged in court.

Ultimately, Bsumek shows that the sale of Indian-made goods cannot be explained solely through supply and demand. It must also reckon with the multiple images and narratives that grew up around the goods themselves, integrating consumer culture, tourism, and history to open new perspectives on our understanding of American Indian material culture.

Kategorie:
Nauka, Kultura. Etnografia
Kategorie BISAC:
Social Science > Ethnic Studies - American - Native American Studies
History > Indigenous Peoples of the Americas
Art > Indigenous Art of the Americas
Wydawca:
University Press of Kansas
Seria wydawnicza:
Culture America (Hardcover)
Język:
Angielski
ISBN-13:
9780700618903
Rok wydania:
2008
Numer serii:
000140464
Ilość stron:
304
Waga:
0.45 kg
Wymiary:
22.86 x 15.24 x 1.75
Oprawa:
Miękka
Wolumenów:
01
Dodatkowe informacje:
Bibliografia
Wydanie ilustrowane


Udostępnij

Facebook - konto krainaksiazek.pl



Opinie o Krainaksiazek.pl na Opineo.pl

Partner Mybenefit

Krainaksiazek.pl w programie rzetelna firma Krainaksiaze.pl - płatności przez paypal

Czytaj nas na:

Facebook - krainaksiazek.pl
  • książki na zamówienie
  • granty
  • książka na prezent
  • kontakt
  • pomoc
  • opinie
  • regulamin
  • polityka prywatności

Zobacz:

  • Księgarnia czeska

  • Wydawnictwo Książkowe Klimaty

1997-2025 DolnySlask.com Agencja Internetowa

© 1997-2022 krainaksiazek.pl
     
KONTAKT | REGULAMIN | POLITYKA PRYWATNOŚCI | USTAWIENIA PRYWATNOŚCI
Zobacz: Księgarnia Czeska | Wydawnictwo Książkowe Klimaty | Mapa strony | Lista autorów
KrainaKsiazek.PL - Księgarnia Internetowa
Polityka prywatnosci - link
Krainaksiazek.pl - płatnośc Przelewy24
Przechowalnia Przechowalnia