• Wyszukiwanie zaawansowane
  • Kategorie
  • Kategorie BISAC
  • Książki na zamówienie
  • Promocje
  • Granty
  • Książka na prezent
  • Opinie
  • Pomoc
  • Załóż konto
  • Zaloguj się

History, Philosophy and Science Teaching: New Perspectives » książka

zaloguj się | załóż konto
Logo Krainaksiazek.pl

koszyk

konto

szukaj
topmenu
Księgarnia internetowa
Szukaj
Książki na zamówienie
Promocje
Granty
Książka na prezent
Moje konto
Pomoc
 
 
Wyszukiwanie zaawansowane
Pusty koszyk
Bezpłatna dostawa dla zamówień powyżej 20 złBezpłatna dostawa dla zamówień powyżej 20 zł

Kategorie główne

• Nauka
 [2946912]
• Literatura piękna
 [1852311]

  więcej...
• Turystyka
 [71421]
• Informatyka
 [150889]
• Komiksy
 [35717]
• Encyklopedie
 [23177]
• Dziecięca
 [617324]
• Hobby
 [138808]
• AudioBooki
 [1671]
• Literatura faktu
 [228371]
• Muzyka CD
 [400]
• Słowniki
 [2841]
• Inne
 [445428]
• Kalendarze
 [1545]
• Podręczniki
 [166819]
• Poradniki
 [480180]
• Religia
 [510412]
• Czasopisma
 [525]
• Sport
 [61271]
• Sztuka
 [242929]
• CD, DVD, Video
 [3371]
• Technologie
 [219258]
• Zdrowie
 [100961]
• Książkowe Klimaty
 [124]
• Zabawki
 [2341]
• Puzzle, gry
 [3766]
• Literatura w języku ukraińskim
 [255]
• Art. papiernicze i szkolne
 [7810]
Kategorie szczegółowe BISAC

History, Philosophy and Science Teaching: New Perspectives

ISBN-13: 9783319873558 / Angielski / Miękka / 2018 / 326 str.

Michael R. Matthews
History, Philosophy and Science Teaching: New Perspectives Matthews, Michael R. 9783319873558 Springer - książkaWidoczna okładka, to zdjęcie poglądowe, a rzeczywista szata graficzna może różnić się od prezentowanej.

History, Philosophy and Science Teaching: New Perspectives

ISBN-13: 9783319873558 / Angielski / Miękka / 2018 / 326 str.

Michael R. Matthews
cena 564,88
(netto: 537,98 VAT:  5%)

Najniższa cena z 30 dni: 539,74
Termin realizacji zamówienia:
ok. 22 dni roboczych
Bez gwarancji dostawy przed świętami

Darmowa dostawa!
Kategorie:
Podręczniki
Kategorie BISAC:
Science > Study & Teaching
Science > Philosophy & Social Aspects
Education > Philosophy, Theory & Social Aspects
Wydawca:
Springer
Seria wydawnicza:
Science: Philosophy, History and Education
Język:
Angielski
ISBN-13:
9783319873558
Rok wydania:
2018
Wydanie:
Softcover Repri
Ilość stron:
326
Waga:
0.49 kg
Wymiary:
23.39 x 15.6 x 1.88
Oprawa:
Miękka
Wolumenów:
01
Dodatkowe informacje:
Wydanie ilustrowane

