• Wyszukiwanie zaawansowane
  • Kategorie
  • Kategorie BISAC
  • Książki na zamówienie
  • Promocje
  • Granty
  • Książka na prezent
  • Opinie
  • Pomoc
  • Załóż konto
  • Zaloguj się

How a Film Theory Got Lost and Other Mysteries in Cultural Studies » książka

zaloguj się | załóż konto
Logo Krainaksiazek.pl

koszyk

konto

szukaj
topmenu
Księgarnia internetowa
Szukaj
Książki na zamówienie
Promocje
Granty
Książka na prezent
Moje konto
Pomoc
 
 
Wyszukiwanie zaawansowane
Pusty koszyk
Bezpłatna dostawa dla zamówień powyżej 20 złBezpłatna dostawa dla zamówień powyżej 20 zł

Kategorie główne

• Nauka
 [2946912]
• Literatura piękna
 [1852311]

  więcej...
• Turystyka
 [71421]
• Informatyka
 [150889]
• Komiksy
 [35717]
• Encyklopedie
 [23177]
• Dziecięca
 [617324]
• Hobby
 [138808]
• AudioBooki
 [1671]
• Literatura faktu
 [228371]
• Muzyka CD
 [400]
• Słowniki
 [2841]
• Inne
 [445428]
• Kalendarze
 [1545]
• Podręczniki
 [166819]
• Poradniki
 [480180]
• Religia
 [510412]
• Czasopisma
 [525]
• Sport
 [61271]
• Sztuka
 [242929]
• CD, DVD, Video
 [3371]
• Technologie
 [219258]
• Zdrowie
 [100961]
• Książkowe Klimaty
 [124]
• Zabawki
 [2341]
• Puzzle, gry
 [3766]
• Literatura w języku ukraińskim
 [255]
• Art. papiernicze i szkolne
 [7810]
Kategorie szczegółowe BISAC

How a Film Theory Got Lost and Other Mysteries in Cultural Studies

ISBN-13: 9780253214386 / Angielski / Miękka / 2001 / 184 str.

Robert B. Ray
How a Film Theory Got Lost and Other Mysteries in Cultural Studies Robert B. Ray 9780253214386 Indiana University Press - książkaWidoczna okładka, to zdjęcie poglądowe, a rzeczywista szata graficzna może różnić się od prezentowanej.

How a Film Theory Got Lost and Other Mysteries in Cultural Studies

ISBN-13: 9780253214386 / Angielski / Miękka / 2001 / 184 str.

Robert B. Ray
cena 76,18
(netto: 72,55 VAT:  5%)

Najniższa cena z 30 dni: 72,37
Termin realizacji zamówienia:
ok. 30 dni roboczych
Dostawa w 2026 r.

Darmowa dostawa!

How a Film Theory Got Lost and Other Mysteries in Cultural Studies
Robert B. Ray
Foreword by James NaremoreChallenges accepted ideas about film and cultural studies.In the 1920s, when film criticism was as new as the cinema itself, a particular way of thinking about the movies developed in Paris. The cinema, this theory suggested, turns on photography s automatism, the revolutionary fact that for the first time in human history a perfect representation of the world can be produced by accident. Moreover, the camera s gaze has the potential to transform ordinary objects a telephone, a letter on a desk, a woman s face into spellbinding images, swarming with details whose precise appeal remains unpredictable. By the 1930s, this theory of photogenie (photogenia) had vanished from most serious writing about film. Why did this disappearance occur? In this collection of essays, Robert B. Ray discusses this disappearance and other mysteries like it: Why did photography and the detective story originate at exactly the same time? Why has some of the most prominent academic writing about the cinema resisted anything but "scientific" accounts of the movies? What counts as "knowledge" in film studies or any intellectual discipline? What do the French Impressionists have in common with the Sex Pistols? How did Douglas Sirk s critically ignored melodramas become "subversive critiques of bourgeois ideology"? How did the fate of Sirk s movies help us understand postmodernism and the avant-garde? In taking up these questions, Ray s essays challenge certain ideas about film and cultural studies, while arguing for a mode of writing about the movies and experimental art that would respect the abidingly mysterious effect of their images and sounds.Robert B. Ray, Director of Film and Media Studies and Professor of English at the University of Florida, is author of A Certain Tendency of the Hollywood Cinema 1930 1980 and The Avant-Garde Finds Andy Hardy. He is also a member of The Vulgar Boatmen, whose records include You and Your Sister, Please Panic, and Opposite Sex.Contents
Foreword by James Naremore
Impressionism, Surrealism, and Film Theory: Path Dependence, or How a Tradition in Film Theory Gets Lost
The Bordwell Regime and the Stakes of Knowledge
Snapshots: The Beginnings of Photography
Tracking
How to Start and Avant-Garde
How to Teach Cultural Studies
The Best Way to Understand Postmodernism
The Mystery of Edward Hopper
Film and Literature
Conclusion
"

Kategorie:
Sztuka
Kategorie BISAC:
Performing Arts > Film - History & Criticism
Wydawca:
Indiana University Press
Język:
Angielski
ISBN-13:
9780253214386
Rok wydania:
2001
Ilość stron:
184
Waga:
0.25 kg
Wymiary:
22.86 x 15.24 x 0.99
Oprawa:
Miękka
Wolumenów:
01
Dodatkowe informacje:
Wydanie ilustrowane
Ray, Robert B. Robert B. Ray is the author of A Certain Tendency ... więcej >


Udostępnij

Facebook - konto krainaksiazek.pl



Opinie o Krainaksiazek.pl na Opineo.pl

Partner Mybenefit

Krainaksiazek.pl w programie rzetelna firma Krainaksiaze.pl - płatności przez paypal

Czytaj nas na:

Facebook - krainaksiazek.pl
  • książki na zamówienie
  • granty
  • książka na prezent
  • kontakt
  • pomoc
  • opinie
  • regulamin
  • polityka prywatności

Zobacz:

  • Księgarnia czeska

  • Wydawnictwo Książkowe Klimaty

1997-2025 DolnySlask.com Agencja Internetowa

© 1997-2022 krainaksiazek.pl
     
KONTAKT | REGULAMIN | POLITYKA PRYWATNOŚCI | USTAWIENIA PRYWATNOŚCI
Zobacz: Księgarnia Czeska | Wydawnictwo Książkowe Klimaty | Mapa strony | Lista autorów
KrainaKsiazek.PL - Księgarnia Internetowa
Polityka prywatnosci - link
Krainaksiazek.pl - płatnośc Przelewy24
Przechowalnia Przechowalnia