• Wyszukiwanie zaawansowane
  • Kategorie
  • Kategorie BISAC
  • Książki na zamówienie
  • Promocje
  • Granty
  • Książka na prezent
  • Opinie
  • Pomoc
  • Załóż konto
  • Zaloguj się

Human Resource Management in the Hotel Industry: Strategy, Innovation and Performance » książka

zaloguj się | załóż konto
Logo Krainaksiazek.pl

koszyk

konto

szukaj
topmenu
Księgarnia internetowa
Szukaj
Książki na zamówienie
Promocje
Granty
Książka na prezent
Moje konto
Pomoc
 
 
Wyszukiwanie zaawansowane
Pusty koszyk
Bezpłatna dostawa dla zamówień powyżej 20 złBezpłatna dostawa dla zamówień powyżej 20 zł

Kategorie główne

• Nauka
 [2946912]
• Literatura piękna
 [1852311]

  więcej...
• Turystyka
 [71421]
• Informatyka
 [150889]
• Komiksy
 [35717]
• Encyklopedie
 [23177]
• Dziecięca
 [617324]
• Hobby
 [138808]
• AudioBooki
 [1671]
• Literatura faktu
 [228371]
• Muzyka CD
 [400]
• Słowniki
 [2841]
• Inne
 [445428]
• Kalendarze
 [1545]
• Podręczniki
 [166819]
• Poradniki
 [480180]
• Religia
 [510412]
• Czasopisma
 [525]
• Sport
 [61271]
• Sztuka
 [242929]
• CD, DVD, Video
 [3371]
• Technologie
 [219258]
• Zdrowie
 [100961]
• Książkowe Klimaty
 [124]
• Zabawki
 [2341]
• Puzzle, gry
 [3766]
• Literatura w języku ukraińskim
 [255]
• Art. papiernicze i szkolne
 [7810]
Kategorie szczegółowe BISAC

Human Resource Management in the Hotel Industry: Strategy, Innovation and Performance

ISBN-13: 9780415208093 / Angielski / Twarda / 1999 / 188 str.

Kim Hoque
Human Resource Management in the Hotel Industry: Strategy, Innovation and Performance Hoque, Kim 9780415208093 Routledge - książkaWidoczna okładka, to zdjęcie poglądowe, a rzeczywista szata graficzna może różnić się od prezentowanej.

Human Resource Management in the Hotel Industry: Strategy, Innovation and Performance

ISBN-13: 9780415208093 / Angielski / Twarda / 1999 / 188 str.

Kim Hoque
cena 869,02
(netto: 827,64 VAT:  5%)

Najniższa cena z 30 dni: 856,36
Termin realizacji zamówienia:
ok. 22 dni roboczych
Dostawa w 2026 r.

Darmowa dostawa!
inne wydania

Over the last decade, human resource management has come to be viewed as the dominant paradigm within which analyses of the world of work have been located. This volume examines the nature and assesses the impact of HRM within a highly under-researched division of the service sector, namely the UK hotel industry.
Common perceptions of management practices in the hotel industry typically include work intensification, high labour turnover, lack of training and poor career prospects, and casualised terms and conditions of employment. Using data from a survey of over 200 hotels, this book challenges such stereotypes by demonstrating that this part of the service sector is just as likely to have experimented with new approaches to HRM as the manufacturing industry. It suggests that primary influences on managerial decision-making in the hotel industry are no different from the primary influences affecting decision-making elsewhere, countering the argument that mainstream management theories are inapplicable within the hotel industry. Furthermore, where hotels emphasise the importance of service quality enhancement and where they introduce HRM as an integrated, mutually supporting package of practices, a strong relationship between HRM and organisational performance is proposed.

Kategorie:
Nauka, Ekonomia i biznes
Kategorie BISAC:
Business & Economics > Zarządzenie zasobami ludzkimi
Business & Economics > Industries - Hospitality, Travel & Tourism
Wydawca:
Routledge
Seria wydawnicza:
Routledge Studies in Employment Relations
Język:
Angielski
ISBN-13:
9780415208093
Rok wydania:
1999
Numer serii:
000080144
Ilość stron:
188
Waga:
0.33 kg
Wymiary:
22.17 x 14.27 x 1.93
Oprawa:
Twarda
Wolumenów:
01
Dodatkowe informacje:
Wydanie ilustrowane

'...this book is a signal contribution to our understanding of major hotel employment relations...In more ways than one, this book is a valuable, welcome addition to a more balanced literature.' - Journal of Industrial Relations September 2001

Chapter 1 Introduction and framework for analysis; Chapter 2 Is there a role for HRM in the hotel industry?; Chapter 3 New approaches toHRM in the hotel industry; Chapter 4 Influences on HRM in the hotelindustry; Chapter 5 HRM in practice in the hotelindustry; Chapter 6 HRM and performance in the hotel industry; Chapter 7 Conclusion; Bibliography; INDEX;

Kim Hoque is Lecturer in HRM at Cardiff Business School. He has published widely in the field of human resource management, having conducted research on greenfield site establishments, foreign-owned establishments, the nature and impact of the personnel function and ethnic minorities in employment, as well as conducting research into the hotel industry. He is also the coordinator of Cardiff Business School's Equality and Diversity Research Unit.



Udostępnij

Facebook - konto krainaksiazek.pl



Opinie o Krainaksiazek.pl na Opineo.pl

Partner Mybenefit

Krainaksiazek.pl w programie rzetelna firma Krainaksiaze.pl - płatności przez paypal

Czytaj nas na:

Facebook - krainaksiazek.pl
  • książki na zamówienie
  • granty
  • książka na prezent
  • kontakt
  • pomoc
  • opinie
  • regulamin
  • polityka prywatności

Zobacz:

  • Księgarnia czeska

  • Wydawnictwo Książkowe Klimaty

1997-2025 DolnySlask.com Agencja Internetowa

© 1997-2022 krainaksiazek.pl
     
KONTAKT | REGULAMIN | POLITYKA PRYWATNOŚCI | USTAWIENIA PRYWATNOŚCI
Zobacz: Księgarnia Czeska | Wydawnictwo Książkowe Klimaty | Mapa strony | Lista autorów
KrainaKsiazek.PL - Księgarnia Internetowa
Polityka prywatnosci - link
Krainaksiazek.pl - płatnośc Przelewy24
Przechowalnia Przechowalnia