New Perspectives in History, Philosophy, and Science Teaching Research: An Introduction, Michael R. Matthews.- I SCIENCE, CULTURE AND EDUCATION.- 1 Feng Shui: Some Educational Responsibilities and Opportunities, Michael R. Matthews.- 2  The Enlightenment: Truths Behind a Misleading Abstraction, Robert Nola.- 3  The Enlightenment Tradition and Science Education in Turkey, Deniz Peker & Özgür Taskin.- 4  Cultural Studies of Science Education: A Philosophical Appraisal, Christine McCarthy.- II TEACHING AND LEARNING SCIENCE.- 5 Epistemic Practices and Science Education, Gregory J. Kelly & Peter R. Licona.- 6 Strategies for Learning Nature of Science Knowledge: A Perspective from Educational Psychology, Erin E. Peters-Burton.- 7 About the Psychological and Logical Moment in Natural Science Teaching (1890), [Hayo Siemsen translation], Ernst Mach.- III CURRICULUM DEVELOPMENT AND JUSTIFICATION.- 8 Scientific Knowledge as a Culture:  A Paradigm for Meaningful Teaching and Learning of Science, Igal Galili 9 Integrating Science Education Research, Science and History and Philosophy of Science in Developing an Energy Curriculum, Yaron Lehavi & Bat-Sheva Eylon.- 10 Teaching Evolution: Criticism of Common Justifications and the Proposal of a More Warranted One, Mike U. Smith.- IV INDOCTRINATION AND SCIENCE EDUCATION.- 11 Science Education, Indoctrination, and the Hidden Curriculum, Lena Hansson.- 12 Warranted Indoctrination in Science Education, Paul A. Wagner.- Name Index.- Subject Index.- Contributors.

This anthology opens new perspectives in the domain of history, philosophy, and science teaching research.  Its four sections are: first, science, culture and education; second, the teaching and learning of science; third, curriculum development and justification; and fourth, indoctrination.
The first group of essays deal with the neglected topic of science education and the Enlightenment tradition.  These essays show that many core commitments of modern science education have their roots in this tradition, and consequently all can benefit from a more informed awareness of its strengths and weaknesses.  Other essays address research on leaning and teaching from the perspectives of social epistemology and educational psychology.  Included here is the first ever English translation of Ernst Mach’s most influential 1890 paper on ‘The Psychological and Logical Moment in Natural Science Teaching’.  This paper launched the influential Machian tradition in education.
Other essays address concrete cases of the utilisation of history and philosophy in the development and justification of school science curricula.  These are instances of the supportive relation of HPS&ST research to curriculum theorising.  Finally, two essays address the topic of Indoctrination in science education; a subject long-discussed in philosophy of education, but inadequately in science education.

This book is a timely reminder of why history and philosophy of science are urgently needed to support understanding of science.  From major traditions such as the Enlightenment to the tensions around cultural studies of science, the book provides a comprehensive context for the scientific endeavour, drawing on curriculum and instructional examples.
Sibel Erduran, University of Oxford, UK

The scholarship that each of the authors in this volume offers deepens our understanding of what we teach in science and why that understanding matters.  This is an important book exploring a wide set of issues and should be read by anyone with an interest in science or science education.
Jonathan Osborne, Stanford University, USA

This volume presents new and updated perspectives in the field, such as the Enlightenment Tradition, Cultural Studies, Indoctrination in Science Education, and Nature of Science.  Highly recommended.
Mansoor Niaz, Universidad de Oriente, Venezuela

This volume provides an extremely valuable set of insights into educational issues related to the history and philosophy of science.
Michael J Reiss, University College London, UK



Udostępnij

Facebook - konto krainaksiazek.pl



Opinie o Krainaksiazek.pl na Opineo.pl

Partner Mybenefit

Krainaksiazek.pl w programie rzetelna firma Krainaksiaze.pl - płatności przez paypal

Czytaj nas na:

Facebook - krainaksiazek.pl
  • książki na zamówienie
  • granty
  • książka na prezent
  • kontakt
  • pomoc
  • opinie
  • regulamin
  • polityka prywatności

Zobacz:

  • Księgarnia czeska

  • Wydawnictwo Książkowe Klimaty

1997-2025 DolnySlask.com Agencja Internetowa

© 1997-2022 krainaksiazek.pl
     
KONTAKT | REGULAMIN | POLITYKA PRYWATNOŚCI | USTAWIENIA PRYWATNOŚCI
Zobacz: Księgarnia Czeska | Wydawnictwo Książkowe Klimaty | Mapa strony | Lista autorów
KrainaKsiazek.PL - Księgarnia Internetowa
Polityka prywatnosci - link
Krainaksiazek.pl - płatnośc Przelewy24
Przechowalnia Przechowalnia