• Wyszukiwanie zaawansowane
  • Kategorie
  • Kategorie BISAC
  • Książki na zamówienie
  • Promocje
  • Granty
  • Książka na prezent
  • Opinie
  • Pomoc
  • Załóż konto
  • Zaloguj się

How Canadians Communicate VI: Food Promotion, Consumption, and Controversy » książka

zaloguj się | załóż konto
Logo Krainaksiazek.pl

koszyk

konto

szukaj
topmenu
Księgarnia internetowa
Szukaj
Książki na zamówienie
Promocje
Granty
Książka na prezent
Moje konto
Pomoc
 
 
Wyszukiwanie zaawansowane
Pusty koszyk
Bezpłatna dostawa dla zamówień powyżej 20 złBezpłatna dostawa dla zamówień powyżej 20 zł

Kategorie główne

• Nauka
 [2946600]
• Literatura piękna
 [1856966]

  więcej...
• Turystyka
 [72221]
• Informatyka
 [151456]
• Komiksy
 [35826]
• Encyklopedie
 [23190]
• Dziecięca
 [619653]
• Hobby
 [140543]
• AudioBooki
 [1577]
• Literatura faktu
 [228355]
• Muzyka CD
 [410]
• Słowniki
 [2874]
• Inne
 [445822]
• Kalendarze
 [1744]
• Podręczniki
 [167141]
• Poradniki
 [482898]
• Religia
 [510455]
• Czasopisma
 [526]
• Sport
 [61590]
• Sztuka
 [243598]
• CD, DVD, Video
 [3423]
• Technologie
 [219201]
• Zdrowie
 [101638]
• Książkowe Klimaty
 [124]
• Zabawki
 [2473]
• Puzzle, gry
 [3898]
• Literatura w języku ukraińskim
 [254]
• Art. papiernicze i szkolne
 [8170]
Kategorie szczegółowe BISAC

How Canadians Communicate VI: Food Promotion, Consumption, and Controversy

ISBN-13: 9781771990257 / Angielski / Miękka / 2016 / 344 str.

Charlene Elliott; Charlene Elliott
How Canadians Communicate VI: Food Promotion, Consumption, and Controversy Charlene Elliott Charlene Elliott 9781771990257 Au Press / Ubc Press - książkaWidoczna okładka, to zdjęcie poglądowe, a rzeczywista szata graficzna może różnić się od prezentowanej.

How Canadians Communicate VI: Food Promotion, Consumption, and Controversy

ISBN-13: 9781771990257 / Angielski / Miękka / 2016 / 344 str.

Charlene Elliott; Charlene Elliott
cena 146,29 zł
(netto: 139,32 VAT:  5%)

Najniższa cena z 30 dni: 139,97 zł
Termin realizacji zamówienia:
ok. 30 dni roboczych
Bez gwarancji dostawy przed świętami

Darmowa dostawa!

Food nourishes the body, but our relationship with food extends far beyond our need for survival. We use food choices not only to express our personal tastes but also, and perhaps more importantly, to declare our affiliation with certain groups to the exclusion of others. Thanks to a newly global system of food production, however, coupled with rising concerns about the nutritional value of the foods we consume and the impact of our increasingly sedentary lifestyles, the modern foodscape has become remarkably difficult to navigate. A single food item may, for example, be labelled with health-related claims made by the manufacturer that do not dovetail with the information provided in the ?Nutrition Facts? label. In the media sphere, the enormous amount of food-related advice provided by government agencies, assorted advocacy groups, diet books, and so on compete with efforts on the part of the food industry to sell their product and to respond to a consumer-driven desire for convenience. As a result, the topic of food has grown fraught, engendering sometimes acrimonious debates about what we should eat, and why.This volume is the latest to emerge from a series of workshops about the role of media in Canadian popular culture. By examining topics such as the values embedded in food advertising, the meaning of ?organic? and ?natural, ? the locavore movement, food tourism, dinner parties, food bank donations, the moral panic surrounding obesity, food crises, and fears about food safety, the contributors to this volume paint a rich, if at times disturbing, portrait of how food is represented, regulated, and consumed in Canada. We also hear from ?food insiders bestselling cookbook author and food editor Elizabeth Baird, veteran restaurant reviewer and food writer John Gilchrist, executive chef and culinary tourism provider Eric Pateman?who provide valuable insights about the way that Canadians cook, eat, and experience food. The result is a thought-provoking look at food as a system of communication through which Canadians articulate cultural identity, personal values, and social class.

Kategorie:
Nauka, Socjologia i społeczeństwo
Kategorie BISAC:
Social Science > Agriculture & Food (see also Political Science - Public Policy - Agricultur
Political Science > Public Policy - Agriculture & Food Policy
Wydawca:
Au Press / Ubc Press
Seria wydawnicza:
Athabasca University Press
Język:
Angielski
ISBN-13:
9781771990257
Rok wydania:
2016
Numer serii:
000772121
Ilość stron:
344
Waga:
0.50 kg
Wymiary:
22.9 x 15.2
Oprawa:
Miękka
Wolumenów:
01


Udostępnij

Facebook - konto krainaksiazek.pl



Opinie o Krainaksiazek.pl na Opineo.pl

Partner Mybenefit

Krainaksiazek.pl w programie rzetelna firma Krainaksiaze.pl - płatności przez paypal

Czytaj nas na:

Facebook - krainaksiazek.pl
  • książki na zamówienie
  • granty
  • książka na prezent
  • kontakt
  • pomoc
  • opinie
  • regulamin
  • polityka prywatności

Zobacz:

  • Księgarnia czeska

  • Wydawnictwo Książkowe Klimaty

1997-2025 DolnySlask.com Agencja Internetowa

© 1997-2022 krainaksiazek.pl
     
KONTAKT | REGULAMIN | POLITYKA PRYWATNOŚCI | USTAWIENIA PRYWATNOŚCI
Zobacz: Księgarnia Czeska | Wydawnictwo Książkowe Klimaty | Mapa strony | Lista autorów
KrainaKsiazek.PL - Księgarnia Internetowa
Polityka prywatnosci - link
Krainaksiazek.pl - płatnośc Przelewy24
Przechowalnia Przechowalnia