• Wyszukiwanie zaawansowane
  • Kategorie
  • Kategorie BISAC
  • Książki na zamówienie
  • Promocje
  • Granty
  • Książka na prezent
  • Opinie
  • Pomoc
  • Załóż konto
  • Zaloguj się

Ideology and Modern Culture : Critical Social Theory in the Era of Mass Communication » książka

zaloguj się | załóż konto
Logo Krainaksiazek.pl

koszyk

konto

szukaj
topmenu
Księgarnia internetowa
Szukaj
Książki na zamówienie
Promocje
Granty
Książka na prezent
Moje konto
Pomoc
 
 
Wyszukiwanie zaawansowane
Pusty koszyk
Bezpłatna dostawa dla zamówień powyżej 20 złBezpłatna dostawa dla zamówień powyżej 20 zł

Kategorie główne

• Nauka
 [2950560]
• Literatura piękna
 [1849509]

  więcej...
• Turystyka
 [71097]
• Informatyka
 [151150]
• Komiksy
 [35848]
• Encyklopedie
 [23178]
• Dziecięca
 [617388]
• Hobby
 [139064]
• AudioBooki
 [1657]
• Literatura faktu
 [228597]
• Muzyka CD
 [383]
• Słowniki
 [2855]
• Inne
 [445295]
• Kalendarze
 [1464]
• Podręczniki
 [167547]
• Poradniki
 [480102]
• Religia
 [510749]
• Czasopisma
 [516]
• Sport
 [61293]
• Sztuka
 [243352]
• CD, DVD, Video
 [3414]
• Technologie
 [219456]
• Zdrowie
 [101002]
• Książkowe Klimaty
 [124]
• Zabawki
 [2311]
• Puzzle, gry
 [3459]
• Literatura w języku ukraińskim
 [254]
• Art. papiernicze i szkolne
 [8079]
Kategorie szczegółowe BISAC

Ideology and Modern Culture : Critical Social Theory in the Era of Mass Communication

ISBN-13: 9780745600826 / Angielski / Miękka / 1990 / 376 str.

John Thompson
Ideology and Modern Culture : Critical Social Theory in the Era of Mass Communication John Thompson 9780745600826 Polity Press - książkaWidoczna okładka, to zdjęcie poglądowe, a rzeczywista szata graficzna może różnić się od prezentowanej.

Ideology and Modern Culture : Critical Social Theory in the Era of Mass Communication

ISBN-13: 9780745600826 / Angielski / Miękka / 1990 / 376 str.

John Thompson
cena 127,26
(netto: 121,20 VAT:  5%)

Najniższa cena z 30 dni: 127,00
Termin realizacji zamówienia:
ok. 30 dni roboczych
Dostawa w 2026 r.

Darmowa dostawa!
inne wydania

In this major new work, Thompson develops an original account of ideology and relates it to the analysis of culture and mass communication in modern Societies.

Thompson offers a concise and critical appraisal of major contributions to the theory of ideology, from Marx and Mannheim, to Horkheimer, Adorno and Habermas. He argues that these thinkers - and social and political theorists more generally - have failed to deal adequately with the nature of mass communication and its role in the modern world. In order to overcome this deficiency, Thompson undertakes a wide-ranging analysis of the development of mass communication, outlining a distinctive social theory of the mass media and their impact.

Kategorie:
Nauka, Socjologia i społeczeństwo
Kategorie BISAC:
Social Science > Socjologia
Wydawca:
Polity Press
Język:
Angielski
ISBN-13:
9780745600826
Rok wydania:
1990
Ilość stron:
376
Waga:
0.54 kg
Wymiary:
23.0 x 15.6 x 2.0
Oprawa:
Miękka

′Thompson′s work is a tour de force full of provocative ideas, sharp analysis, and constructive social theorizing.′ American Journal of Sociology

′It is impossible in a few sentences to do justice to the enormous theoretical richness and sustained power of argument of Thompson′s analysis. This is a path–breaking work which will undoubtedly become one of the fundamental texts in the theory of ideology... It is difficult to imagine that this book will not enjoy the success which it so richly deserves.′ William Outhwaite, University of Sussex

′Thompson′s book is set to become a definitive text on ideology and mass communication for the 1990s.′ Political Studies

′There is so much to admire in Thompson′s book.′ The Times Literary Supplement

′An excellent example of the genre. Wide–ranging and clearly written, critical yet rarely contentious, it is primarily a textbook which moves beyond the material it expounds by situating it within the parameters of a wider enquiry ... a measured and competent performance.′ The Times Higher Education Supplement

Preface.

Introduction.

1. The Concept of Ideology.

2. Ideology in Modern Societies.

3. The Concept of Culture.

4. Cultural Transmission and Mass Communication.

5. Towards a Social Theory of Mass Communication.

6. The Methodology of Interpretation.

Notes.

Index.

His previous books include Critical Hermeneutics: A Study in the Thought of Paul Ricoeur and Jurgen Habermas (1981) and Studies in the Theory of Ideology (Polity, 1984).

In this major new work, Thompson develops an original account of ideology and relates it to the analysis of culture and mass communication in modern Societies.

Thompson offers a concise and critical appraisal of major contributions to the theory of ideology, from Marx and Mannheim, to Horkheimer, Adorno and Habermas. He argues that these thinkers – and social and political theorists more generally – have failed to deal adequately with the nature of mass communication and its role in the modern world. In order to overcome this deficiency, Thompson undertakes a wide–ranging analysis of the development of mass communication, outlining a distinctive social theory of the mass media and their impact.

Thompson, John Brenda Niall is a former Associate Professor of En... więcej >


Udostępnij

Facebook - konto krainaksiazek.pl



Opinie o Krainaksiazek.pl na Opineo.pl

Partner Mybenefit

Krainaksiazek.pl w programie rzetelna firma Krainaksiaze.pl - płatności przez paypal

Czytaj nas na:

Facebook - krainaksiazek.pl
  • książki na zamówienie
  • granty
  • książka na prezent
  • kontakt
  • pomoc
  • opinie
  • regulamin
  • polityka prywatności

Zobacz:

  • Księgarnia czeska

  • Wydawnictwo Książkowe Klimaty

1997-2025 DolnySlask.com Agencja Internetowa

© 1997-2022 krainaksiazek.pl
     
KONTAKT | REGULAMIN | POLITYKA PRYWATNOŚCI | USTAWIENIA PRYWATNOŚCI
Zobacz: Księgarnia Czeska | Wydawnictwo Książkowe Klimaty | Mapa strony | Lista autorów
KrainaKsiazek.PL - Księgarnia Internetowa
Polityka prywatnosci - link
Krainaksiazek.pl - płatnośc Przelewy24
Przechowalnia Przechowalnia