ISBN-13: 9788367392341 / Polski / teczka / 2022 / 40 str.
Ikonki na polski. Lektury dla liceum i technikum to 40 kart z ikonkami i rysunkami do lektur obowiązkowych oraz dodatkowych. Zawierają schematyczne rysunki oraz rysowane symbole charakterystyczne dla danego tekstu literackiego. Karty uczą kojarzenia obrazu z tekstem. Na ich podstawie można odtworzyć kolejność wydarzeń czy losy postaci, a także powtórzyć zagadnienia problemowe związane z daną lekturą. Ikonki na polski można wykorzystać: do sprawdzania znajomości treści lektury, do powtarzania lektur przed sprawdzianem czy egzaminem maturalnym, jako wstęp do cyklu lekcji o lekturze, jako przerywnik na lekcji, formę zabawy, na lekcji zastępczej lub na zajęciach dodatkowych, do pracy z uczniem z dysfunkcjami, w edukacji domowej. Jak pracować z kartami? Uczniowie mogą pracować z pojedynczymi kartami, zarówno samodzielnie, jak i w parach czy w grupach, odgadując znaczenia poszczególnych obrazków z zakresu danej lektury. Ciekawym pomysłem może być praca z kilkoma kartami. Wystarczy powycinać ikonki, które się na nich znajdują i pomieszać je, by stworzyć ciekawą lekcję. Uczniowie mogą losować ikonki i odgadywać, o jaką lekturę i postać chodzi. Ikonki mogą być inspiracją do tworzenia własnych notatek wizualnych, można je przerysować do zeszytu, pokolorować czy też opatrzyć dodatkowymi podpisami.
Ikonki na polski. Lektury dla liceum i technikum to 40 kart z ikonkami i rysunkami do lektur obowiązkowych oraz dodatkowych. Zawierają schematyczne rysunki oraz rysowane symbole charakterystyczne dla danego tekstu literackiego. Karty uczą kojarzenia obrazu z tekstem. Na ich podstawie można odtworzyć kolejność wydarzeń czy losy postaci, a także powtórzyć zagadnienia problemowe związane z daną lekturą. Ikonki na polski można wykorzystać: do sprawdzania znajomości treści lektury, do powtarzania lektur przed sprawdzianem czy egzaminem maturalnym, jako wstęp do cyklu lekcji o lekturze, jako przerywnik na lekcji, formę zabawy, na lekcji zastępczej lub na zajęciach dodatkowych, do pracy z uczniem z dysfunkcjami, w edukacji domowej. Jak pracować z kartami? Uczniowie mogą pracować z pojedynczymi kartami, zarówno samodzielnie, jak i w parach czy w grupach, odgadując znaczenia poszczególnych obrazków z zakresu danej lektury. Ciekawym pomysłem może być praca z kilkoma kartami. Wystarczy powycinać ikonki, które się na nich znajdują i pomieszać je, by stworzyć ciekawą lekcję. Uczniowie mogą losować ikonki i odgadywać, o jaką lekturę i postać chodzi. Ikonki mogą być inspiracją do tworzenia własnych notatek wizualnych, można je przerysować do zeszytu, pokolorować czy też opatrzyć dodatkowymi podpisami.